Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Rozrząd, falujący i zdzierany pasek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

[B4 ABT] Rozrząd, falujący i zdzierany pasek

Post autor: majkel1987 » 01 gru 2013, 22:03

Witam
Wymieniłem ostatnio termostat, jeszcze nie miałem okazji sprawdzić go dokładnie po wymianie bo jeżdzę dziennie ok 5 min i tyle, ale czuć że autko szybciej się nagrzewa. Jak zdjąłem osłonę od paska rozrządu zauważyłem że strasznie go zdziera. Pasek faluje na włączonym silniku na kole. Napinacz jest ok moim zdaniem, pasek jest po jego zewnętrznej stronie. Domyślam się że muszę zmienić koło na wale korbowym. W tym momencie jest zdarte ok 1/3 paska od zew strony tylko na krótkim odcinku.
Moje pytanie to, czy wytrzyma jeszcze ten pasek do soboty?? Podejrzewam, że zdzierało go od początku zaraz po ostatniej wymianie ok 30000km temu, więc proces jest powolny. Czasem pasek jest w odpowiednim miejscu na kole, a czasem na krawędzi i cały czas faluje.
Da rade ten pasek i czy dobrze zrobię jak zmienię koło na wale a napinacz zostawię??

Awatar użytkownika
kr1s56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 05 lis 2012, 16:30
Lokalizacja: okolice Brzeska

Post autor: kr1s56 » 01 gru 2013, 23:27

nikt Ci nie da gwarancji ze wytrzyma do soboty ;) bo moze sie zerwać jutro albo za rok.

Jesli pasek nie siedzi dobrze na kole i do tego faluje to jakiś element rozrządu musi byc krzywy.
W moim ng tez tak było i po zmianie rolki napinacza, pompy wody i paska jest idelanie wiec u ciebie tez bym to obstawiał (wiadomo wszystko napewno u mnie nie było winne)


Co do koła na wale to ja najpierw bym go ściągnął i elegancko wyczyścił czop wału i osadzenie zebatki bo moze ktos podczas wymiany rozrządu w syfie robił i zebatka źle siadła tak przynajmniej było u kolegi bo mu to naprawiałem ;)

pozdro

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 02 gru 2013, 12:05

Ja na razie wykluczę pompę wody bo jest na osobnym pasku. No nic, muszę jeździć do soboty. Jakoś do roboty muszę się dostać.

Co do krzywej, syfu, zębatki to raczej nie. To już drugi pasek tak się ma. zaraz po kupnie kopcił na biało strasznie, wymienił mi dobry mechanik, znajomy, i tak samo się dzieje, tzn zdziera, bo już nie kopci. Syfu raczej nie było. Kupię pasek i kółko. Dużo na forum jest o tym i każdy stawia na to, ale podczas wymiany trzeba wszystko obejrzeć.

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 02 gru 2013, 12:11

Ja też przy wymianie rozrządu miałem maniane z paskiem jednak wymiana rolki z plastikowej na metalową, oraz zakup oryginalnej szpilki która montowana jest przez rolkę w blok uspokoiły sytuację. Powodzenia życzę i cierpliwości.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 08 gru 2013, 01:25

Jakoś dała radę moja audiczka :)
Śruba napinacza była prosta, za to, ten otwór w który wchodzi ta śruba, na nowym napinaczu był źle dobrany. Nawet po jego przykręceniu łożysko ruszało się na śrubie. To mogło powodować falowanie. Nie wymieniałem śruby tylko dałem podkładkę większą od niej i docisneliśmy całość do ścianki śruby więc siedzi sztywno. Leciutko pasek faluje (minimalnie) ale nie schodzi z koła. Cały czas jest na środku. Zobaczymy po paru tysiącach km jak będzie.

[ Dodano: 2013-12-08, 01:26 ]
Jak coś będzie nie tak zrobię jak kolega Tomeczek20 :)

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 08 gru 2013, 01:30

ABT jest bez kolizyjny tak więc jak się zerwie to bałaganu nie narobi

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 08 gru 2013, 20:56

Jak to??

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 09 gru 2013, 19:14

Wszystkie silniki w Audi 8 zaworowe czy to 1.6 czy 2.0 są bezkolizyjne ponieważ mają wgłębienie w głowicy w którym są zawory i nawet podczas zerwania paska rozrządu tłoki nie spotkają się z zaworami. ;-)

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 10 sty 2014, 14:21

ABK też jest 8 zaworowy, a jest kolizyjny, o czym się przekonałem na własnej skórze ;-)

Awatar użytkownika
Prestige
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 15:02
Kontakt:

Post autor: Prestige » 10 sty 2014, 14:31

Krys1994 pisze:Wszystkie silniki w Audi 8 zaworowe czy to 1.6 czy 2.0 są bezkolizyjne ponieważ mają wgłębienie w głowicy w którym są zawory i nawet podczas zerwania paska rozrządu tłoki nie spotkają się z zaworami. ;-)
ABK jest kolizyjny, ma inne tłoki niż ABT.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 sty 2014, 15:30

Bo wszystkie prócz ABT są kolizyjne o dezel nie wspomnę. Nie wiem tylko jak to było w B3 ale pewnie jakiś jeden się znajdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl