U mnie gazownik też ten przewód łączący kolektor z filtrem paliwa zdjął , gdy mu zwróciłem uwagę że go zapomniał założyć odpowiedział mi że gaz nie lubi ciepłego powietrza i żeby tak zostało.
Ostatnio gdy przeglądałem moje autko postanowiłem sprawdzić z ciekawości jak działa ten układ, po uruchomieniu silnika układ zamknął zimne powietrze ale stan ten trwał nawet po nagrzaniu silnika. Dopiero po odłączeniu przewodu podciśnieniowego zamknęła ciepłe otwierając dopływ zimnego.
Mam pytanie do kolegów czy tak zostawić czy naprawiać i czy jest to wina tego zaworka umieszczonego w obudowie filtra powietrza.
Nadmienię że próbowałem samochód na ciepłym( z odłączonym wężem od kolektora zasysane powietrze było z komory silnika) i zimnym dolocie powietrza , lepiej wkręca się na obroty na zimnym powietrzu szybciej reaguje na pedał gazu co do spalania napiszę jak przetestuję.
[B4 2.0 ABT LPG]przewód od kolektora wydechowego
Czyli znasz zasade dzialania silnika spalinowego i lepiej dusic mula pod gorke na 3 biegu przy 1500 rmp (przeciazac ukad korbowy) lub na 2 biegu pilowac przy 4000 (niedosmarowany silnik) niz mocniejszy silnik (nie zmulony powietrzem) radzacy sobie w tych samych warunkach bez problemu, ktoremu nie trzeba dawac po obrotach aby jechal i nie ma problemu z moca "z dolu".
I wedlug ciebie jest to skteczne ograniczenie mocy silnika dzialajce na jego kozystna prace.
Prosciej zdjac kabel z jednej swiecy i jezdzic az silnik nabierze odpowiednia temperature <ok> Ostatnie zdanie to tylko zart <ok>
I wedlug ciebie jest to skteczne ograniczenie mocy silnika dzialajce na jego kozystna prace.
Prosciej zdjac kabel z jednej swiecy i jezdzic az silnik nabierze odpowiednia temperature <ok> Ostatnie zdanie to tylko zart <ok>
Kolego , widzę że dowcipy cię Ciebie trzymają ale to dobrze , bo pewnie wiesz jakie ciśnienie daje pompa olejowa przy 1500 obr a jakie przy 4000 . Druga sprawa przy dobrze wyregulowanym dolocie powietrza przejście na zimny dolot powinno być około 40*C . Rozumiem , że mieszkając w górach może to stanowić jakiś problem .
Pozwolę sobie odświeżyć temat. U mnie cały czas ciągnie ciepłe powietrze z okolic kolektora. W filtrze powietrza jest takie brązowe ustrojstwo od sterowania klapką podgrzewania. Jeden wężyk idzie gdzieś do przepustnicy a drugi do klapki. Gdy przy zdjętej pokrywie filtra i odpalonym silniku wyciągnę wężyk od strony wlotu albo zgaszę silnik klapka przestawia się na zimne powietrze. A tak to cały czas ciągnie ciepłe. Dodam, że jak silnik pracuje i klapka ustawiana jest na ciepłe to gdy przytkam palcem tą metalową nakrętke z dziurką w tym ustrojstwie to czuć przysysanie palca. Na jakiej zasadzie działa to sterowanie dolotu powietrza?
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Jakiś czas temu założyłem temat odnośnie tego: "Przesłona zimne/gorące powietrze".
Oto co znalazłem odnośnie mego silnika:
Układ podgrzewania zasysanego powietrza
Mono-Jetronic
__________________________________________
Układ ten działa jak w silnikach gaźnikowych. Różnicą jest brak termostatowej regulacji. Regulacja odbywa się za
pośrednictwem podciśnienia. Również regulator temperatury ma inne ustawienie przełączania,
Poniżej 35°C: regulator temperatury otwarty, dopływ zimnego powietrza zamknięty.
Powyżej 45°C: regulator temperatury zamknięty, dopływ ciepłego powietrza zamknięty.
Kontrola układu podgrzewania zasysanego powietrza
Czynność ta jest podobna jak w silnikach gaź-
nikowych.
Należy zwrócić uwagę na inne temperatury
przełącza-
nia układu.
Z własnych obserwacji to ta klapka od sterowania powietrzem u mnie działa dobrze, ale żeby się zamknęła to silnik musi być naprawdę gorący <ok> i pokrywałoby się to z info powyżej
Oto co znalazłem odnośnie mego silnika:
Układ podgrzewania zasysanego powietrza
Mono-Jetronic
__________________________________________
Układ ten działa jak w silnikach gaźnikowych. Różnicą jest brak termostatowej regulacji. Regulacja odbywa się za
pośrednictwem podciśnienia. Również regulator temperatury ma inne ustawienie przełączania,
Poniżej 35°C: regulator temperatury otwarty, dopływ zimnego powietrza zamknięty.
Powyżej 45°C: regulator temperatury zamknięty, dopływ ciepłego powietrza zamknięty.
Kontrola układu podgrzewania zasysanego powietrza
Czynność ta jest podobna jak w silnikach gaź-
nikowych.
Należy zwrócić uwagę na inne temperatury
przełącza-
nia układu.
Z własnych obserwacji to ta klapka od sterowania powietrzem u mnie działa dobrze, ale żeby się zamknęła to silnik musi być naprawdę gorący <ok> i pokrywałoby się to z info powyżej