Witam, jestem Michał, mam 19 lat i niedawno zakupiłem mojego pierwszego klasyka, jakim jest Audi 80 b2 z 1985 r. Jestem nowy na tym forum , a założyłem konto ponieważ potrzebuję Waszej pomocy lub drobnych wskazówek w doprowadzeniu Audi do dobrego stanu.
Kilka słów o samym aucie:
Silnik 1.3 na gaźniku Keihina (podejrzewam, że jest z nim problem który opiszę później)
Blacha, jak to w ocynkowanym Audi jest zdrowa, jednak sprzedający poinformował mnie, że prawy tylny błotnik był robiony, więc spodziewam się tam rdzy.
Wnętrze jest w idealnym stanie, żadnych przetarć, czy oznak zużycia.
Przejdźmy do samego problemu z silnikiem, bo tylko w tym celu założyłem nowy temat (który mam nadzieję nie zostanie usunięty, bo istnieje już podobny, którego nie znalazłem )
Pomijam wyciek oleju spod uszczelki pokrywy zaworów, bo dowiedziałem się, że to fabryczna przypadłość tych aut.
Sam problem polega na tym, że auto na zimnym silniku ma niskie obroty, w granicach 500-650 obr/m, przy tym występują silne drgania silnika, które trzęsą całą budą, gdy auto się zagrzeje do 90 st. obroty wracają do normy w granicach 900-950 obr/m, jednak drgania nie ustępują i są mocno odczuwalne we wnętrzu auta. Tutaj następują moje pytania: Co może być przyczyną? Czy jest to drogie i/lub skomplikowane w naprawie? Czy jest to kwestia regulacji gaźnika? Dodam, że w aucie były wymieniane przewody zapłonowe, kopułka i palec rozdzielacza, ale świece już nie.
Z góry dziękuję za wszystkie wiążące i konkretne odpowiedzi, a za komentarze typu: "weź to sprzedaj i kup 1.6 czy cokolwiek innego" serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
[B2 1.3 EP] Problem z silnikiem Audi 80 b2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A weź wsadź gaźnik z poloneza tak będzie najprościej :mrgreen: https://audi80.pl/topics76/80-b2-16- ... t37620.htm
Albo zapytaj na forum B2 bo z tego co zauważyłem na tym forum nie ma żadnego speca od gaźników. Pewnie dlatego, że ci którzy jeszcze żyją mają 80 lat i nie za bardzo są obeznani z internetem. Jak chcesz coś zdziałać to szukaj fachowców od gaźnika osobiście albo szukaj jakichś instrukcji.
Masz ssanie ręczne?
Albo zapytaj na forum B2 bo z tego co zauważyłem na tym forum nie ma żadnego speca od gaźników. Pewnie dlatego, że ci którzy jeszcze żyją mają 80 lat i nie za bardzo są obeznani z internetem. Jak chcesz coś zdziałać to szukaj fachowców od gaźnika osobiście albo szukaj jakichś instrukcji.
Masz ssanie ręczne?
Mi się wydaje że ocynk był od 1986 i modelu B3.mach1 pisze:Blacha, jak to w ocynkowanym Audi jest zdrowa
Rozumiem że trzęsie silnikiem a to przenosi się na nadwozie .
Zacznij od sprawdzenia czy pali na wszystkie cylindry .
Czyli jak chodzi już zagrzany zdejmuj po kolei przewody zapłonowe ze świec i obserwuj czy robi to na każdej jakąś różnice w pracy silnika .
Jeżeli nie pracuje na tym cylindrze to po zdjęciu przewodu nie będzie różnicy w pracy silnika .
Jeżeli pracował a zdejmiesz przewód powinien bardziej telepać lub nawet się zatrzymać .
Świece należało by przeczyścić i ustawić przerwę na elektrodach .
Sprawdź wszystkie przewody podciśnień do gażnika , aparatu itp. (jeżeli takowe są ).
Sprawdź szczelność układu filtra powietrza .
Sprawdź ustawienie zapłonu jak i sam aparat zapłonowy (kopułka , palec , przerywacz )
Poszukaj książki napraw tego auta .
Na forum golfa też powinno sporo być o tym silniku .
Na razie tyle .
Powodzenia w jeździe klasykiem .
Zacznij od sprawdzenia czy pali na wszystkie cylindry .
Czyli jak chodzi już zagrzany zdejmuj po kolei przewody zapłonowe ze świec i obserwuj czy robi to na każdej jakąś różnice w pracy silnika .
Jeżeli nie pracuje na tym cylindrze to po zdjęciu przewodu nie będzie różnicy w pracy silnika .
Jeżeli pracował a zdejmiesz przewód powinien bardziej telepać lub nawet się zatrzymać .
Świece należało by przeczyścić i ustawić przerwę na elektrodach .
Sprawdź wszystkie przewody podciśnień do gażnika , aparatu itp. (jeżeli takowe są ).
Sprawdź szczelność układu filtra powietrza .
Sprawdź ustawienie zapłonu jak i sam aparat zapłonowy (kopułka , palec , przerywacz )
Poszukaj książki napraw tego auta .
Na forum golfa też powinno sporo być o tym silniku .
Na razie tyle .
Powodzenia w jeździe klasykiem .