Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT]Przy jakiej predkosci optymalne spalanie na trasie ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 08 maja 2010, 22:35

Żelu pisze:To przy każdorazowym przyspieszaniu wrzucasz 2 biegi w dół ? :-P
Nie tyle 2 biegi w dół co 2`jke :mrgreen:
Nie no, mi serio chodziło o jazde ze stałą prędkością, kiedy wiemy że przez najbliższe 10 min będziemy za kimś jechać nie przyśpieszając. Poza tym jak najbardziej się zgadzam z tym, że najlepszy regulator spalania mamy pod prawą nogą, mimo to wykresy od aldiego całkiem fajnie pokazują, że stała jazda z możliwie niskimi obrotami jest całkiem opłacalna. Ja max moment mam przy 4500 i wtedy już słychać, że silnik całkiem sporo benzyny spala :mrgreen:

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 08 maja 2010, 22:45

wir w baku słychać?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 maja 2010, 22:55

_DJ_3 pisze:wir w baku słychać?
Słychać :!:

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 08 maja 2010, 23:07

sagem, pomijając kwestie mechaniczne uważam, że taka jazda jest po prostu mało wygodna i niekomfortowa. Ale masz prawo się ze mną nie zgadzać :-) Twój samochód- jeździsz nim po swojemu; ja w swoim również jeżdżę po swojemu, a jeżdżę tak właśnie z tych względów przedstawionych przeze mnie na poprzedniej stronie ;-) Pozdrawiam.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 09 maja 2010, 00:18

a ja tam dorzuce od siebie 3 grosze mam B3 1,6 skrzynia 4 biegowa 4 wrzucam tak przy 70 km / h ;) samochodzik pali srednio ok 10 l lpg na trasie jadac ok 105 schodzi do 8 l i po co wam V skrzynie ;P

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 09 maja 2010, 17:34

LUKASZdiy pisze:i po co wam V skrzynie ;P
Piątka jest nadbiegiem. Służy bo podwyższenia komfortu w trasie i obniżenia obrotów (głównie żeby Ci w uszach nie buczało <ok> ). Wrzuca się ją gdy osiągnie się już zamierzoną prędkość. Głównie to po ;-)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 09 maja 2010, 18:30

Panowie, ja kręcę silnik max do 2500 obr. Na trasie jeżdżę z prędkością ok 100-120 km/h Przy takiej jeździe mój silnik ABT spala ok 9l gazu. Czyli całkiem przyzwoity wynik jak na ten typ ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 maja 2010, 12:59

aldi, nie widziałeś może takich wykresów dla ABT ze skrzynią CCE?

Co do jazdy na maksymalnym momencie obrotowym, bo z tego, co udało mi się dowiedzieć od Skuciok'a oraz jeszcze z paru innych źródeł, to dotyczy to jazdy obciążonym samochodem. Czyli np. gdy wjeżdżamy pod górę.

Polecam również lekturę tematu: https://audi80.pl/technika-jazdy-vt3546.htm

Co do jazdy 50km/h na 5 biegu <rotfl2> To uważam, że ma to sens jedynie gdy jedziemy z górki i bez gazu (hamując silnikiem). Jeśli już mowa o tej prędkości, to dodam, że u mnie (a mam skrzynię długą CCE) przy 50 km/h mam niespełna 2000 rpm na 3 biegu. Te 2000 rpm na 3 biegu jest dopiero przy 55 km/h.

Poza tym widziałem kiedyś animację, w której porównano zużywanie się silnika na niskich i średnich obrotach. Co ciekawe, na niskich obrotach tarcie tłoków o ścianki cylindrów było o wiele większe niż przy obrotach średnich i wyższych.

Awatar użytkownika
marcin1323
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:50
Lokalizacja: Gostynin k/Płocka

Post autor: marcin1323 » 10 maja 2010, 13:49

czytając ten wątek doszedłem do kilku spostzreżeń, którymi chciałbym podzielić się z Wami.
1-brawo za sam temat <ok>
2-jeżdząc renault laguną 2,0 RT miałem ZDECYDOWANIE mniejsze spalanie gdy utrzymywałem stałą prędkośc i obroty oscylujace własnie około2200-2500. DRASTYCZNIE spalanie zaczęło się zwiększać gdy mi nóżka zaczynała ciążyc <lol>

pewnie, że każdy jeżzi jak chce <piwo> kwestia, czy warto ... ? 8-)

Karto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:01

Post autor: Karto » 10 maja 2010, 16:48

grze pisze:Poza tym widziałem kiedyś animację, w której porównano zużywanie się silnika na niskich i średnich obrotach. Co ciekawe, na niskich obrotach tarcie tłoków o ścianki cylindrów było o wiele większe niż przy obrotach średnich i wyższych.


Na pewno zależy to też od silnika- np. automat w oplu omega 2.5 dti bardzo chętnie trzyma obroty w okolicach 1,5 tys- gdyby było to szkodliwe dla silnika to inżynierowie automatu by tak raczej nie programowali.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 10 maja 2010, 16:50

Karto pisze:grze napisał/a:
Poza tym widziałem kiedyś animację, w której porównano zużywanie się silnika na niskich i średnich obrotach. Co ciekawe, na niskich obrotach tarcie tłoków o ścianki cylindrów było o wiele większe niż przy obrotach średnich i wyższych.


Na pewno zależy to też od silnika- np. automat w oplu omega 2.5 dti bardzo chętnie trzyma obroty w okolicach 1,5 tys- gdyby było to szkodliwe dla silnika to inżynierowie automatu by tak raczej nie programowali.

dti to Diesel. one nie lubią wysokich obrotów

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 10 maja 2010, 17:03

A co powiecie na temat ABT ze skrzynią CDY moze jakies wykresy ktos ma na temat ekonomii z tą skrzynią.

Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 maja 2010, 23:17

grze pisze:aldi, nie widziałeś może takich wykresów dla ABT ze skrzynią CCE?
Widziałem bo sam je produkuje wystarczy program cartest (wiadomo jak zdobyć), zmodyfikować odpowiednio dane amerykańskich wersji Audi 80/90 B3/B4 i gotowe.
STROKE pisze:CDY moze jakies wykresy ktos ma na temat ekonomii z tą skrzynią.
CDY ma takie same przełożenia jak CCE wiec upieką się dwie pieczenie przy jednym ogniu :mrgreen:
Obrazek

Jeszcze program ma taką funkcję że podaje dane tak jak w katalogach (tutaj widać różnicę miedzy długą a krótką skrzynią biegów):
Obrazek Obrazek

Można sobie posprawdzać osiągi, spalanie przy różnych przełożeniach skrzyni biegów, masie, mocy i kilkunastu innych parametrach.

Pamiętajcie że to tyko symulacja nie są dane zebrane na podstawie badania realnego pojazdu.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 11 maja 2010, 10:25

Dzięki aldi za informację <piwo> Tak właśnie mi się wydawało, że jest to bardziej ekonomiczna skrzynia. Czytałem kiedyś, że taką skrzynie montowano do 1,9 tdi tego nie jestem pewien, ale jeśli tak to ewentualny swap byłby ułatwiony ;-) .

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 11 maja 2010, 10:32

myślę że powinieneś też zapoznać się z tematem :arrow: https://audi80.pl/technika-jazdy-vt3546.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl