[B4 ABK] przeplywomierz
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Witam Was Drodzy Klubowicze.
Pozwólcie że podepnę się pod temat i zapytam o coś prostego, jednak dla mnie jest to istotne. Wszyscy tutaj rozmawiacie o przepływomierzach, a mnie bardzo interesuje (i pomoże też w rozwiązaniu mojego problemu) inna rzecz:
ZA CO JEST ODPOWIEDZIALNY PRZEPŁYWOMIERZ W AUCIE?
CO SIĘ MOŻE DZIAĆ JEŚLI JEST ZEPSUTY?
DLACZEGO SŁABSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE (90KM) NIE MAJĄ PRZEPŁYWEK, A JEDNAK MIMO TO CHODZĄ MOIM ZDANIEM LEPIEJ OD TYCH MOCNIEJSZYCH (115KM) ?
i w końcu
JAKA JEST RÓŻNICA W PRZEPŁYWOMIERZACH, BO SĄ PRZECIEŻ RÓŻNE?
Ostatnie pytanie zadałem mając na myśli siebie, ponieważ zmieniłem przepływkę i zauważyłem kilka różnic między moją "nową" a starą. A mianowicie - stara wyglądała w środku trochę inaczej (w niej można było ruszać "drzwiczkami" z jednej i z drugiej strony przepływki) i miała gniazdo na 4 piny, a "nowa" ma gniazdo na 5 pinów, a w środku "drzwiczkami" można ruszyć tylko z jednej strony... Moja wtyczka w silniku ma 4 piny... Czy to w czymś będzie przeszkadzać?
Pozwólcie że podepnę się pod temat i zapytam o coś prostego, jednak dla mnie jest to istotne. Wszyscy tutaj rozmawiacie o przepływomierzach, a mnie bardzo interesuje (i pomoże też w rozwiązaniu mojego problemu) inna rzecz:
ZA CO JEST ODPOWIEDZIALNY PRZEPŁYWOMIERZ W AUCIE?
CO SIĘ MOŻE DZIAĆ JEŚLI JEST ZEPSUTY?
DLACZEGO SŁABSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE (90KM) NIE MAJĄ PRZEPŁYWEK, A JEDNAK MIMO TO CHODZĄ MOIM ZDANIEM LEPIEJ OD TYCH MOCNIEJSZYCH (115KM) ?
i w końcu
JAKA JEST RÓŻNICA W PRZEPŁYWOMIERZACH, BO SĄ PRZECIEŻ RÓŻNE?
Ostatnie pytanie zadałem mając na myśli siebie, ponieważ zmieniłem przepływkę i zauważyłem kilka różnic między moją "nową" a starą. A mianowicie - stara wyglądała w środku trochę inaczej (w niej można było ruszać "drzwiczkami" z jednej i z drugiej strony przepływki) i miała gniazdo na 4 piny, a "nowa" ma gniazdo na 5 pinów, a w środku "drzwiczkami" można ruszyć tylko z jednej strony... Moja wtyczka w silniku ma 4 piny... Czy to w czymś będzie przeszkadzać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na podstawie danych z przepływomierza jest dawkowane paliwo i ustawiany kąt wyprzedzenia zapłonu.
Wg. mnie zaletą przepływomierza jest to że sterownik nie musi mieć skomplikowanych procedur adaptacyjnych jak te na monowtrysku gdzie np. przy jeździe na gazie bez emulacji sondy albo ze złą emulacją sondy lambda potrafi się rozstroić i źle jechać na benzynie.
Może kupiłes przepływomierz od czego innego. Jaki masz na nim numer?
Większosc przepływomierzy działa praktycznie tak samo, dostaje zasilanie (plus i masę) a oddaje sygnał 0-5V w zależnosci od przepływu powietrza. Dodatkowo ma wbudowany czujnik temperatury zasysanego powietrza czyli dochodzi jeden albo dwa kable we wtyczce.
W ABK kostka ma piny
1. Sygnał czujnika temperatury
2. Sygnał przepływu powietrza
3. Zasilanie przepływomierza (tutaj podejrzewam że jest to napięcie 5V)
4. Masa do czujnika temperatury powietrza i potencjometru przepływomierza.
W niektórych przepływówkach czujnik temp. powietrza może mieć dwa zamiast jednego kabla wtedy może być kostka 5 pinowa.
Wg. mnie zaletą przepływomierza jest to że sterownik nie musi mieć skomplikowanych procedur adaptacyjnych jak te na monowtrysku gdzie np. przy jeździe na gazie bez emulacji sondy albo ze złą emulacją sondy lambda potrafi się rozstroić i źle jechać na benzynie.
Może kupiłes przepływomierz od czego innego. Jaki masz na nim numer?
Większosc przepływomierzy działa praktycznie tak samo, dostaje zasilanie (plus i masę) a oddaje sygnał 0-5V w zależnosci od przepływu powietrza. Dodatkowo ma wbudowany czujnik temperatury zasysanego powietrza czyli dochodzi jeden albo dwa kable we wtyczce.
W ABK kostka ma piny
1. Sygnał czujnika temperatury
2. Sygnał przepływu powietrza
3. Zasilanie przepływomierza (tutaj podejrzewam że jest to napięcie 5V)
4. Masa do czujnika temperatury powietrza i potencjometru przepływomierza.
W niektórych przepływówkach czujnik temp. powietrza może mieć dwa zamiast jednego kabla wtedy może być kostka 5 pinowa.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Różnice:
oprócz tego o czym wspomniał kolega aldi są jeszcze:
-może być inna oporność ścieżek, po których porusza się pałąk informujący o wychyleniu klapki a co za tym idzie ECU "dekoduje" to co ma i na tej podstawie dawkuje paliwo i kąt wtrysku. Chyba, nie trzeba tłumaczyć co będzie jak wskazania będą inne...
-naciąg sprężyny. Jest on fabrycznie ustawiany jednakże po kilkunastu latach sprężyna przepływomierza ma prawo się zmęczyć. Trzeba wówczas za pomocą Vaga bądź analizatora spalin dokonać jej korekcji. Inne silniki mogą mieć różny apetyt na powietrze. Stąd na przepływkach od opla omegi spalanie może wynosić nawet po 15L/100 km.
oprócz tego o czym wspomniał kolega aldi są jeszcze:
-może być inna oporność ścieżek, po których porusza się pałąk informujący o wychyleniu klapki a co za tym idzie ECU "dekoduje" to co ma i na tej podstawie dawkuje paliwo i kąt wtrysku. Chyba, nie trzeba tłumaczyć co będzie jak wskazania będą inne...
-naciąg sprężyny. Jest on fabrycznie ustawiany jednakże po kilkunastu latach sprężyna przepływomierza ma prawo się zmęczyć. Trzeba wówczas za pomocą Vaga bądź analizatora spalin dokonać jej korekcji. Inne silniki mogą mieć różny apetyt na powietrze. Stąd na przepływkach od opla omegi spalanie może wynosić nawet po 15L/100 km.
No właśnie - od czego to jest przepływomierz... Kupiłem go na allegro. Tytuł aukcji brzmiał: PRZEPŁYWOMIERZ 037906301C AUDI 80 B4 ABK 2.0 115km... Na podstawie tytułu myślę i wierzę, że jest to przepływomierz od takiego samego autka jak moje. Niestety nie jestem w stanie teraz odczytać numerów z mojej starej przepływki, bo samochód stoi u mechanika już drugi tydzień A co ciekawe ów "nowy" przepływomierz nie ma żadnych napisów na tej czarnej plastikowej klapce. Jest ona gładka. Za to na starym przepływomierzu mam na tej klapce wybite numery, nazwę firmy BOSCH...
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zostaje podpiąć i pojeździć. Na Vagu w którejś z grup ma wskazywać 12-18% "załadowania silnika" (opis to engine load) lub w grupie 000 blok 4:herbii pisze:No właśnie - od czego to jest przepływomierz... Kupiłem go na allegro. Tytuł aukcji brzmiał: PRZEPŁYWOMIERZ 037906301C AUDI 80 B4 ABK 2.0 115km... Na podstawie tytułu myślę i wierzę, że jest to przepływomierz od takiego samego autka jak moje. Niestety nie jestem w stanie teraz odczytać numerów z mojej starej przepływki, bo samochód stoi u mechanika już drugi tydzień A co ciekawe ów "nowy" przepływomierz nie ma żadnych napisów na tej czarnej plastikowej klapce. Jest ona gładka. Za to na starym przepływomierzu mam na tej klapce wybite numery, nazwę firmy BOSCH...
Dokładnie tak, tylko to już będę mógł sprawdzić w przyszłym tygodniu, ponieważ wczoraj podczas wymiany skrzyni biegów okazało się że i sprzęgło mam do wymiany, więc czym prędzej zamówiłem na internecie nowe sprzęgło Sachsa
http://allegro.pl/show_item.php?item=3749147259
ale przyjdzie mi ono dopiero pewnie w okolicach czwartku. Może uda się że dostanę już swoją Niunię w sobotę, więc o rezultatach jazdy z "nową" przepływką będę mógł powiedzieć dopiero w przyszłym tygodniu.
A propos innego przepływomierza - to wygląda na to że cały silnik jest kombinowany. Jak chciałem zmienić rozrząd (bo nie robiłem tego po kupnie samochodu), to okazało się że napinacz jest hydrauliczny. W sklepie motoryzacyjnym byli bardzo zdziwieni, a jak spisali numery napinacza, to zdziwili się jeszcze bardziej bo okazało się że taki napinacz nigdy nie był montowany w 80-kach, ale w A6... Mam więc w swojej B4 napinacz z A6... Coś mi mówi że z tym przepływomierzem też może być podobna historia...
Dodano: 2013-12-05, 00:08
Sprawdziłem swoją starą przepływkę. Ma numery
1. 0 280 202 130
2. 037906301C
Wygląda na to że to ta sama przepływka, a jednak różni się kostką z pinami i przekrojem w środku...
http://allegro.pl/show_item.php?item=3749147259
ale przyjdzie mi ono dopiero pewnie w okolicach czwartku. Może uda się że dostanę już swoją Niunię w sobotę, więc o rezultatach jazdy z "nową" przepływką będę mógł powiedzieć dopiero w przyszłym tygodniu.
A propos innego przepływomierza - to wygląda na to że cały silnik jest kombinowany. Jak chciałem zmienić rozrząd (bo nie robiłem tego po kupnie samochodu), to okazało się że napinacz jest hydrauliczny. W sklepie motoryzacyjnym byli bardzo zdziwieni, a jak spisali numery napinacza, to zdziwili się jeszcze bardziej bo okazało się że taki napinacz nigdy nie był montowany w 80-kach, ale w A6... Mam więc w swojej B4 napinacz z A6... Coś mi mówi że z tym przepływomierzem też może być podobna historia...
Dodano: 2013-12-05, 00:08
Sprawdziłem swoją starą przepływkę. Ma numery
1. 0 280 202 130
2. 037906301C
Wygląda na to że to ta sama przepływka, a jednak różni się kostką z pinami i przekrojem w środku...
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Można ją włożyć P&P i zobaczyć jak będzie chodziło. Ale podejrzewam na 100% naciąg do regulacji. Mając Vaga lub nieco wprawy można dostosować. Kwestia tylko pinów czy się zgadzają.KAROLEK22XX pisze:Panowie ktoś robił coś takiego żeby do przepływki od 19 tdi wyciąga płytkę i wsadza od abk, wiadomo trzeba było by sprawdzić naciągnięcie sprężynki.
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
Zgadza się ale nie mam pod ręką od klekota przepływki żeby piny zobaczyć. Dlatego pytam z ciekawości bo praktycznie sa takie same,chyba trzeba będzie kupić przepływkę od zetora i poprzekładać gratyFrancis1982 pisze:Można ją włożyć P&P i zobaczyć jak będzie chodziło. Ale podejrzewam na 100% naciąg do regulacji. Mając Vaga lub nieco wprawy można dostosować. Kwestia tylko pinów czy się zgadzają.KAROLEK22XX pisze:Panowie ktoś robił coś takiego żeby do przepływki od 19 tdi wyciąga płytkę i wsadza od abk, wiadomo trzeba było by sprawdzić naciągnięcie sprężynki.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
https://audi80.pl/b4-abk-dziwne-zach ... 795,15.htmKAROLEK22XX pisze:a też słyszałem że niby pasuje ale ile w tym prawdy to nie wiem sprawdzałeś kolego
Tu autor tematu napisał co pomogło i w jakiej cenie <ok>