Witam! Mam problam z Audi, mianowicie jak odpalam silnik to strasznie wariuja obroty i strasznie ciezko odpala. Jak juz odpale chodzi strasznie nierówno na pb troche mniej a na LPG to juz wogole porazka na dodatek gasnie na LPG nawet jak sie zagrzeje. Zgasze go jak jest cieply czekam 30 min i wszystko jest ok. Odpala potem pieknie i chodzi miodzio.. Mial ktos taki przypadek ?
[ Dodano: 2012-11-06, 16:56 ]
Dodatam, że teraz to juz wogole faluja obroty nawet jak postoi cieply..
[ B4 2.0 ABT LPG ] problem z obrotami
Ja na początek radziłbym zrobić najpierw Pb, potem LPG. Odpiąłbym sterownik od gazu, zresetował ECU (zdjąć klemę "-" i przyłożył do "+" - tak mówił taki elektryk) i zobaczył co się dzieje. Nie pomoże, to trzeba szukać dalej. Jeżeli objawy są te same na Pb i na LPG to podejrzewałbym układ zapłonowy: cewka, kable, świece. Te rzeczy możesz sprawdzić sam i nic nie kosztują. Falowanie obrotów może powodować krokowiec, także to sprawdziłbym na drugim planie. To że nie odpala to może być wina niebieskiego czujnika temp., (rezystancja na zimnym: ok. 3k ohm, przy ciepłym ok. 300ohm). Potem sprawdziłbym zasilanie Pb (pompa, regulator itp., jak, to sobie poczytaj na forach, sam zgłębiam ten temat bo moje audi muli na zimnym na Pb, na LPG jeździ normalnie).
No sobie jureo sprawdze.. dodam, ze jak tak faluja obroty i ruszam to idzie jakby nie na wszystkich garach. powoli i tak jakby przerywa.
[ Dodano: 2012-11-06, 18:54 ]
Po zresetowaniu kompa na pb działa normalnie, a na gazie już wogole gaśnie, ale jechać mogę mysle czy to nie pompa wody, bo po nagrzaniu audi do 70 stopni borygo w zbiorniczku jest zimne.
[ Dodano: 2012-11-06, 18:54 ]
Po zresetowaniu kompa na pb działa normalnie, a na gazie już wogole gaśnie, ale jechać mogę mysle czy to nie pompa wody, bo po nagrzaniu audi do 70 stopni borygo w zbiorniczku jest zimne.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kolego sprawdz przeody podcisnienia szczelnosc dolotu czy nigdzie nie lapie lewego powietrza najlepiej jakims plakiem albo samostartem pryskac przewody i kolektor sprawdz swiece jak wygladaja i podczas pracy silnika spryskaj przewody woda z mydlinami bedziesz widzial przeskok iskry to kable do wywalenia potem zmienilbym filtr gazu i pojechal do gazownika na regulacje i wszystko powinno byc cacy
tez myslalem, ze to kable WN bo jak byla duza wilgotnosc to ciezko mial jechac, dopiero jak sie nagrzal i odczal to chodzil normalnie. Pytam na forum, bo nie chcialbym pol silnika wymienic, bo juz teraz zakupy zrobilem(rozrzad,pompa,uszczelka PG,przegub,filtry,olej i pompe wspomagania) i troche kasy mi bedzie szkoda. Chcialbym mieć pewność
[ Dodano: 2012-11-06, 20:40 ]
woda z mydlinami nic nie dala, zero sladu iskry
[ Dodano: 2012-11-06, 20:40 ]
woda z mydlinami nic nie dala, zero sladu iskry
Jak masz jakiś opornik 3k ohm pod ręką, to możesz zrobić test: odepnij niebieski czujnik i włóż we wtyczkę ten opornik i odpal, jak dalej będzie lipa to niestety szukasz dalej. A jak masz miernik, to możesz też sprawdzić oporność czujnika po odpaleniu silnika, jak opór wariuje to się nie dziwie że obroty falują bo zmienia sobie w ten sposób dawkę paliwa przez cały czas. Poza tym pomysł ze sprawdzeniem/wymianą filtra od gazu jest b. dobry.