Witam
Czy zna ktoś procedurę ustawiania zapłonu dokładnie dla tego silnika 1.6 ADA sterownik hitachi?
Jest to dość rzadki silnik i nigdzie nie mogę znaleźć nic konkretnego.
[1.6 ADA] Procedura ustawiania zaponu
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba tam jest zapłon z czujnika położenia wału, który siedzi na stałe. Bo można nawet zdjąć wtyczkę z halla a silnik dalej będzie pracował.
Prawdopodobnie hall jest tylko dla identyfikacji cylindra bo w ADA jest już sekwencyjny wtrysk benzyny. Zresztą wystarczy zerknąć na pierścień, który kręci się przed hallem. Jeśli ma tylko jedno wycięcie to potwierdza mają teorię.
Prawdopodobnie hall jest tylko dla identyfikacji cylindra bo w ADA jest już sekwencyjny wtrysk benzyny. Zresztą wystarczy zerknąć na pierścień, który kręci się przed hallem. Jeśli ma tylko jedno wycięcie to potwierdza mają teorię.
Pewien elektryk poinformował mnie, że tu się zapłonu nie ustawia zresztą sam kiedyś kręciłem nim w prawo w lewo lecz silnik pracował bez zmian. Na forum wyczytałem że można zdjąć przewód z niebieskiego czujnika i trzykrotnie przegazować wówczas można coś ustawić niestety to dotyczyło z tego co pamiętam ABK. Dlaczego w ogóle chcesz kombinować z zapłonem? Coś nie tak?
Dzięki za zainteresowanie
To zgadzało by się z tym co pisze aldi, że zapłon jest brany z czujnika położenia wału.
Ale czy to by znaczyło, że dokładne ustawienie aparatu w ogóle nie ma znaczenia?
Aldi byłem przekonamy, ze mam full group, jesteś pewien ze to jest sekwencja?
Co do powodów kombinowania z zapłonem to mam to auto od niedawna. Wymieniłem rozrząd a aparatu bym nie ruszał, ale zauważyłem, że już był kręcony. Pomyślałem, ze sprawdze czy jest ok.
Problem polega na tym, że mogę kręcić aparatem a zapłon pozostaje w tym samym miejscu tzn na kreskę na kole zamachowym.A co konkretnego sprawia problem>?
To zgadzało by się z tym co pisze aldi, że zapłon jest brany z czujnika położenia wału.
Ale czy to by znaczyło, że dokładne ustawienie aparatu w ogóle nie ma znaczenia?
Aldi byłem przekonamy, ze mam full group, jesteś pewien ze to jest sekwencja?
Co do powodów kombinowania z zapłonem to mam to auto od niedawna. Wymieniłem rozrząd a aparatu bym nie ruszał, ale zauważyłem, że już był kręcony. Pomyślałem, ze sprawdze czy jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na forum LPG pisali że jest sekwencja a nie full grupa.badyll pisze:Aldi byłem przekonamy, ze mam full group, jesteś pewien ze to jest sekwencja?
Przy gazie sekwencyjnym w programie od gazu albo w VAGu można to rozpoznać jaki to typ wtrysku po czasach wtrysku, szczególnie maksymalnym. Ten silnik ma trochę nowocześniejsze sterowania i przepływomierz masowy a nie objętościowy (klapkowy) jak w ABK.
Ale ta kreska jest we właściwym miejscu?Problem polega na tym, że mogę kręcić aparatem a zapłon pozostaje w tym samym miejscu tzn na kreskę na kole zamachowym.