Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] Problem z obrotami powyżej trzeciego biegu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
langi_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:21

[B4 ABT 2.0] Problem z obrotami powyżej trzeciego biegu

Post autor: langi_88 » 12 kwie 2009, 10:53

Witam!
Zauważyłem pewien problem. Autko normalnie sprawuje się na wolnych obrotach, na 1 i 2 też normalnie ale kiedy wrzucam 3 i depnę troszkę mocniej to pojawia się wycie i przez moment obroty stoją w miejscu i po pewnym czasie dopiero idą do góry...ja to nazwałem syndromem wciśniętego sprzęgła :-D Bo tak to wygląda jakbym trzymał sprzęgło na3 i jak już idą normalnie puścił je...nie wiem czy jasno opisałem problem ale wydaje mi się że tak.
Proszę o pomoc i dziękuje

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 12 kwie 2009, 11:48

Witam. Jest jakaś nieścisłość w twojej wypowiedzi. Silnik wyje a obroty nie wzrastają. Może chodzi o to że silnik wyje a auto nie ciągnie. Jeśli tak to wygląda jakby sprzęgło się ślizgało.

Awatar użytkownika
langi_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:21

Post autor: langi_88 » 12 kwie 2009, 15:11

olek70 pisze:Witam. Jest jakaś nieścisłość w twojej wypowiedzi. Silnik wyje a obroty nie wzrastają. Może chodzi o to że silnik wyje a auto nie ciągnie. Jeśli tak to wygląda jakby sprzęgło się ślizgało.
Dokładnie tak jest...też wszędzie mi mówią że to jest to...możecie mi powiedzieć ile mniej więcej kasy mam szykować tarczę sprzęgła? Czy jeszcze coś trzeba przy tym wymienić czy tylko samą tarczę?

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 12 kwie 2009, 18:57

Dowiesz się jak rozbierzesz. Być może będzie do wymiany także docisk sprzęgła. A ile kasy to zależy jakie części wybierzesz, używane czy nowe, markowe czy zamienniki. Szacowałbym od 100- 500 + robocizna

Awatar użytkownika
langi_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:21

Post autor: langi_88 » 12 kwie 2009, 21:12

macspeed pisze:Dowiesz się jak rozbierzesz. Być może będzie do wymiany także docisk sprzęgła. A ile kasy to zależy jakie części wybierzesz, używane czy nowe, markowe czy zamienniki. Szacowałbym od 100- 500 + robocizna
Możecie mi napisać co czeka mnie w najgorszym przypadku przy tej usterce a co w najlepszym? Bo muszę wiedzieć ile mniej więcej kasy muszę przygotować (na same części), usterka nie pojawia się cały czas tylko jak wrzucę 3 i depnę mocniej i gwałtowniej, jak normalnie to jeszcze wszystko jest ok więc może to nie jest aż tak poważne a na sprawach sprzęgła się nie znam. Muszę poczekać z tym co najmniej pół miesiąca bo z kasą to nie jest takie hop siup.
Czy w najgorszym wypadku to jest cały komplet? http://www.allegro.pl/item589453713_spr ... _w_wa.html
Dzięki :-)

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 12 kwie 2009, 23:34

Tak to jest kompletne sprzęgło :)

Dziwi mnie tylko fakt, że nie ślizga się na 1 i 2... powiedz jeszcze czy to występuje także na 4 i 5 biegu.

Awatar użytkownika
langi_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:21

Post autor: langi_88 » 13 kwie 2009, 09:24

macspeed pisze:Tak to jest kompletne sprzęgło :)

Dziwi mnie tylko fakt, że nie ślizga się na 1 i 2... powiedz jeszcze czy to występuje także na 4 i 5 biegu.
Tak występuje to również na 4 i 5 przy mocniejszym depnięciu...jak wrzucam normalnie bez mocniejszego depnięcia od razu po zmianie biegu to jest OK na wszystkich biegach.

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 13 kwie 2009, 10:35

Wg mnie to normalny objaw że na wyższym biegu się ślizga, na 1 i 2 może nie zauważyć albo sprzęgło dociska na tyle mocno, że na dwóch pierwszych biegach ciągnie.
Kolego, zacznij od rzeczy najprostszych, odpowietrz sprzęgło jeśli tego jeszcze nie robiłeś, zobacz czy nie cieknie z pompy sprzęgła lub wysprzęglika. Pompa sprzęgła przy pedale sprzęgła często pada i są takie objawy.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 13 kwie 2009, 10:42

No kolega może mieć rację, że chodzi tyko o hydraulikę sprzęgła. Ale ja raczej obstawiałbym samą tarcze sprzęgła, docisk jest raczej na pewno ok bo nie wyczuwasz ślizgów na 1 i 2. Nie mniej jednak zrób najpierw tak jak pisze kolega powyżej, niskie koszty a może pomoże :-)

Awatar użytkownika
langi_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:21

Post autor: langi_88 » 13 kwie 2009, 11:13

macspeed pisze:No kolega może mieć rację, że chodzi tyko o hydraulikę sprzęgła. Ale ja raczej obstawiałbym samą tarcze sprzęgła, docisk jest raczej na pewno ok bo nie wyczuwasz ślizgów na 1 i 2. Nie mniej jednak zrób najpierw tak jak pisze kolega powyżej, niskie koszty a może pomoże :-)
Przed chwila wróciłem z jazdy i się utwierdzam w tym co napisałem:
-brak ślizgów na 1i 2 nawet przy mocnym depnięciu w gaz
- na wyższych biegach przy "normalnej" redukcji (bez mocniejszego depnięcia w gaz) pojawia się chwilowy ślizg.
Więc wszystko wskazuje na to co piszecie.
Niedługo udam się do warsztatu, na razie można normalnie spokojnie jeździć więc to nie jest chyba aż tak pilne :-D zrobię to na pewno przed czerwcowym wypadam do Niemiec, oprócz tego autko sprawuje się odpukać na razie OK :-)

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 13 kwie 2009, 13:04

Ja na twoim miejscu zmieniłbym całość szkoda dwa razy robić to samo.

baranek2112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:47
Lokalizacja: Zamość

Post autor: baranek2112 » 13 kwie 2009, 13:25

Popieram kolegę. Jak już rozbierać i płacić za wymianę to wymieniaj komplet (tarcza, docisk i łożysko). Bo wymienisz samą tarcze a za pół roku się okaże że znowu trzeba rozbierać bo coś innego siadło. A co do firmy to polecam sprzęgło Sachs.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 13 kwie 2009, 21:03

Sachs jest ok. Jak miałem b3 to takie założyłem. Teraz auto należy do szwagra i na tym sprzęgle ma przejechane już ponad 120 tys.

Awatar użytkownika
langi_88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 07 mar 2009, 17:21

Post autor: langi_88 » 06 maja 2009, 09:58

No i dziękuje koledzy za wstępną analizę mojego problemu.
Po przejechaniu się Audi mechanik od razu stwierdził że jest to kompletne sprzęgło i już jest w czasie wymiany :mrgreen:

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 06 maja 2009, 17:38

No i gitara :) Audi musi być sprawne :) Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl