[Audi B3 1,8 S] Problem z układem chłodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 wrz 2008, 13:50
- Lokalizacja: TORUŃ
No i wszystko wiadomo <ok> uszczelka pod głowica do wymiany
[ Dodano: 2008-11-25, 13:45 ]
Sorki za post pod postem :oops: Mam pytanie jaka u was jest temperatura a bardziej jak u was wskaźnik wskazuje temperature w jakiej jest pozycji u mnie jest tak jak na zdjęciu i wydaje mi się ze jest troszkę za daleko przed wymianą uszczelki wskaźnik był równo na 90C byłem u mechanik z tym i po swoich testach i próbach stwierdził że jest ok , troszkę dziwne po termostat przy tej pogodzie puścił dopiero po przejechaniu dobrych 15 km i nie wiem co o tym myśleć termostat jest nowy więc raczej ok.Woda z wbiorniczku nie wrze itp ale jakoś mi to nie wiem czemu ale nie pasuje
[ Dodano: 2008-11-25, 13:45 ]
Sorki za post pod postem :oops: Mam pytanie jaka u was jest temperatura a bardziej jak u was wskaźnik wskazuje temperature w jakiej jest pozycji u mnie jest tak jak na zdjęciu i wydaje mi się ze jest troszkę za daleko przed wymianą uszczelki wskaźnik był równo na 90C byłem u mechanik z tym i po swoich testach i próbach stwierdził że jest ok , troszkę dziwne po termostat przy tej pogodzie puścił dopiero po przejechaniu dobrych 15 km i nie wiem co o tym myśleć termostat jest nowy więc raczej ok.Woda z wbiorniczku nie wrze itp ale jakoś mi to nie wiem czemu ale nie pasuje
Właśnie nie wiem co może być nie tak ,jakoś podejrzanie długo termostat trzyma i późno puszcza praktycznie puszcza i mija 2 minuty i załącza się wentylator więc nie wiem czy to winny jest termostat (nowy) czy coś innego.Przed wymianą uszczelki pod głowicą temp utrzymywała się w granicach 90C i wtedy już był ten termostat co jest teraz. Nie wiem czy jeżdżąc tak czegoś nie usmaże a nie widzi się znowu wydawać ponad 300 zeta na naprawę.
O to chodzi że zanim nie wiedziałem że padnięta jest uszczelka wymieniłem termostat bo myślałem że on jest winien całym problemom ale okazało sie ze wymiana nic nie dała i po zdjęciu głowicy okazało się że to wina była uszczelki przedmuchy były do układu chłodzenia ale teraz jest ok w zbiorniczku nic nie wrze itp ale nie wiem dla mnie to nie jest normalne ze jade 15 km i przewód idący od pompy do chłodnicy jest zimny. Staje i specjalnie czekam
aż termostat puści i puszcza tak jak mija 90C czekam dalej aż się załączy wentylator mija 2 minuty i się załącza ( na wskażniku to jest pierwsza kreska po tej oznaczonej jako 90C) Nie wiem mechanik mi wmawia że albo coś z czujnikiem jest nie tak albo wskaźnik się przestawił swoja droga szczerze w to wątpię i tak nie wiem co robić może zbędnie się przejmuje ale ostatnio troszkę kasy na auto poszło i jak teraz przegrzeje silnik i wywali mi uszczelkę to szybko tego nie zrobię
aż termostat puści i puszcza tak jak mija 90C czekam dalej aż się załączy wentylator mija 2 minuty i się załącza ( na wskażniku to jest pierwsza kreska po tej oznaczonej jako 90C) Nie wiem mechanik mi wmawia że albo coś z czujnikiem jest nie tak albo wskaźnik się przestawił swoja droga szczerze w to wątpię i tak nie wiem co robić może zbędnie się przejmuje ale ostatnio troszkę kasy na auto poszło i jak teraz przegrzeje silnik i wywali mi uszczelkę to szybko tego nie zrobię
Ja już się poddaje nie mam nerwów z tym walczyć :evil: robie niecałe 20 km i jak zwykle strzałka stoi tam jak na zdjęciu ,z ciekawości podnosze maskę i standard przewód idacy od pompy do chłodnicy zimny, chce otworzyć zbiorniczek nie da sie płyn ucieka ale z tym że jest on zimny a nie ciepły nie wiem o co chodzi na pewno układ jest odpowietrzony ,termostat nowy więc co w chorobe jest nie tak , a może t wina tego korka?? od zbiorniczka?
grze, uwierz mi że tyle co się oczytałem wątków na tym forum to już mnie od tego głowa boli.Wąż jeden jest zimny ,ten co idzie od pompy do chłodnicy. reszta są ciepłe. Jak dla mnie to tak czytam i dzwonie po innych mechanika to wygląda na na pękniętą głowice bo skoro nie mogę otworzyć zbiorniczka bo płyn wywala czyli jest zapowietrzony układ , a te powietrze skądś musi się brać.Nie wiem jutro kupie kolejny termostat i jak nadal tak będzie to się chyba załamie
nie odkręcaj korka od zbiorniczka gdy płyn jest rozgrzany bądź gdy chodzi silnik, bo zawsze płyn będzie wywalać! to normalne jest.LukeX pisze:bo skoro nie mogę otworzyć zbiorniczka bo płyn wywala
jest jeszcze taka opcja, że masz gdzieś nieszczelność i tamtędy układ zasysa powietrze. w skutek tego powstaje podciśnienie i wywala płyn ze zbiorniczka. pookgądaj zatem dobrze plastikowe króćce, a zwłaszcza ten z tyłu bloku, z którego idzie wąż do nagrzewnicy. sprawdź czy tam nie ma śladów po wyciekach płynu.LukeX pisze: te powietrze skądś musi się brać
A ponadto przeczytaj ten wątek: viewtopic.php?t=4986&highlight=kompresj%2A
To najbardziej prawdopodobna sugestia:LukeX pisze:przewód idacy od pompy do chłodnicy zimny
I tego bym się trzymał skoro reszta jest gorąca a ten jeden zimny tzn.nie puszcza na pełen obieg tylko układ zamyka się w silniku-stąd ta tempereturagrze pisze:to, że termostat jest nowy wcale nie oznacza, że działa on prawidłowo
Dziś zmieniłem termostat ten co kupiłem (made in france) na drugi (made in germany) i ...
strzałka w trasie trzyma bite 90C na razie jest super zobaczę co będzie jak zrobię dłuższą trasę ale jest dobrze. Nowy termostat na moje oko otwierał sie gdzieś w granicach 98C :shock: stąd problemy , jak widać nowe nie oznacza dobre. Mam nadzieje że to koniec moich problemów.
strzałka w trasie trzyma bite 90C na razie jest super zobaczę co będzie jak zrobię dłuższą trasę ale jest dobrze. Nowy termostat na moje oko otwierał sie gdzieś w granicach 98C :shock: stąd problemy , jak widać nowe nie oznacza dobre. Mam nadzieje że to koniec moich problemów.