Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Przy jakiej predkosci optymalne spalanie na trasie ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 06 maja 2010, 22:41

powiedzmy że przy 150 będzie miał z wiatrem a regulacja składu mieszanki do chyba ograniczenie dopływu pewnej ilości gazu

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 06 maja 2010, 23:08

Dziwne bo ostatnio jeździłem z prędkościami 120-130 cały czas i biegi 4-5 to spalanie wyszło mi mniejsze jak przy jeździe 90-100 :shock:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 06 maja 2010, 23:25

Bez urazy ale co niektóre wypowiedzi mnie śmieszą :lol:

Że niby zrobię coś silnikowi jak będę jeździł sobie częściej powiedzmy na obrotach do 1200 do 1500?. Proszę Was, nie wprowadzajcie ludzi w błąd, bo to żadna prawda. Jeżeli silnik jest dobry, to ma chodzić, czy to jest 1200, czy 5500 obrotów, i nie ma co się zastawiać tym że silniki mają po 15 lat, bo przejeżdżą jeszcze drugie 15, oczywiście przy odpowiedniej eksploatacji.
Dziwne bo ostatnio jeździłem z prędkościami 120-130 cały czas i biegi 4-5 to spalanie wyszło mi mniejsze jak przy jeździe 90-100 :shock:
Hmm to trochę dziwne Łukasz, bo u mnie ABT najmniej paliło przy 80-85 km/h, ale jechać tak autostradą w niemczech to kataklizm.

Co do pytania kolegi, to podzielam słowa że trochę bez sensu, bo nawet jak będziesz jechał tak wolno, i zaoszczędzisz 1 litr na 100 km, to w sumie po całej podróży zaoszczędzisz może ze 30 zł, a przynajmniej nie musiał byś się tak wlec <ok>

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 06 maja 2010, 23:30

sagem pisze: Hmm to trochę dziwne Łukasz, bo u mnie ABT najmniej paliło przy 80-85 km/h, ale jechać tak autostradą w niemczech to kataklizm.

Wiesz sam się dziwiłem... Pandamix świadkiem gdzie przyjeżdżając do niego zawsze w granicach 15 min, byłem już u niego pod garażem po upływie zaledwie 8 min :mrgreen:

Co prawda zrobiłem 340 km jednego dnia... cały dzień siedząc za kierą :-P

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 07 maja 2010, 22:18

sagem oczywiście masz rację ale musi być pewnien warunek nie przyspeszać i biegi 1 2 i może 3 a pozatym jak miał bym jeżdzić do 1200 do 1500 obrpmin to wolał bym chodzić pieszo ewentualnie rowerem

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 07 maja 2010, 22:44

sagem pisze:Że niby zrobię coś silnikowi jak będę jeździł sobie częściej powiedzmy na obrotach do 1200 do 1500?
:arrow: że niby są ogromne przeciążenia na wale :?:

:arrow: że niby nie masz pełnego smarowania bo pompa nie ma takiego ciśnienia jak powinna :?:

:arrow: że niby dusisz silnik i pomimo niskich obrotów podczas przyspieszania przepustnica jest otwarta przynajmniej w połowie :arrow: co za tym idzie przelewa się pełno paliwa a Ty nie jedziesz...

Zrozumcie ---> niskie obroty (zbyt niskie) to nie niskie spalanie :!:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 maja 2010, 23:45

Dla "ciekawości" wklejam wykresy spalania w zależności od prędkości z programu CAR TEST, oczywiście to tylko symulacja. Wykresy silników ABK ze skrzynią AXN i ABT ze skrzynią CGT.
Obrazek Obrazek
Musiałem zdjęcie zrobić telefonem bo Print Screen i program do zrzutów ekranu nie imał się DOSowego programu.

[ Dodano: 2010-05-07, 23:52 ]
Co do tego niszczenia silnika niskimi obrotami to w prasie motoryzacyjne spotykałem się ze sprzecznymi opiniami. W jednym z artykułów o konkursie ekonomicznej jazdy było coś wspomniane o przeciążeniach przy jeździe na niskich obrotach. W wypadku tego konkursu pisali że nikt nie używał obrotów wyższych niż 1100 obr/min.
Innym razem w dziale z cyklu pytania do eksperta była informacja, że to nie szkodzi silnikowi bo komputer sterujący dawką paliwa i ustawieniem konta zapłonu tak dobierze parametry aby nie zaszkodzić silnikowi.

Osobiście swojemu obrotów nie szkoduję, np. piątkę wrzucam przy minimum 90km/h.
Ostatnio zmieniony 08 maja 2010, 10:39 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 08 maja 2010, 07:38

aldi pisze:Osobiście swojemu obrotów nie szkoduję, np. piątkę wrzucam przy minimum 90km/h.
Ja też robię podobnie, piątkę wrzucam gdy wskazówka prędkościomierza przekroczy 80km/h. I nie odczułem zbyt wysokiego spalania w 10 litrach czystego lpg zawsze się mieszczę ( jazda mieszana z przewagą trasy ) :mrgreen:

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 08 maja 2010, 15:58

aldi co do tego niszczenia silnika co tam napisali to może tak ale jak masz nowe autko a nie 15letnie

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 08 maja 2010, 18:05

To ja się dołączę do dyskusji bo to ciekawa sprawa nawet.
Żelu- nikt tu chyba nie pisze o deptaniu gazu w podłogę przy 50 km/h na 5`tce. Raczej o równej jeździe przy obrotach np. 1500. Piszesz o dużych obciążeniach na wale ale ja np. jadąc 50 na 5`tce (przykładowo bo rzadko kiedy tak robię:) mam gaz minimalnie wciśnięty, wychylony od pozycji 0 na kilka mm. Wtedy chyba aż takich obciążeń nie ma? No chyba, że resztę powietrza zapodaje krokowiec żeby nie zdusić silnika minimalnym wychyleniem przepustnicy i silnik pracuje ciężej niż mi się wydaje.

ps. aldi- mega fajne wykresy, dzięki:) Spotkałem się z opiniami, że ekonomiczniej jest jeździć na obrotach bliskich max momentowi, ale tutaj wyraźnie widać, że im niższe obroty tym niższe spalanie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2010, 18:46

Coś panowie powiem wam na temat jazdy na niskich obrotach. Sąsiad miał Matiza prosto z salonu. Jeździł tym maks 70km/h (może nie tyle jeździł, co dochodził do tej prędkości po czym odpuszczał nogę z gazu). Silnik chyba nigdy nie widział wysokich obrotów. W 11 lat zrobił 45tyś. W końcu go sprzedał i jak to powiedział "klienci powinni być zadowoleni, bo samochód nie wyjeżdżony". A prawda była taka że nowy właściciel przez długi czas nie mógł dojść do ładu z autem. Jeździć szybciej jak 80km/h nie chciało, paliło dużo. Sporo przy nim nakombinowali. W końcu silnik chyba się odmulił i teraz lata normalnie. Morał z tego taki że "dziadkowa" jazda jest tak samo zabójcza dla silnika jak trzymanie go ciągle na czerwonym zakresie obrotów.

Dodam jeszcze od siebie że zawsze jak przepędziłem swoją byłą B3 po autostradzie z prędkościami "niedozwolonymi" to silnik chodził lepiej i palił mniej.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 08 maja 2010, 19:35

Żelu- nikt tu chyba nie pisze o deptaniu gazu w podłogę przy 50 km/h na 5`tce. Raczej o równej jeździe przy obrotach np. 1500. Piszesz o dużych obciążeniach na wale ale ja np. jadąc 50 na 5`tce (przykładowo bo rzadko kiedy tak robię:) mam gaz minimalnie wciśnięty, wychylony od pozycji 0 na kilka mm. Wtedy chyba aż takich obciążeń nie ma? No chyba, że resztę powietrza zapodaje krokowiec żeby nie zdusić silnika minimalnym wychyleniem przepustnicy i silnik pracuje ciężej niż mi się wydaje.
To przy każdorazowym przyspieszaniu wrzucasz 2 biegi w dół ? :-P

Panowie spalanie nie tyle zależy od obrotów co od otwartej przepustnicy.
Karto pisze:Spotkałem się z opiniami, że ekonomiczniej jest jeździć na obrotach bliskich max momentowi
Zgadzam się z tym, chyba, że jedziemy cały czas stałą prędkością- wtedy "ekonomiczniej" jechać na niskich obrotach. W mieście jak najbardziej trzeba korzystać z momentu obrotowego i nie dusić pedału przyspieszenia gdy silnik ma niskie obroty.
Labiel pisze:Coś panowie powiem wam na temat jazdy na niskich obrotach. Sąsiad miał Matiza prosto z salonu. Jeździł tym maks 70km/h (może nie tyle jeździł, co dochodził do tej prędkości po czym odpuszczał nogę z gazu). Silnik chyba nigdy nie widział wysokich obrotów. W 11 lat zrobił 45tyś. W końcu go sprzedał i jak to powiedział "klienci powinni być zadowoleni, bo samochód nie wyjeżdżony". A prawda była taka że nowy właściciel przez długi czas nie mógł dojść do ładu z autem. Jeździć szybciej jak 80km/h nie chciało, paliło dużo. Sporo przy nim nakombinowali. W końcu silnik chyba się odmulił i teraz lata normalnie. Morał z tego taki że "dziadkowa" jazda jest tak samo zabójcza dla silnika jak trzymanie go ciągle na czerwonym zakresie obrotów.
Znam podobny przykład z Focusem- przez ciągłą jazdę na niskich obrotach silnik miał problemy by złapać moment obrotowy nie mówiąc o wyższych obrotach podczas przyspieszania. Ale myślę, że to jednak skrajne przypadki ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2010, 19:37

Żelu pisze:Ale myślę, że to jednak skrajne przypadki ;-)
Bo mój sąsiad to skrajny przypadek <ok>

Jeśli już o ekonomi mowa to odradza się jazdę na luzie. Lepiej hamować silnikiem.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 08 maja 2010, 19:42

Labiel pisze:Jeśli już o ekonomi mowa to odradza się jazdę na luzie. Lepiej hamować silnikiem.
Dokładnie, ja stosuję tę taktykę od kiedy miałem swój pierwszy samochód <ok> Poza chwilowym zatrzymaniem wlewania paliwa do wtryskiwacza ma to również wiele innych zalet ;-) Ale jest sporo zwolenników jazdy na luzie :oops:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 maja 2010, 21:26

To przy każdorazowym przyspieszaniu wrzucasz 2 biegi w dół ? :-P

Panowie spalanie nie tyle zależy od obrotów co od otwartej przepustnicy.
Jak i jazda pod wiatr z otwartymi szybami lub pod górę, ale o szczegółach mówił nie będę. Każdy ma swoje zdanie i każdy wie najlepiej, ja tylko powiedziałem swoje i tego się trzymam, Labiel, to chyba normalne że nie będę jeździł non stop 45 km/h na 5, ale tak się zdarza, tak samo jak jazda pod czerwonym polem, prawdą jest że przeciążenia są spore, ale co z tego? silnik się rozleci? wydmuchnie uszczelkę? jak coś ma się popsuć to popsuje się i nowe, a jak coś ma chodzić to będzie chodziło w najtrudniejszych warunkach, nikt nie jeździ bez przerwy na 1050 rpm albo na 5800, a silnik i tak i tak to wszystko wytrzyma, normą jest też to że sporadycznie są sytuację że się coś wali, ale to już jest wada fabryczna lub inna tego tupu przyczyna, swoja wypowiedź w największym stopniu kieruję do kolegi Żelu, bo nie bardzo się z Tobą zgadzam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl