Tekalany mają pewien promien ugięcia - jesli mowimy o tych kupowanych na metry ze zwoju (fabryczne sa chyba na goraco profilowane i na metalowanych koncówkach oczkowych na profilu w choinke zarabiane na goraco), jesli ugiecie będzie za mocne przewód się załamie i nie wroci do poprzedniego stanu, powierzchnia wezyka bedzie załamana juz i zrobi się wąskie gardło dla przeplywu paliwa.
Jesli chodzi o benzyne ogolnie ciezko jest w takie przewody ubrac cały układ (od zbiornika az do instalacji przy silniku, jest za duzo załamań pod katem 90° - tekalany sie załamią i trzeba stosowac kolanka i złaczki zaciskowe a kazde takie połaczenie to potencjalne miejsce nieszczelnosci. Mozna zrobić układ w miedzi doginając przewody gietarką pod wzór stalowych orygianlów, koncówki przy grodzi zarobic na grzybek, a druga strona powinna byc zarobiona w warsztacie zajmującym się hydrauliką siłową, jesli jest polaczenie wezyk stalowy z gumowym,
Przy benzynie w ukladzie jest cisnienie i nie moze byc mowy o druciarstwie.
cena miedzi ok 17 za m, do tego zakuwane koncowki po stronie baku czy filtra paliwa jesli takie cos wystepuje i zrobi sie ok 300 - 400 zl plus wlasna robocizna pod autem
w NG siedzialy przewody stalowe 2 x 8mm sr zew (zasil i powrót) i trzeci do ukladu podcisnienia tez stalowy takiej samej srednicy.