[B4 ABT]Przy jakiej predkosci optymalne spalanie na trasie ?
[B4 ABT]Przy jakiej predkosci optymalne spalanie na trasie ?
Witam mam do zrobienia za kilka dni dluzsza trase glownymi drogami (w tym nasz autobahn A1 ). Posiadam B4 2.0 90 KM z instalacja gazowa. Jako ze nie posiadam obrotosciomierza glownym kryterium optymalnego spalania bedzie stala predkosc. Obciazenie samochodu to beda 3-4 osoby. Jaka predkosc wydaje sie wam zapewnic najmniejsze spalanie gazu na trasie ?
Ostatnio zmieniony 11 maja 2010, 10:28 przez dust99, łącznie zmieniany 1 raz.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
percevalle spróbuj jechać na 5 biegu 50 kmph zobaczymy ile ci spali. oczywiście z taką jaką silnikowi przy odpowiednich obrotach było jak najlżej czyli tak koło 2500 obrpmin czyli 5 bieg tak koło 90kmph aczkolwiek miałem audi 100 c3 1.8 74KM gaz I generacji iczy jej deptałem czy jeżdziłem spokojnie to spalanie to samo było
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Błagam Was nie katujcie silników na 5 biegu 50 km/h. To zabójstwo dla panewek i wału korbowego. Nie ma ciśnienia oleju w wale wówczas a przeciążenia są ogromne. Sam przerabiałem ten temat i już ponad 6000 jestem w plecy. Silnik na 5 biegu musi mieć 2000 obrotów. A optymalna to między 2200 a 3000 do 3500. A w prędkości to zależy od typu naszych dwulitrówek.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
_DJ_3 pisze:percevalle spróbuj jechać na 5 biegu 50 kmph zobaczymy ile ci spali. oczywiście z taką jaką silnikowi przy odpowiednich obrotach było jak najlżej czyli tak koło 2500 obrpmin czyli 5 bieg tak koło 90kmph aczkolwiek miałem audi 100 c3 1.8 74KM gaz I generacji iczy jej deptałem czy jeżdziłem spokojnie to spalanie to samo było
Coś koledze się pomieszało. Przy 100km/h jest około 2200obr.min
A przy 2500obr/min wyjdzie 115km/h
Ja bym powiedział tak na tyle ile pozwala prawo drogowe <czapa>
Gaz spala się "stabilniej" niż pb więc nie będzie jakichś większych różnic. Nie wiemy też, jaki styl jazdy preferujesz. Ja np jadąc w długa trasę cały czas 90 km/h na pewno bym przysnął za kierownicą... Proponuję 100-120 - wtedy nie jesteś zawalidrogą i spalanie również w normie. Ten przedział osobiście uważam za najbardziej odpowiedni zarówno dla spalania w moim samochodzie jak i mojego samopoczucia za kierownicą a to chyba ważniejsze niż spalanie.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Przecież to oczywiste że nie można tak jeździć. Na wyższy bieg przełącza sie wtedy kiedy (już) można ale też odpowiednio wcześniej chcąc jechać ekonomicznie- to trzeba wyczuć nie mając obrotomierza, poza tym to zależy od skrzyni biegów. Natomiast zasada jest dobra - jak najwcześniejsza zmiana biegu, jesli już pozwala na to prędkość. Tu już wchodzimy w tematyke eco-drivingu._DJ_3 pisze:percevalle spróbuj jechać na 5 biegu 50 kmph zobaczymy ile ci spali. oczywiście z taką jaką silnikowi przy odpowiednich obrotach było jak najlżej
Tomcio90 ja tak miałem kiedyś bo tera mam b4 i 2litry i 115 KM i pali mniej niż tamta ale to jest przez to pokrętło przez które regulujesz dopływ gazu a w tej mam krpkowy i to pokrętło i jak krokowy siębardzi3ej roztworzy żeby gazu więcej poszło to poprzez to pokrętło nie pujdzie i tak więcej i dlatego spalanie jest takie samoma czy deptasz czy nie w pedał gazu.
może kolega jedzie w te trase sam mto szuka oszczędności na gumki bo żonka go oskubałam i wylicza a nigdy nie wiadomo kto będzie chciał żeby podwieść i gdzie hehe
a tak poważnie to tak kilka razy po te pare miedziaków i i się uzbiera.
może kolega jedzie w te trase sam mto szuka oszczędności na gumki bo żonka go oskubałam i wylicza a nigdy nie wiadomo kto będzie chciał żeby podwieść i gdzie hehe
a tak poważnie to tak kilka razy po te pare miedziaków i i się uzbiera.
no oczywiście, ja tam kiedyś jechałem z piotrkowa na warszawe to co rusz to skrzyżowanie i fotoradar i ograniczenie do 70kmph
a jak kolega ma to pokerętro i jest dokręcone na max tzn tażk że jak dokeci z pół obrotu to autko nie będzie normalnie wchodzić na obroty tylmko się przyduszać to czy będzie grzać 90 kmph czy 150kmph to spalanie będzie takie samo oczywiście chodzi o lpg a na trasie spali mniej bo będziesz pruć na ostatnim biegu bo jadąc 100km na 1 biegu i przy 3000obrpmin na 5 biegu i 3000obrpmin to spalanie będzię bardzo rozbieżne ale przeliczając spalanie na godziny to wyjdzie ci to samo spalanie na 1 a 5 biegu.
a jak się wyle to niech ktoś mnie poprawi
a jak kolega ma to pokerętro i jest dokręcone na max tzn tażk że jak dokeci z pół obrotu to autko nie będzie normalnie wchodzić na obroty tylmko się przyduszać to czy będzie grzać 90 kmph czy 150kmph to spalanie będzie takie samo oczywiście chodzi o lpg a na trasie spali mniej bo będziesz pruć na ostatnim biegu bo jadąc 100km na 1 biegu i przy 3000obrpmin na 5 biegu i 3000obrpmin to spalanie będzię bardzo rozbieżne ale przeliczając spalanie na godziny to wyjdzie ci to samo spalanie na 1 a 5 biegu.
a jak się wyle to niech ktoś mnie poprawi