Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT LPG]przewód od kolektora wydechowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotr_gru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sie 2008, 21:35
Lokalizacja: rzecko - ZCH

Post autor: piotr_gru » 01 sty 2010, 20:22

U mnie gazownik też ten przewód łączący kolektor z filtrem paliwa zdjął , gdy mu zwróciłem uwagę że go zapomniał założyć odpowiedział mi że gaz nie lubi ciepłego powietrza i żeby tak zostało.
Ostatnio gdy przeglądałem moje autko postanowiłem sprawdzić z ciekawości jak działa ten układ, po uruchomieniu silnika układ zamknął zimne powietrze ale stan ten trwał nawet po nagrzaniu silnika. Dopiero po odłączeniu przewodu podciśnieniowego zamknęła ciepłe otwierając dopływ zimnego.
Mam pytanie do kolegów czy tak zostawić czy naprawiać i czy jest to wina tego zaworka umieszczonego w obudowie filtra powietrza.
Nadmienię że próbowałem samochód na ciepłym( z odłączonym wężem od kolektora zasysane powietrze było z komory silnika) i zimnym dolocie powietrza , lepiej wkręca się na obroty na zimnym powietrzu szybciej reaguje na pedał gazu co do spalania napiszę jak przetestuję.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 01 sty 2010, 20:51

marko pisze:, skutkuje to ograniczeniem mocy zimnego silnika czyli pośrednio zabezpiecza go przed bezmyślnym pałowaniem zimnego , niedosmarowanego silnika
Czyli zdrowiej cisnac zimny silnik bez mocy pod gorke na obrotach 4 tysiace ?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 01 sty 2010, 23:10

Nie kolego , zdrowiej jest wiedzieć jak działa silnik i dlaczego zimnego nie można cisnąć z mocą czy też bez mocy .

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 02 sty 2010, 00:50

Czyli znasz zasade dzialania silnika spalinowego i lepiej dusic mula pod gorke na 3 biegu przy 1500 rmp (przeciazac ukad korbowy) lub na 2 biegu pilowac przy 4000 (niedosmarowany silnik) niz mocniejszy silnik (nie zmulony powietrzem) radzacy sobie w tych samych warunkach bez problemu, ktoremu nie trzeba dawac po obrotach aby jechal i nie ma problemu z moca "z dolu".

I wedlug ciebie jest to skteczne ograniczenie mocy silnika dzialajce na jego kozystna prace.

Prosciej zdjac kabel z jednej swiecy i jezdzic az silnik nabierze odpowiednia temperature <ok> Ostatnie zdanie to tylko zart <ok>

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 sty 2010, 12:18

Kolego , widzę że dowcipy cię Ciebie trzymają ale to dobrze , bo pewnie wiesz jakie ciśnienie daje pompa olejowa przy 1500 obr a jakie przy 4000 . Druga sprawa przy dobrze wyregulowanym dolocie powietrza przejście na zimny dolot powinno być około 40*C . Rozumiem , że mieszkając w górach może to stanowić jakiś problem .

gadgad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 01 mar 2012, 20:12

Post autor: gadgad » 18 mar 2012, 15:52

Pozwolę sobie odświeżyć temat. U mnie cały czas ciągnie ciepłe powietrze z okolic kolektora. W filtrze powietrza jest takie brązowe ustrojstwo od sterowania klapką podgrzewania. Jeden wężyk idzie gdzieś do przepustnicy a drugi do klapki. Gdy przy zdjętej pokrywie filtra i odpalonym silniku wyciągnę wężyk od strony wlotu albo zgaszę silnik klapka przestawia się na zimne powietrze. A tak to cały czas ciągnie ciepłe. Dodam, że jak silnik pracuje i klapka ustawiana jest na ciepłe to gdy przytkam palcem tą metalową nakrętke z dziurką w tym ustrojstwie to czuć przysysanie palca. Na jakiej zasadzie działa to sterowanie dolotu powietrza?

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 24 mar 2012, 20:20

Jakiś czas temu założyłem temat odnośnie tego: "Przesłona zimne/gorące powietrze".
Oto co znalazłem odnośnie mego silnika:
Układ podgrzewania zasysanego powietrza
Mono-Jetronic
__________________________________________

Układ ten działa jak w silnikach gaźnikowych. Różnicą jest brak termostatowej regulacji. Regulacja odbywa się za
pośrednictwem podciśnienia. Również regulator temperatury ma inne ustawienie przełączania,
Poniżej 35°C: regulator temperatury otwarty, dopływ zimnego powietrza zamknięty.
Powyżej 45°C: regulator temperatury zamknięty, dopływ ciepłego powietrza zamknięty.
Kontrola układu podgrzewania zasysanego powietrza
Czynność ta jest podobna jak w silnikach gaź-
nikowych.
Należy zwrócić uwagę na inne temperatury
przełącza-
nia układu.

Z własnych obserwacji to ta klapka od sterowania powietrzem u mnie działa dobrze, ale żeby się zamknęła to silnik musi być naprawdę gorący <ok> i pokrywałoby się to z info powyżej ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl