Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] - Przymula przy ruszaniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

[B4 2.0 ABK] - Przymula przy ruszaniu

Post autor: pawel_G » 16 mar 2015, 20:15

Panowie na wstępie napiszę, że auto posiada instalacje LPG sekwencyjną. Może tu należy szukać przyczyny problemu. Auto po dłuższym postoju odpalało kulawo, zawsze odpaliło, nieraz za drugim razem, nieraz nie na wszystkie gary, ale odpalało. Miało też taką przypadłość, że po dłuższym postoju jak się ruszyło to koło 2tys obrotów potrafiło złapać zamułe i po odpuszczeniu pedału gazu i ponowny podniesieniu obrotów znów ciągło jak należy na wszystkich obrotach. Myślałem, że pompka, myślałem, że filtr paliwa, filtr wymieniłem, pompkę sprawdziłem, zamontowałem nowe świece, zalałem prawie pełny bak PB, odpala bezbłędnie, czasem łapie przymułe, właśnie po ruszeniu koło 2 tys obrotów, ale tylko na chwile i potem już ok. Na 10 długich postojów zdarzyło się to 2 razy. Zauważyłem też, że po wymianie świec (bosch dedykowane do LPG) na gazie autko przy zmianie trochę podszarpuje, i przy niższych obrotach też zaczyna szarpać, a wcześniej chodziło idealnie. Czyżby wymiana świec miało aż takie znaczenie, tym bardziej, że na lepsze zmieniłem(tak mi się przynajmniej wydaje). Taką mam teorie, że parownik już swoje wylatał, i on gdzieś podciśnienie daje i stąd ta przymułka i ogólnie problemy z szarpaniem na LPG. Wtryski sprawdzałem, może nieco starożytną metodą ale ciśnienie trzymają. Aha co do obrotów na biegu jałowym, to trzyma równo zarówno na gazie jak i na PB. Jak ktoś ma jakiś pomysł, gdzie szukać, to bardzo proszę o pomoc. Bo powoli zaczynam myśleć i sprzedaży auta, a nie chciałbym komuś sprzedać takiej zagadki.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 17 mar 2015, 00:29

W jakim stanie jest sonda u Ciebie ?

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 17 mar 2015, 07:21

Nowa zmieniona 1,5 roku temu, najechane może 40-50tys km na niej. Sprawdzam napięcie od 0-1V porusza się ładnie wskazanie, reaguje na ruchy przepustnicą. Zastanawiam się czy po Basic settings się nie rozregulowała mapa gazu. Szczerze to na LPG się mało znam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 mar 2015, 18:52

pawel_G pisze:właśnie po ruszeniu koło 2 tys obrotów
a może to coś tps'em może ma przerwę w danym miejscu, sprawdzałeś czy płynie działa :?:

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 17 mar 2015, 19:35

Ale to do pierwszej przegazówki by się tps przycinał a potem już ok? Chyba, że takie są oznaki końca tps, albo kończącej się lambdy, że od czasu do czasu się przycina a potem boom i nie ma czym jechać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 mar 2015, 19:55

pawel_G pisze:Ale to do pierwszej przegazówki by się tps przycinał a potem już ok?
hmm, to przeoczyłem :oops:

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 26 kwie 2015, 13:56

Problem nie zniknął. Czekam na wymianę listwy wtryskowej od gazu, jeśli to nie pomoże, to gdzie szukać dalej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl