Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 2.0 3A]Regulacja przepływomierza KE-Motronic

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

[80 b3 2.0 3A]Regulacja przepływomierza KE-Motronic

Post autor: Lucki007 » 10 sty 2011, 20:54

Witam, chciałbym się pytać jak wyregulować klapę przepływomierza mechanicznego w silniku 3A? Jak skład mieszanki ?

Czy można podnieść i opuścić klapę przepływki ?
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, 23:45 przez Lucki007, łącznie zmieniany 2 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 sty 2011, 12:46

Reguluje sie spoczynkowe położenie klapy, musi byc ona równo z przewęzeniem ewentulanie max 1mm poniżej. Po uruchomieniu silnika i podłaczeniu analizatora spalin zaciskasz przewód odmy i sprawdzsz skałd spalin. Jezeli jest nie właściwy to wkładasz długi klucz miedzy rozdzielacz a klape i krecisz az uzyskasz odpowiedni skład spalin. Trzeba robic to delikatnie i NIE WOLNO dodawac gazu jak jest klucz włożony w otwór.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 11 sty 2011, 13:44

O ile pamiętam na nalepce było podane 1mm od krawędzi stożka +1,9mm

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 11 sty 2011, 17:31

Dobra, teorie to mamy :) a co z technika regulacji klapy (skład juz wiem) ?

Czym podnieść klapkę ?

gibgibon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 02 cze 2010, 17:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gibgibon » 14 lut 2011, 19:55

Widze że jesteś z wrocławia to polecam mechanika przy ul. Jeleniogórskiej. Potrafi regulować te przepływomierze (mi robił) i nie drogo bo koło 100zł.

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 25 lut 2011, 07:24

Troszkę odkopuje bo juz mam kjeta i pojawił sie problem z wkręcaniem na obroty. Auto zapala od strzała, ale jak dodaje gazu to silnik gaśnie. Jak przytrzymam wyższe obroty i puszcze powoli sprzęgło to dam rade ruszyć:(

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 25 lut 2011, 08:47

A układ dolotowy jest szczelny?

Awatar użytkownika
Lucki007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 gru 2010, 17:56
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: Lucki007 » 26 lut 2011, 19:39

Juz jest ok, tylko na lg + blos troche za duże obroty mam ( 1200), benzyna ok

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 26 lut 2011, 20:34

Podlacze sie jak juz odgrzane :-) Zaraz po odpaleniu silnika musze przytrzymac gaz bo inaczej obroty sa na poziomie 600-700, po kilku sekundach obroty sa idealne do czasu kiedy silnik zacznie sie nagrzewac, pozniej juz caly czas faluja. Nastepnym problemem jest brak mocy powyzej 4000tys obr, kiedy silnik jest zimny ewidentnie czuc ze ma wiecej mocy... Dodam jeszcze,ze na biegu jalowym czuc spaliny z wydechu, silnik nie bierze ani grama oleju. Z gory dziekuje za pomoc :-)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 26 lut 2011, 21:44

keczy pisze:Podlacze sie jak juz odgrzane :-) Zaraz po odpaleniu silnika musze przytrzymac gaz bo inaczej obroty sa na poziomie 600-700, po kilku sekundach obroty sa idealne do czasu kiedy silnik zacznie sie nagrzewac, pozniej juz caly czas faluja. Nastepnym problemem jest brak mocy powyzej 4000tys obr, kiedy silnik jest zimny ewidentnie czuc ze ma wiecej mocy... Dodam jeszcze,ze na biegu jalowym czuc spaliny z wydechu, silnik nie bierze ani grama oleju. Z gory dziekuje za pomoc :-)
Stawiam na potencjometr przepustnicy odłącz go i zobacz czy będzie różnica. Jeśli nie bedzie różnicy to w nim leży przyczyna.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 31 paź 2013, 08:39

Witam - odgrzewam
Z powodu różnicy prądów - na jałowych obrotach ok +5ma przy 3000 obr mam ok -8ma zastanawiam się nad wymianą rozdzielacza
Mój rozdzielacz ma numer Bosch 0438101039 2.0 16V silnik 6A
znalazłem taki o numerach Bosch 0438101005
czy numery muszą się całkowicie zgadzać co do cyfry ???
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl