Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT + GAZ] przebicie na przewodzie??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kopec_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: płońsk

[B4 2.0 ABT + GAZ] przebicie na przewodzie??

Post autor: kopec_22 » 19 mar 2009, 20:16

witam serdecznie. koledzy podpowiedzcie jak to jest z przewodami (wysokiego napiecia)... do dzisiaj moje drugie audi 80 b4 ABT jezdzilo na oryginalnych przewodach a zmienilem je na przewody BREMI bo podobno dobre no ale do sedna sprawy. zmienilem je ze wzgledu na to ze na pierwszym przewodzie od chłodnicy było przebicie tzn. tak mi sie wydawało. przy uruchomianym silniku po zdjeciu przewodu ze świecy trzymajac za gumowa czesc przewodu wali Iskra po palcach. myslalem ze to wina przewodu i założyłem nowe tyle tylko ze na tych jest tak samo. jestem troche laikiem w tych sprawach. prosze podpowiedzcie. to tak musi byc?? pozdrawiam KOPEC_22

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 20 mar 2009, 09:22

kopec_22 pisze:przy uruchomianym silniku po zdjeciu przewodu ze świecy trzymajac za gumowa czesc przewodu wali Iskra po palcach
<rotfl2> Ściągałeś przewód palcami?!No nic dziwnego.Iskra "szuka" masy-w tym przypadku twojego ciała :mrgreen:
To jedyny powód dlaczego zmieniłeś przewody?Nie szarpał,nie strzelał itp?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 20 mar 2009, 10:47

najłatwiej sprawdzić przewody WN w ten sposób, że po ciemku (czym ciemniej tym lepiej) otwierasz klape, ktoś do pomocy odpala zimny silnik, a Ty w tym czasie obserwujesz czy nie pojawiają się iskry ani żadne błyski od przewodów WN widoczne w ciemnościach. jeśli takowych nie widać, a auto nie szarpie, pracuje równo, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że przewody są ok.

poszukaj na forum, bo było gdzieś dość dokładnie omówione jak sprawdzić przewody WN

ps. życie Ci nie miłe, że zdejmujesz przewody WN na włączonym silniku :?:
nie rób tego, bo to niebezpieczne

kopec_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: płońsk

Post autor: kopec_22 » 20 mar 2009, 16:08

grze z tym niebezpieczenstwem to nie przesadzaj... to tylko taki masazyk po palcach robi :-) tak nie widac zeby iskra skakała po ciemku... czyli moze okazac sie ze te przewody zmieniłem niepotrzebnie?? to dziwne bo zawsze wydawało mi sie ze nie powinno sie tak dziac. pozdrawiam

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 20 mar 2009, 16:17

Nie powinno nigdzie "kopać" gdy przewody są założone. Na zdjętych musi się gdzieś rozładować. Jak już nie będzie miało gdzie rozładuje się w cewce a to dla niej dobre nie jest. Dodatkowo rośnie napięcie na przerywaczu i może go popsuć jak jest elektroniczny.
To niedobra zabawa jest :-/

kopec_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: płońsk

Post autor: kopec_22 » 20 mar 2009, 17:53

aha tak a propo to zmieniłem te przewody koledzy ze wzgledu na podpowiedź kumpla... jest tak jak pale moje ABT (zimne) i przełączam ja na gaz poprzez przekagazowanie to GAŚNIE. dzieje się tak tylko na zimnym silniku. po zmianie przewodów jest to samo... podpowiecie??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 mar 2009, 19:33

kopec_22 pisze:jest tak jak pale moje ABT (zimne) i przełączam ja na gaz poprzez przekagazowanie to GAŚNIE. dzieje się tak tylko na zimnym silniku.
Można spróbować wyregulować instalację ale niekoniecznie musi to przynieść poprawę, zwłaszcza jeśli masz, kilkuletnią już, LPG I generacji.
Przy okazji popraw profil bo masz w nim ABK, a nie ABT.

kopec_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: płońsk

Post autor: kopec_22 » 20 mar 2009, 20:24

byłem u gazownika i coś podkrecał przekrecał i powiedział ze bd dobrze a tu nici... w profilu danek mam dobrze wpisane. mam 2 takie laleczki jedna ABT a druga ABK :-) a co może być jeszcze oprócz tego wyregulowania??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 mar 2009, 21:19

kopec_22 pisze:w profilu danek mam dobrze wpisane.
To przepraszam, ale zwróciłem na to uwagę bo często takie pomyłki wprowadzają niepotrzebne zamieszanie. <ok>
kopec_22 pisze:a co może być jeszcze oprócz tego wyregulowania?
Zużyty i/lub niedogrzany parownik, i/lub źle dobrany mikser, i/lub w dalszym ciągu źle wyregulowana instalacja. Rozumiem, że masz I generację. Czy w czasie regulacji był podpięty analizator spalin? Jeśli nie, to zmień gazownika.

kopec_22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 15 gru 2008, 21:17
Lokalizacja: płońsk

Post autor: kopec_22 » 20 mar 2009, 22:01

niewieżę w to że parownik jest zużyty. instalacja I generacji ma 2,5 roku i przejechane ok.40tyś km. analizator spalin oczywiście nie był podpiety. niestety w swojej miejscowości mam 3 gazowników a nie ma na poważnie z kim porozmawiać. dziex Danek za podpowiedzi. pozdrawiam :-)

twit86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 02 sie 2009, 18:30

Post autor: twit86 » 02 sie 2009, 18:37

Witam,
Ja mam podobny problem, mam przebicie na przewodach, widać iskry. Wymieniłem przewody kopułke i palec i nic to nie pomogło, Co z tym dalej zrobic?

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 05 sie 2009, 22:47

ja sprawdzalem w ten sposob ze po ciemku odpalałem silniczek i po przewodach wysokiego napiecia pryskalem woda a dokladniej wziolem spryskiwacz do mycia okien wylalem plyn i nalalem wode i spryskalem calutkie przewody wtedy ładnie widac iskierki lub nie widac i jestesmy zadowoleni pozdrawiam.ps nowe nie znaczy dobre ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl