Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B3 1,8 S] Problem z układem chłodzenia.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Ossek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 17 kwie 2008, 18:27
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ossek » 22 lis 2008, 14:40

Nie widziałem na żywo nigdy Twojego silnika ale zerknąłem w ETKĘ i wygląda na to, że termostat jest w tym samym miejscu.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 lis 2008, 15:19 przez Ossek, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysztof polak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
Lokalizacja: TORUŃ

Post autor: krzysztof polak » 22 lis 2008, 14:56

Dzięki,dzięki :-)

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 24 lis 2008, 13:28

No i wszystko wiadomo <ok> uszczelka pod głowica do wymiany :-/

[ Dodano: 2008-11-25, 13:45 ]
Sorki za post pod postem :oops: Mam pytanie jaka u was jest temperatura a bardziej jak u was wskaźnik wskazuje temperature w jakiej jest pozycji u mnie jest tak jak na zdjęciu i wydaje mi się ze jest troszkę za daleko przed wymianą uszczelki wskaźnik był równo na 90C byłem u mechanik z tym i po swoich testach i próbach stwierdził że jest ok , troszkę dziwne po termostat przy tej pogodzie puścił dopiero po przejechaniu dobrych 15 km :-/ i nie wiem co o tym myśleć termostat jest nowy więc raczej ok.Woda z wbiorniczku nie wrze itp ale jakoś mi to nie wiem czemu ale nie pasuje

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 25 lis 2008, 20:39

Troche zadaleko ta wskazówka. Normalnie u większości jest tak, że nie dochodzi do 90 a u Ciebie to juz 100 jest. Może licznik oszukuje, może czujnik, moze korek od zbiorniczka szwankuje.

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 25 lis 2008, 21:08

Właśnie nie wiem co może być nie tak ,jakoś podejrzanie długo termostat trzyma i późno puszcza praktycznie puszcza i mija 2 minuty i załącza się wentylator więc nie wiem czy to winny jest termostat (nowy) czy coś innego.Przed wymianą uszczelki pod głowicą temp utrzymywała się w granicach 90C i wtedy już był ten termostat co jest teraz. Nie wiem czy jeżdżąc tak czegoś nie usmaże a nie widzi się znowu wydawać ponad 300 zeta na naprawę. :-?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 25 lis 2008, 21:42

LukeX, wcześniej pisałeś, że termostat Ci szwankuje :roll:

sprawdź czy masz dobrze odpowietrzony układ

ps. u mnie wskaźnik trzyma się na ok. 90-92' C

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 25 lis 2008, 22:26

O to chodzi że zanim nie wiedziałem że padnięta jest uszczelka wymieniłem termostat bo myślałem że on jest winien całym problemom ale okazało sie ze wymiana nic nie dała i po zdjęciu głowicy okazało się że to wina była uszczelki przedmuchy były do układu chłodzenia ale teraz jest ok w zbiorniczku nic nie wrze itp ale nie wiem dla mnie to nie jest normalne ze jade 15 km i przewód idący od pompy do chłodnicy jest zimny. Staje i specjalnie czekam
aż termostat puści i puszcza tak jak mija 90C czekam dalej aż się załączy wentylator mija 2 minuty i się załącza ( na wskażniku to jest pierwsza kreska po tej oznaczonej jako 90C) Nie wiem mechanik mi wmawia że albo coś z czujnikiem jest nie tak albo wskaźnik się przestawił swoja droga szczerze w to wątpię i tak nie wiem co robić może zbędnie się przejmuje ale ostatnio troszkę kasy na auto poszło i jak teraz przegrzeje silnik i wywali mi uszczelkę to szybko tego nie zrobię :-(

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 25 lis 2008, 23:45

Wentylator załącza się przy 98 stopniach więc nie rozumiem co Ci nie pasuje z tą wskazówką? Ja przynajmniej tak mam od zawsze.

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 26 lis 2008, 12:54

Ja już się poddaje nie mam nerwów z tym walczyć :evil: robie niecałe 20 km i jak zwykle strzałka stoi tam jak na zdjęciu ,z ciekawości podnosze maskę i standard przewód idacy od pompy do chłodnicy zimny, chce otworzyć zbiorniczek nie da sie płyn ucieka ale z tym że jest on zimny a nie ciepły nie wiem o co chodzi na pewno układ jest odpowietrzony ,termostat nowy więc co w chorobe jest nie tak , a może t wina tego korka?? od zbiorniczka?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 lis 2008, 13:49

skoro węże są zimne, to raczej coś z termostatem.
to, że termostat jest nowy wcale nie oznacza, że działa on prawidłowo

ps. czytałeś jakiekolwiek wątki na forum dotyczące układu chłodzenia? jest ich troche i forumowicze poruszali już wcześniej podobne problemy

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 26 lis 2008, 14:23

grze, uwierz mi że tyle co się oczytałem wątków na tym forum to już mnie od tego głowa boli.Wąż jeden jest zimny ,ten co idzie od pompy do chłodnicy. reszta są ciepłe. Jak dla mnie to tak czytam i dzwonie po innych mechanika to wygląda na na pękniętą głowice bo skoro nie mogę otworzyć zbiorniczka bo płyn wywala czyli jest zapowietrzony układ , a te powietrze skądś musi się brać.Nie wiem jutro kupie kolejny termostat i jak nadal tak będzie to się chyba załamie :/

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 lis 2008, 14:48

LukeX pisze:bo skoro nie mogę otworzyć zbiorniczka bo płyn wywala
nie odkręcaj korka od zbiorniczka gdy płyn jest rozgrzany bądź gdy chodzi silnik, bo zawsze płyn będzie wywalać! to normalne jest.
LukeX pisze: te powietrze skądś musi się brać
jest jeszcze taka opcja, że masz gdzieś nieszczelność i tamtędy układ zasysa powietrze. w skutek tego powstaje podciśnienie i wywala płyn ze zbiorniczka. pookgądaj zatem dobrze plastikowe króćce, a zwłaszcza ten z tyłu bloku, z którego idzie wąż do nagrzewnicy. sprawdź czy tam nie ma śladów po wyciekach płynu.
A ponadto przeczytaj ten wątek: viewtopic.php?t=4986&highlight=kompresj%2A

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 27 lis 2008, 14:05

LukeX pisze:przewód idacy od pompy do chłodnicy zimny
To najbardziej prawdopodobna sugestia:
grze pisze:to, że termostat jest nowy wcale nie oznacza, że działa on prawidłowo
I tego bym się trzymał skoro reszta jest gorąca a ten jeden zimny tzn.nie puszcza na pełen obieg tylko układ zamyka się w silniku-stąd ta temperetura

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 27 lis 2008, 15:49

Dziś zmieniłem termostat ten co kupiłem (made in france) na drugi (made in germany) i ...
strzałka w trasie trzyma bite 90C na razie jest super zobaczę co będzie jak zrobię dłuższą trasę ale jest dobrze. Nowy termostat na moje oko otwierał sie gdzieś w granicach 98C :shock: stąd problemy , jak widać nowe nie oznacza dobre. Mam nadzieje że to koniec moich problemów. ;-)

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 27 lis 2008, 18:56

A widzisz , przeczytałeś tyle postów jak piszesz a nie czytałeś że jak termostat to tylko Wehlera , no ale teraz może już będzie wszystko ok. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl