Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] remont silnika 2.0 abt

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 15 wrz 2016, 15:49

co umyli ?

[ Dodano: 2016-09-15, 15:49 ]
Stojąc dzisiaj w korku temperatura skoczyła do 97 stopni i wentylator sie nie włączył czyli walniety czujnik w chłodnicy i jakiś wąż lub opaska puscila i jeden wielki kłęb pary z pod maski. Pytanie czy 97 stopni okolo moglo przegrzac silnik. Wentylator podłączony na krotko działa, węże dolne i górne od chlodnicy gorące przy okolo 80 stopni. Jest jakis wąż w okolicach gaznika bo stamtad walila woda ale nie zlokalizowalem z kąd dokladnie. Dolane około 2l wody zeby tylko wrocic do domu

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 15 wrz 2016, 19:38

97 stopni to żadne przegrzanie silnika jak ci przekroczy 105 to wtedy się martw

Xingu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 mar 2016, 17:24

Post autor: Xingu » 22 wrz 2016, 21:28

Obrazek


Czy ta wtyczka od temperatury na zegarach (ten szary czujnik) jest tak ori zrobiona czy ktoś tu musiał wcześniej przy tym grzebać bo przestało mi temperaturę pokazywać

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 wrz 2016, 05:48

Rzeźbiona

exnation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2014, 01:34

Post autor: exnation » 25 wrz 2016, 12:07

Panowie podepne pod temat intersujace pytanie.OOOOb4 abt po lekturze forum wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazaly ze w mojej niuni graja wsciekle panewki.zrzut miski itd na kazdej panewce korbowodowej wyczuwalny luz i "stuk", :/ wyjecie panewka w b.dobrym stanie czy ktos ma pomysl co robic dalej?

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 25 wrz 2016, 18:23

jakie były objawy zanim rozebrałeś korbowody ? Uszkodzona panewka wcale nie musi być zmielona czy bardzo porysowana

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 wrz 2016, 20:19

czarekHD pisze:Uszkodzona panewka wcale nie musi być zmielona czy bardzo porysowana
Zdarcie nawierzchni zewnętrznej (zmiana koloru z srebnego na czerwony) kwalifikuje przewaznie do szlifu.

exnation
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 maja 2014, 01:34

Post autor: exnation » 23 paź 2016, 14:39

Wal nie zmienil ksztalu byl mierzony przez mechanika,panewki nie zmienily koloru nie bylo rys wchodzily ciezko w stopke.auto skrecone do kupy chyba trzeba cisnac dopoki sie nie rozleci :|

karol100a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2015, 18:12
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Białobrzegi

[B4 2.0 ABT] Czas na remont ?

Post autor: karol100a » 23 paź 2016, 18:56

Witam
Od razu powiem że nie jest pewny czy piszę w odpowiednim miejscu na forum dlatego proszę o wyrozumiałość.A więc zacznę od tego dostałem od wujka Audi 80 B4 z silnikiem 2.0 ABT 90km z instalacją LPG. Chciałbym sprawdzić w nim silnik otóż ciśnienie oleju ,kompresje na cylindrach i itp.
Chodzi mi o to czy silnik czasem nie nadaje się do remontu i wgl. Jest on zaolejony tak jakby od spodu. Jeździ na 15w40 więc wycieki mogły być albo brał ten olej. Rano jak się go odpala to słychać tak jakby tarcie przy kręceniu rozrusznikiem podejrzewam właśnie że ten olej za późno dociera do newralgicznych punktów. Prócz tego zauważalne są ubytki płynu chłodniczego. Jakby ktoś miał namiar na dobry serwis Audi w woj. mazowieckim który jest rzetelny i podjąłby się sprawdzenia i ewentualnej naprawy to proszę o kontakt.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 23 paź 2016, 21:26

olej zawsze później "dociera" do newralgicznych punktów,stąd też stuk popychaczy przy zimnym rozruchu. a co do diagnostyki to każdy mechanik powinien mieć manometr

karol100a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2015, 18:12
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: karol100a » 23 paź 2016, 21:45

czarekHD pisze:każdy mechanik powinien mieć manometr
No niby tak , ale chodziło mi w gruncie rzeczy aby ktoś polecił jakiś dobry warsztat który wyznaje się na tych silnikach i potrafiłby fachowo wyremontować (w razie potrzeby).
Najlepiej z woj.mazowieckiego.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 23 paź 2016, 21:53

W mazowieckim masz Street Lane Garage kolego Noorca. Śmiało możesz podjechać. Paweł sprawdzi Ci auto i powie co jest grane.

Komunalna 8
Radzymin
791 375 525
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

karol100a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2015, 18:12
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: karol100a » 23 paź 2016, 22:31

bloku pisze:W mazowieckim masz Street Lane Garage kolego Noorca. Śmiało możesz podjechać. Paweł sprawdzi Ci auto i powie co jest grane.
Ok a jakby się okazało że kwalifikuje się do remontu to czy ogarnie go zgodnie ze sztuką ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 23 paź 2016, 22:44

nie wiem, zcy w przypadku ABT warto bawić się w remont tylko kupić używke z gwarancją i zapomnieć o sprawie...
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

karol100a
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lut 2015, 18:12
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: karol100a » 23 paź 2016, 22:51

Leo pisze:nie wiem, zcy w przypadku ABT warto bawić się w remont tylko kupić używke z gwarancją i zapomnieć o sprawie...
Ale czy kupię w lepszym stanie niż jest <niedowiarek> nigdy nie wiadamo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga