Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT + LPG] Silnik gaśnie przy redukcji biegów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pretor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2010, 13:47

[2.0 ABT + LPG] Silnik gaśnie przy redukcji biegów

Post autor: Pretor » 11 mar 2013, 09:39

Witam,

Liczę na pomoc od forumowiczów.

Od jakiegoś czasu pojawił się problem gasnącego silnika przy redukcji biegów. Obroty silnika gwałtownie spadają i silnik gaśnie. Sytuacja jest tym bardziej niebezpieczna, że czasem przy znacznych prędkościach silnik gasnie podczas redukcji biegów, a wtedy jest nie za ciekawie - brak wspomagania kierownicy i hamulców.

Dodam, że silnik nie gasnie zawsze. Przeważnie jest ok. Ostatnio jednak problem się zwiększył i w czasie drogi 10km potrafi 4 razy zgasnąć w trakce redukcji biegów.

Ogólnie obecnie żona jeździ samochodem do pracy i dlatego chciałbym jak najszybciej problem zdiagnozować i się go pozbyć. Gdy ja jadę samochodem, to jeszcze jestem w stanie przewidzieć kiedy silnik ma "chęć" zgasnąć obserwująć obrotomierz- silnik tuż przed zgaśnięciem gwałtownie traci obroty przy redukcji biegów i zdjęciu nogi z gazu, znacznie szybciej niż to ma miejsce przy zwyczajnym "traceniu" obrotów przez silnik podczas zdjęcia nogi z gazu. W takiej sytuacji ratunkiem jest szybkie dodanie "gazu" i przegazowanie silnika. Wtedy obroty się ustabilizują i nie gaśnie.

Niestety wiadomo, ciągle człowiek nie jest w stanie patrzeć na obrotomierz i reagować, gdy silnik "chce" zgasnąć.

Na początku wymienię filtry powietrza i gazu, może to pomoże. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem i jest w stanie mi pomóc.

Dziękuję

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 mar 2013, 17:58

Cześć :-) Od wolnych obrotów odpowiada silnik krokowy.U Ciebie w aucie znajdziesz w tym temacie gdzie się znajduje https://audi80.pl/80-b4-20-abt-gdzie ... vt1955.htm i tu coś jeszcze https://audi80.pl/b4-20-abt-lpg-siln ... t33660.htm. Sprawdź również węże podciśnienia.Pozdrowienia

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 11 mar 2013, 19:18

Jeśli dzieje się to na gazie to parownik do regulacji, dokładniej śruba radełkowana.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 11 mar 2013, 19:53

Właśnie hmm Lpg :idea: .Sprawdź jak się zachowuje silnik jak jeździcie na benzynie żeby rozwiać wątpliwości co do spadków obrotów i w efekcie gaśnięciu. Kolega wyżej też może mieć rację bo lpg też lubi płatać psikusy.Pozdrowienia :-)
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 20:00 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 11 mar 2013, 19:58

Pretor, A na benzynie też gaśnie? Kolega miał identyczny problem... i okazało się, że pęd powietrza w dolocie dławił silnik na gazie.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 11 mar 2013, 21:43

Czesc, pierwsze co bym Ci poradził to zresetuj sterownik, jak nie pomoże to zwiększ mu deczko dawkę gazu...

Pretor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2010, 13:47

Post autor: Pretor » 18 mar 2013, 16:30

Wymieniłem filtr powietrza i przeciągnąłem trochę autko.

Zdawało się, że pomogło, bo przez kilka dni nie było tych niepokojących objawów. Niestety problem wrócił i zdarza się, że gaśnie silnik. I to właściwie w różnych momentach, ale raczej gdy jest już rozgrzany.

W weekend zrobię reset kompa i wymienię filtr gazu. Zaczynam od prozaicznych możliwych przyczyn.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 18 mar 2013, 16:51

Wymiana filtrów nic nie da. Zdjęcie rury od tłumika szmerów ssania zminimalizuje Ci problem ale zmniejszy się dynamika silnika. To standard. Mam to samo ale nauczyłem się jeździć.

Zastanawia mnie fakt następujący - gdy silnik nie jest dogrzany to efekt nie występuje - mimo pracy na lpg. Gdy silnik osiągnie odpowiednią temp to dopiero zaczyna się problem - tego właśnie nie rozumiem. Dziwna sprawa , silnik ma 60 stopni i mogę jechać 100km/h wrzucić luz i jest okej - gdy zagrzeje się do 90 to przy 40 czasami potrafi go zachwiać (z rurą tłumika szmerów ofc).

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 18 mar 2013, 17:09

ABT to jest z tego co kojarze wtrysk jednopunktowy,czyli za obroty odpowiada nastawnik biegu jałowego.Prawdopodobnie to bedzie przyczyna.Miałem ten sam problem w PM-ie.W miejscu styku nastawnika z [nie wiem jak to fachowo nazwać] takim wichajstrem co wchodzi do mono wtrysku i otwiera przepustnice jest śrubka na imbusa bodajrze nr.4.Wkręć ją bardziej,i od razu też taką samą śrubke od ustawiania obrotów ręcznie,jest troche grzebania bo musisz ściągnąć obudowe filtra,ustawisz obroty,załozysz filter to inna dawka powietrza to i inaczej bedzie chodził,ale ja tak u siebie zrobiłem i jest wszystko ok.Jeśli chodzi o to że dopiero jak się zagrzeje to prawdopodobnie niebieski czujnik,chyba że moduł ci pada,jak masz z kąd to podmien.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 19 mar 2013, 09:29

Czujniki są sprawdzone i działają prawidłowo. Sprawdzałem rezystancję nawet na oscyloskopie i nie widać żadnych skoków.
Problem nie występuje na pb.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 25 kwie 2013, 16:32

Mam identyczną sytuacje od czasu wymiany rozrządu i regulacji gazu.
O dziwo też gaśnie tylko po rozgrzaniu, na bp tego problemu nie ma.
Macie jakieś rozwiązanie?

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 26 kwie 2013, 13:20

:arrow: jezeli tylko na LPG się to dzieje to niewłasciwa jest mieszanka lub ciągnie lewe powietrze. Kiedyś jak miałem ABT w gazie i zdjąłem tę rurę karbowaną łączącą puszkę nad kolektorem z filtrem powietrza, miałem takie same objawy, że przy odpuszczeniu gazu, silnik gasł.

Awatar użytkownika
sony190
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 25 paź 2009, 18:02
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: sony190 » 29 kwie 2013, 22:46

LeeOne i Pretor którą generacje gazu macie?I czy II?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 30 kwie 2013, 19:17

Podczas puszczania pedału gazu i wciśnięciu sprzęgła silnik "nie dostaje" paliwka, a powietrze które szybko wpada do komory silnika powoduje za szybki spadek obrotów, następuje efekt zdmuchniętej świeczki i auto gaśnie. Warto podregulować gaz, często jest to śruba radełkowana lub na klucz 10. Śruby na imbus nie ruszamy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl