Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S] sie grzeje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Post autor: Thauri » 04 kwie 2011, 13:16

Wymień termostat na taki ,który otwiera się wcześniej niż fabryczne 87stopni.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 04 kwie 2011, 15:13

Thauri pisze:Wymień termostat na taki ,który otwiera się wcześniej niż fabryczne 87stopni.
Nawet nie wiedziałęm, że są takie cuda a coś bardziej konkretnie?

[ Dodano: 2011-04-04, 15:18 ]
Ogólnie znalazłem termostat FAE o nr katalogowym 5303980 i jego temperatura otwarcia to 80stopni, tylko zastanawiam się czy jak go włożę nie będę miał problemów z zagrzewaniem do tych optymalnych 87-90stopni

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 05 kwie 2011, 08:50

Zrób test na zawartość spalin w płynie chłodzącym , jak się okaże że nie ma to dopiero wtedy szukaj dalej . Ja walczyłem z zapowietrzającym się silnikiem sporo ponad pół roku i okazało się , że mam wżer w głowicy przy pierwszym cylindrze . Przed testem obejrzyj świece , jeżeli wszystkie mają jednakowy kolor to test można sobie darować ale jeśli któraś świeca ma inny kolor to w ciemno rób test .

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Post autor: Thauri » 05 kwie 2011, 09:38

MarcinGD przy termostacie ,który otwiera się wcześniej silnik będzie się mniej nagrzewać.W silnikach gdzie jest problem z nadmierna temp. nie bawię się tylko zmieniam termostat na taki ,który się wcześniej otwiera ,na razie nie spotkałem się z tym,żeby nie było poprawy.

[ Dodano: 2011-04-05, 09:41 ]
Nadwozie: sedan
Dołączył: 10 Cze 2008
Posty tech.: 6



Wysłany: 2008-06-28, 17:15
Jak obiecalem tak pisze ;-)
po wymianie termostatu otwierajacego sie przy 87st na 75st silnik w trasie ma temp troszke wyzsza jak 80st,podczas jazdy miejskiej ok 90st,a stojac w korku 95 st.Do tego teraz zadziej zalancza sie wentylator i szybciej sie wylancza jak wczesniej,czyli wydaje mi sie ze tak jak jest teraz to jest dobrze.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 kwie 2011, 10:39

Ewentualnie wskazówka na desce/czujnik temperatury przekłamuje. Kumplowi pokazywało kiedyś cały czas 110`C, po wymianie wskaźników 87-90`C <ok> .

Przy wykluczeniu uszczelki pod głowicą najczęstszym powodem przegrzewania się silnika to:
:arrow: zepsuty termostat
:arrow: niedomagająca pompa wody
:arrow: zakamieniona chłodnica/kanały wodne w bloku silnika

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

Post autor: Thauri » 05 kwie 2011, 13:03

Jeśli zachodzi potrzeba sprawdzenia wskaźnika temp to można używając termometru sprawdzić temp w zbiorniku i porównać ja z temp w liczniku i ewentualnie spróbować wyregulować wskaźnik

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 05 kwie 2011, 15:59

Jeżeli chodzi o czujnik temperatury został wymieniony i to nic nie dało, mam teraz na podmiankę sam wskaźnik zobaczmy a jak to nie zadziała to wymienię termostat.
marko pisze:Zrób test na zawartość spalin w płynie chłodzącym , jak się okaże że nie ma to dopiero wtedy szukaj dalej . Ja walczyłem z zapowietrzającym się silnikiem sporo ponad pół roku i okazało się , że mam wżer w głowicy przy pierwszym cylindrze . Przed testem obejrzyj świece , jeżeli wszystkie mają jednakowy kolor to test można sobie darować ale jeśli któraś świeca ma inny kolor to w ciemno rób test .
Jeżeli operacja podmianki nic nie zdziała to kuknę na te świece, ewentualnie zrobię ten test spalin. Chodzi o taki sam test jak robią na przeglądzie?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 08 kwie 2011, 18:16

niee <ok> , chodzi o test na zawartość spalin w płynie chłodzącym, jak marko napisał.

swir91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 24 maja 2010, 14:36
Lokalizacja: Tomaszow Mazowiecki

Post autor: swir91 » 10 kwie 2011, 13:00

a mojej coupe wentylator załacza sie na okolo 94-95 stopniach .. wiec moim zdaniem to norma nie masz sie czyms przejmowac ... tym bardziej znacznie lepiej gdy silnik jest dogrzany lepiej pracuje no i mniej Pali hmm...

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 10 kwie 2011, 21:05

Tylko, że temperaturę która powinien trzymać to 87-90 stopni a nie tak jak u mnie 95-100 stopni. W tygodniu wymieniam termostat nie ma na co czekać i jeżeli to sprawca owego zamieszania nigdy więcej nie włożę Wahler'a

[ Dodano: 2011-04-14, 20:57 ]
Problem z przegrzewaniem się rozwiązany, wymieniłem termostat na Behr'a o standardowej temperaturze otwarcia 87stopni i na efekty nie musiałem długo czekać trzyma idealnie. Tym samym nasuwa się jeden wniosek, nigdy więcej Wahler'a!! AMEN :mrgreen:

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 19 kwie 2011, 16:46

Bez przesady w każdym stadzie może się zdarzyć czarna owca. :-) Wahler jest dobrą firmą.

amnesia

Re: [B3 1.8S] sie grzeje

Post autor: amnesia » 11 gru 2012, 20:17

witam w mojej audi gotuje sie woda nawet bez termostatu i nie mozna jej odpowietrzyc co to może byc ?? pomocy

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 gru 2012, 20:21

A chłodnica Ci się też tak nagrzewa? obieg masz dobry? może pompa wody nie domaga albo uszczelka pod głowica. Opisz to dokładnie co i jak. :roll:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 gru 2012, 20:22

pompa wody stoi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2012, 20:43

Albo parownik o ile ma LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl