Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT + LPG]Problem ze strzelaniem i uskok.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

[B4 ABT + LPG]Problem ze strzelaniem i uskok.

Post autor: schack » 19 sie 2012, 12:16

Witam,
mam Panowie i Panie trzy problemy, jeden z nich zauważyłem niedawno drugi to już od dłuższego czasu występuje ale dopiero postanowiłem się za to zabrać a trzeci jest od zawsze :D

1. W momencie gdy puszczam gaz auto nie zwalnia płynnie tylko jest taki jakby uskok i dopiero (jak przy wyższym biegu puszczam gaz to jest to mniej odczuwalne) + nie wiem czy to ważne ale czasem (dość rzadko) w momencie gdy spuszczę nogę z gazu i wcisnę sprzęgło to gaz sam się dodaje przez moment.

2. Nie wiem czemu ale powyżej 4 tysięcy obrotów przy wrzuconym biegu i koło 3,5 tyś na "luzie" występuje u mnie coś w stylu strzelania (nie wiem jak to inaczej opisać ew. mogę nagrać klip). Nie wiem czy to wydech czy to gaz czy może coś innego i nie wiem czy da się to jakoś zniwelować.

3. Czy ABT na prawdę nie może spalić mniej niż 14 litrów? + czy powinienem słyszeć z reduktora coś w stylu piszczenia?( nie jest to głośne ale reduktor nie dawno wymieniany, firma LEVATO) może gdzieś w LBN wyregulują mi tak gaz żeby było dobrze? Regulowałem już parę razy i na wylocie na wawe i na Łęczyńskiej i dalej w mieście poniżej 14 litrów nie schodzę i od 4 tysi obrotów i tak na gazie silnik traci moc.

POMOCY
Ostatnio zmieniony 20 sie 2012, 10:44 przez schack, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 19 sie 2012, 12:26

schack pisze:występuje u mnie coś w stylu strzelania
Jak strzela to zapłon do regulacji <ok>
schack pisze:może gdzieś w LBN wyregulują mi tak gaz żeby było dobrze?
W starych czasach jak jeździłem łoplem na gazie to ustawiałem go na Firlejowskiej firma Zavoli, po wizycie u nich byłem bardzo zadowolony

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 19 sie 2012, 14:08

i strzelał by dopiero na wysokich obrotach? Jak to zapłon to podjadę do warsztatu jutro niech regulują

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 19 sie 2012, 17:28

Tymi obrotami po puszczeniu gazu się nie martw.Chyba wszystkie ABT to mają .Trzeba się przyzwyczaić. Przy GAZIE często przy dużej prędkości przy wrzuceniu na luz silnik potrafi nawet zgasnąć..Gazownik odłączył mi rurę która idzie od takiej skrzynki przy świetle do filtra...Przestał gasnąć ....,ale jak to wygląda żeby rura tak sobie dyndała ? zamontowałem z powrotem i nie puszczam samoczodu na luz przy dużej szybkości .Problem znika wraz z lekkim zanieczyszczeniem filtra powietrza.Mój silnik pali 13 l gazu na mieście i niestety to norma.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 19 sie 2012, 17:41

Też mi przygasał ale dlatego, ze miałem zbyt bardzo przykręcony gaz :D No 13 to 13 u mnie poniżej 14 nie schodzi a potrafi i 15-16 łyknąć po mieście.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 19 sie 2012, 20:25

abt mojego ojca też strzela i regulacja zapłonu nic nie dała jak powyżej 140 wbije się na luz to potrafi marchewkę pościć z tłumika i przy jego jeździe tez mniej jak 12 nie spali a dobry gazownik to Siedlce sam tam jeździłem mimo ze 130 km mam

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 20 sie 2012, 01:07

strzela na gazie też?

[ Dodano: 2012-08-20, 01:09 ]
może to wina LPG ;/ Szczerze denerwuje to bo jak wkręcę na wysokie obroty to nie da się tego przesłuchać

Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 20 sie 2012, 02:12

Ja mam abk mi strzelał z winy filtra gazu wymieniłem i po sprawie, druga rzecz to świece zrobiłem na nich około 40 tys i zaszły jakimś osadem przez to słabiej zapalał i też czasami burknął, kupiłem nowe tylko z trzema elektrodami i jest spokojnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2012, 05:54

Zobacz w jakim masz stanie zderzak (amortyzator) przepustnicy. Czy powoli zamyka ją przy końcu.

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 20 sie 2012, 12:01

schack, mam u siebie krótką skrzynie CGY. Spalanie w mieście to mam 14\15 litrów jak wkręcam auto do 6 tyś na pierwszych czterech biegach. Generalnie po zakupie audi też miałem cyrk bo poniżej 14 nie chciał spalić. Ale po kolei. Nowe przewody, palec, kopułka, świece wszystko boscha. Regulacja zapłonu. Nowy filtr powietrza i przede wszystkim dokładna regulacja instalacji na analizatorze. W chwili obecnej na kołach osiemnastkach spalanie średnie po mieście 11 litrów bez świrowania. Na trasie do warszawy z 4 osobami i często i gesto po 150\160 spalił dokładnie 10.8 litra. Instalacja nie jest skręcona bo auto bez problemu na tej skrzyni napędza się do 180 na autostradzie. A średnia spalania z miasta\trasa na 4 pełnych butlach gazu lpg to 11 litrów... Także trochę sie nawkurzałem... trochę naczytałem i jestem bardzo zadowolony. P.S reduktor też mam lovato tylko taka ciekawostka że mam dwa krokowce założone. Jeden fabryczny a drugi od gaziarzy a reduktor ma co najmniej 5 lat u mnie. P.s spuść też syf z reduktora tą dolną śrubą.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Re: [B4 ABT + LPG]Problem ze strzelaniem i uskok.

Post autor: rejdzik » 20 sie 2012, 12:51

schack pisze: 1. W momencie gdy puszczam gaz auto nie zwalnia płynnie tylko jest taki jakby uskok i dopiero (jak przy wyższym biegu puszczam gaz to jest to mniej odczuwalne) + nie wiem czy to ważne ale czasem (dość rzadko) w momencie gdy spuszczę nogę z gazu i wcisnę sprzęgło to gaz sam się dodaje przez moment.
To jest objaw zbyt bogatej mieszanki na gazie. Ecu w normalnych warunkach obcięłoby czas wtrysku, tu na gazie obciąć już nie ma czego, więc ratuje się otwarciem przepustnicy. Dziwne tylko, że niby emulacja lambdy działa a komputer widzi często co innego...no cóż. Nie wnikałem bo gazownikiem nie jestem a mam ten sam problem. Zmniejszam dawkę gazu na bypass'ie i problem nie występuje. Sprawa nie jest prosta bo za każdym tankowaniem gazu - trzeba czasem doregulować.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 20 sie 2012, 13:09

Ja nie wiem właśnie czy u mnie nie wypadało by wymienić lambdy bo gazownicy powiedzieli, że działa ale nie tak jak powinna- cytuję. Świece, przewody, kopułka, palec wszystko powymieniane. No dużo mi pali, mam program na androida, który mi to wszystko liczy to teraz spalił mi 14,5 l gazu na 350 km z tym, że raz byłem w trasie razem 120 czyli można powiedzieć, że w cyklu mieszanym.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 20 sie 2012, 13:51

Spalanie w mojej jest na poziomie 11 l na setkę podczas normalnej jazdy w mieście/poza. W trasie, nie ciskając mocno, utrzymując prędkość 100-110 km/h spalanie spada do 9l. Z tym, że ja zawsze ustawiam gaz tak aby mi pedał i tps nie szalał. Świece jasnoszare, nie białe. Gaz- typowa "śruba".

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 20 sie 2012, 14:00

jakby mi palił 11 litrów w mieście to bym się chyba popłakał ze szczęścia... Nie wiem czy w Lublinie nie ma gazownika dobrego czy co ale regulowałem u 3 i było nawet po 16 litrów na setkę spalania, teraz 14,5 ale to i tak za dużo...

[ Dodano: 2012-08-20, 14:02 ]
Bardzo przykręcony gaz to też chyba źle bo musi się namęczyć nim się rozpędzi i spalanie też chyba spore

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 sie 2012, 18:55

gibaj pisze:schack Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
Nie żebym się czepiał ale skoro pilnujecie porządków to już byś przeniósł temat tam gdzie jego miejsce.

Bo ogólnie w tym dziale robi się bur...l na kółkach. Nie po to był podział chyba żeby i tak było pomieszane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl