Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 6A + LPG] problemy z ciepłym PB i zimnym LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 04 maja 2009, 22:53

Dziś nie miałem czasu się bawić z tym czujnikiem temp. bo wysiadła mi dmuchawa nawiewu wiec postanowiłem przeczyścić przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej i od tej pory ustało buczenie po przekręceniu kluczyka albo wciśnięciu REC wydobywające się z okolic schowka. Zawsze buczało chwile tak z 3sek jakby ECU się ustawiało i teraz nie wiem czy powinno buczeć czy nie? Może to też było przyczynom tych objawów bo autko pali i pracuje na PB na wolnych prawie równo tylko parę milimetrów się skazówka przesuwa. Na razie nie przejechałem sie autkiem bo przez tą dmuchawę trochę rozkopane jest.

Ps. wiem że to pytanie bardziej pasuje do działu Elektryka, ale nie chcę do głupiego pytania nowego tematu zakładać

Dziś zmierzyłem oporność na wtyczce od czujnika temperatury na wysokości filtra oleju i na ciepłym silniku( załączający się wiatrak chłodnicy) od 180 do 170 Ω, jutro zobaczę po nocy na zimnym silniku ile jest.

Po podłączeniu miernika po nocy to pokazywało przez ułamek sekundy wskazania, za każdym razem inne z przedziału od 1900 do 800 a potem wyświetlało się 1. Więc chyba czujnik jest padnięty, teraz tylko muszę poszukać mechanika do sprawdzenia sądy lambda.

[ Dodano: 2009-05-20, 14:44 ]
mam dylemat co do sondy lambda

aktualnie mam sondę bosch 0258003234 która ma Długość całkowita [mm] 989, nigdzie nowej jej niema ale ponoć zamiennikiem jej jest bosch 0258003957 który ma Długość całkowita [mm] 1236
a na inter car jeszcze wyskoczyły mi 2 NGK OZA446-E2 Długość [mm]: 975 i OZA446-E16 Długość [mm]: 1215
Czy te długości nie grają roli?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 21 maja 2009, 10:48

Danek pisze: Do sprawdzenia sondy jest potrzebny oscyloskop albo przynajmniej jego namiastka jaką mają zaimplementowane niektóre sterowniki


Można prosić o opis o co dokładnie chodzi przy sprawdzaniu sondy oscyloskopem

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 maja 2009, 11:02

ziemor pisze:Można prosić o opis o co dokładnie chodzi przy sprawdzaniu sondy oscyloskopem
Przede wszystkim o czas reakcji na wzbogacenie i zubożenie mieszanki. Widać to dokładnie tylko na wykresie oscyloskopu. Szczególnie zbocze opadające (zubożanie) ma być jak najbardziej strome, niemal pionowe, a początek opadania wykresu nagły, prawie pod kątem prostym, bez dużych zaokrągleń. Trudno to opisać. Ktoś, kiedyś zapodawał na forum screeny z oscyloskopu i tam odpisywałem co i jak.
czapa pisze:aktualnie mam sondę bosch 0258003234 która ma Długość całkowita [mm] 989, nigdzie nowej jej niema ale ponoć zamiennikiem jej jest bosch 0258003957 który ma Długość całkowita [mm] 1236
a na inter car jeszcze wyskoczyły mi 2 NGK OZA446-E2 Długość [mm]: 975 i OZA446-E16 Długość [mm]: 1215
Czy te długości nie grają roli?
Myślę, że długość całkowita nie ma znaczenia co innego długość powierzchni czynnej czyli tego kawałka, który siedzi w kolektorze ale myślę, że te wymiary są podobne. Jest jeszcze jeden parametr dość ważny, mianowicie ilość, kształt i rozmieszczenie otworów na osłonie elementu pomiarowego. Ja mam u siebie zamiennik NGK (niestety nie pamiętam już symbolu).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl