[B3 JN+Gaz] Przeróbka na gaźnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14
[B3 JN+Gaz] Przeróbka na gaźnik.
Koledzy już dosyć mam wtrysku mechanicznego, dławienia sie samochodu, spalania około 20 litrów gazu na 100. Powymieniałem już chyba wszystko w tym aucie żeby chodziło dobrze, kable świece sonde itd. Regulacje nie przynoszą skutków na spalanie cały czas 20 litrów....
Pytanie jak to przerobić, jaki gaźnik kupić ?? co jeszcze kable wszystkie trzeba zmieniać ?? komputer??? pompe czy jak ???
Pomóżcie, żebym mógł spać spokojnie, pozdrawiam
Pytanie jak to przerobić, jaki gaźnik kupić ?? co jeszcze kable wszystkie trzeba zmieniać ?? komputer??? pompe czy jak ???
Pomóżcie, żebym mógł spać spokojnie, pozdrawiam
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Wszystkiego jeszcze nie przerobiłeś. Myślę, że zastosowanie blosa rozwieje wszystkie a przynajmniej większość problemów z lpg w mechanicznym wtrysku. W JN spalanie na blosie jest w granicach 10-12lpg.
A jeśli chodzi o przeróbkę to są dwie drogi - łatwa ale nie do końca polecana i ta trudniejsza i droższa. W pierwszej zmieniasz kolektor ssący na taki pod podstawę gaźnika. Wtryski zostawiasz ale musisz mieć pewność że są szczelne oringi w nich. Potem walka z podciśnieniami i czujnikami.
Trudniejsza droga a może i łatwiejsza w sumie ale z pewnością droższa to wymiana głowicy np na taką od silnika DS (podobnie kolektor i gaźnik 2B2 lub 2E5). Tutaj też będzie trochę roboty z podciśnieniami i czujnikami.
Jak dla mnie kup blosa i daj komuś kto się na tym zna aby zamontował i zestroił.
A jeśli chodzi o przeróbkę to są dwie drogi - łatwa ale nie do końca polecana i ta trudniejsza i droższa. W pierwszej zmieniasz kolektor ssący na taki pod podstawę gaźnika. Wtryski zostawiasz ale musisz mieć pewność że są szczelne oringi w nich. Potem walka z podciśnieniami i czujnikami.
Trudniejsza droga a może i łatwiejsza w sumie ale z pewnością droższa to wymiana głowicy np na taką od silnika DS (podobnie kolektor i gaźnik 2B2 lub 2E5). Tutaj też będzie trochę roboty z podciśnieniami i czujnikami.
Jak dla mnie kup blosa i daj komuś kto się na tym zna aby zamontował i zestroił.
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Widzę że kolega popełnił podstawowy błąd i założył gaz nie na blosie do mechanicznego wtrysku. Jeśli chcesz wymienić wtrysk na gaźnik to najlepiej poszukaj gdzieś na szrocie jakiegoś powypadkowej 80 z gaźnikiem moim zdaniem Keihin jest lepszy do gazu niż Pierburg bo z nim też możesz mieć problemy na gazie. Najlepszym wyjściem było by kupienie całej głowicy i układu paliwowego ale można też spróbować wymienić sam korektor jak to już kolega w poście wyżej pisał ale tak jak mówię najlepiej mieć w zanadrzu resztę części do kupienia na zaprzyjaźnionym szrocie bo inaczej koszty mogą być astronomiczne.
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Tak w ogóle to ja też zaczął bym od znalezienia dobrego gazownika (Mój od razu powiedział że do mechanicznego wtrysku mi gazu nie założy i kazał szukać Audicy na gaźniku). A potem myślał o wymianie połowy gratów z pod maski:)bloku pisze:Właśnie tak sobie pomyślałem, że jeśli już bawić się w zmianę zasilania paliwa to najlepiej wrzucić gaźnik od poczciwego poloneza - Weberowską 40tkę lub 60tkę. Nie mniej jednak ja bym zaczął od założenia blosa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 24
- Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14
Dobra, gaźnik od poloneza ??? ale co bym musiał do tego kupić?? A może pytanie z innej beczki: Wywalić całkowicie gaz i ustawić go na benzyne samą?? Jeżeli chodzi o blaszkę w przepływomierzu obecnie nie ma wsadzonej, dwie blaszki wygięte miałem po wystrzałach więc podłączyłem (odłączając kompensację od parownika i przepustnicy). Jeżeli chodzi o to żebym kupił nową blaszkę to nie da rady, na złomach chcą w całości przepływomierz sprzedać (z kjetem) ale mnie na niego nie stać. WIęc mogę blaszkę spróbować wyprostować i zadziała bo już raz tak zrobiłem, żeby sprawdzić czy chodzi na PB. (Tylko pytanie ile będzie palił- jak ustawić wtedy tego kjeta) BEZ mechanika.
Nie zgadzam sie z takim stwierdzeniem - jezdzilem dwiema 80'tkami LPG + silnik DS + gaźnik Pierburg i jak najbardziej taka konfiguracja się sprawdza na gazie.Wino pisze:....gaźnik to najlepiej poszukaj gdzieś na szrocie jakiegoś powypadkowej 80 z gaźnikiem moim zdaniem Keihin jest lepszy do gazu niż Pierburg bo z nim też możesz mieć problemy na gazie.
Ba powiem nawet, że rewelka - na gazie chodziło to cały rok, dopiero przy -20 przerzucałem się z odpalaniem na benzynę.
Jak dla mnie to Pierburg jest doskonały do gazu <ok> .
Czasami mam wrażenie, że jeszcze trochę, a ludzie zaczną twierdzić, że poczciwy Polonez na gaz to nie da rady <osohozi> .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A wtryski nie są przypadkiem w kolektorze? Kiedyś na forum ktoś pisał że wystarczy kolektor od gaźnikowca przykręcić tylko trzeba zrobić przekładkę aby kanały w które lały wtryskiwacze zasłonić bo będą wystawały na zewnątrz.bloku pisze:W pierwszej zmieniasz kolektor ssący na taki pod podstawę gaźnika. Wtryski zostawiasz ale musisz mieć pewność że są szczelne oringi w nich. Potem walka z podciśnieniami i czujnikami.
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Nie do końca mnie zrozumiałeś puki Pierburg jest sprawny wszystko jest ok ale gdy zacznie nawalać to bardzo trudno znaleźć kogoś kto go ogarnie (przynajmniej w mojej okolicy jest jedna firma w Bytomiu która chciała podjąć temat zażądała za regeneracje 600 zł i jeszcze sam musiał bym go wyciągnąć z auta) wszyscy inni mechanicy odsyłali mnie z kwitkiem i mówili że mogą robić ale nie gwarantują że będzie to działało a kasę sobie i tak policzą bo jest przy tym dużo dłubaniny.B492 pisze:Nie zgadzam sie z takim stwierdzeniem - jezdzilem dwiema 80'tkami LPG + silnik DS + gaźnik Pierburg i jak najbardziej taka konfiguracja się sprawdza na gazie.Wino pisze:....gaźnik to najlepiej poszukaj gdzieś na szrocie jakiegoś powypadkowej 80 z gaźnikiem moim zdaniem Keihin jest lepszy do gazu niż Pierburg bo z nim też możesz mieć problemy na gazie.
Ba powiem nawet, że rewelka - na gazie chodziło to cały rok, dopiero przy -20 przerzucałem się z odpalaniem na benzynę.
Jak dla mnie to Pierburg jest doskonały do gazu <ok> .
Czasami mam wrażenie, że jeszcze trochę, a ludzie zaczną twierdzić, że poczciwy Polonez na gaz to nie da rady <osohozi> .
A z tego co pamiętam to nie będzie pasował rozstaw śrub mocujących kolektor dolotowy do głowicy od gaźnikowca do głowicy silnika na mechanicznym wtrysku...Z bratem rozglądaliśmy się za kolektorem w raz z gaźnikiem Keihin do 80-tki (JN) jak nam poszły oringi w rozdzielaczu ale zrobiło się rozdzielacz i lata dalej <ok>aldi pisze:A wtryski nie są przypadkiem w kolektorze? Kiedyś na forum ktoś pisał że wystarczy kolektor od gaźnikowca przykręcić tylko trzeba zrobić przekładkę aby kanały w które lały wtryskiwacze zasłonić bo będą wystawały na zewnątrz.bloku pisze:W pierwszej zmieniasz kolektor ssący na taki pod podstawę gaźnika. Wtryski zostawiasz ale musisz mieć pewność że są szczelne oringi w nich. Potem walka z podciśnieniami i czujnikami.