Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Silnik umiera?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 14:44

Francis1982 pisze:Zapomniałem dodać, że takie napięcie ma być między czarnym sygnałowym przewodem z sondy oraz masą akumulatora.

Na dwóch białych między nimi ma być to co na akumulatorze bo to zasila grzałkę.
A że wtyczka jest kierunkowa (nie da się wpiąć na odwrót) ważna jest polaryzacja. Tak więc oryginalne sondy mogą brać masę z zasilania grzałki.
no wiec tak:
- napięcie ustawione na 2000 mv na mierniku czarny z masa pokazują 009mv na benzynie a LPG 011mv i stoi w miejscu nic się nie zmienia
- na dwóch białych mam napięcie 13.75V a na akumulatorze mam 14.15V wiec to nie to samo
Ostatnio zmieniony 31 sie 2012, 15:17 przez masked25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 sie 2012, 14:51

2000 omów to oporność.
Masz zmierzyć napięcie. Zakres 2000 mV

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 15:22

sprawdziłem przepływomierz kiedyś naciągnąłem spreżynke tym kółkiem czarnym potencjometru przepływomierza bo kulał na wolnym miał nierówne obroty i teraz cofnąłem jak było kiedyś i strasznie kuleje na Pb odpala ale zaraz jakby miał zgasnąć jak już odpale i przerzuce na LPG to równo chodzi.

jak skrecam recznie potencjometr przepływki do zera to sam sobie dodaje gazu (tak jakby) a jak kręce w lewo to się dławi.

Napięcie na przepływce przy zapalonym zapłonie dotykając pin 2 i 3 maleje płynnie od 4.6V do ok. 0.44V.

[ Dodano: 2012-08-31, 15:25 ]
jugo007 pisze: prze pływka na zgaszonym ma być zamknięta otwiera się w zależności od dodania gazu mniej lub więcej
Jak ustawie naciąg tej sprężynki od potencjometru jak było kiedyś to przepływka jest zamknięta jak jak powinna być ale kuleje na Pb nie trzyma równo obrotów na jałowym silnik drży

[ Dodano: 2012-08-31, 15:49 ]
"Jeszcze trochę na temat "białego nalotu" na świecach zapłonowych. Jest to bardzo zły objaw świadczący o zbyt ubogiej mieszance."

Przeczytane na forum nissana:) Też miałem biały nalot na świecach :roll:

Chyba co pierwsze to wymienie sonde lambda na taka

http://allegro.pl/lpg-gaz-ntk-ngk-uniwe ... 36991.html

albo

http://allegro.pl/nowa-uniwersalna-sond ... 31088.html
tylko że tu będe musiał odciąc wtyczke

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 sie 2012, 16:23

To w takim razie po poprawce jednostek rzeczywiście sonda pokazuje cały czas "bogato" i ECU zbija dawkę benzyny. Stąd uboga mieszanka. Masz winowajcę.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 31 sie 2012, 16:29

a która sonde z wymienionych proponujecie?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 31 sie 2012, 17:27

Niby ta druga opcja lepsza ale nie chce mi się wierzyć w cenę 84 zeta za Boscha. Chociaż to lepsze od NGK pod warunkiem, że to rzeczywiście Bosch. Jak Już byś kupował to pamiętaj, że lepiej dobrze skręcić kostką elektryczną zachowując oryginalne odległości.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 04 wrz 2012, 17:22

witam Panowie jestem po wymianie sondy i jest odczuwalna znaczna poprawa juz lepiej zachowuje się od dołu obrotow tak nie szarpie i mam nadzieje ze bedzie tez mniej palil LPG (bo juz zaczał brać ok 15l/100)
a oto stara sonda jak widac w nie najlepszym stanie (naszarpałem sie z nią bez przedłuzki nie dałoby rady ruszyc 8-)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0b ... 0bc84.html

jak widać była juz zla mieszanka dobierana dlatego taki biały osad.

Dzieki Panowie za rady jeszcze jutro dam znac jak zachowuje sie zimny po nocy

[ Dodano: 2012-09-04, 21:07 ]
na benzynie kuleje na wolnych teraz lepiej sie zachowuje na gazie jak na benzynie, chociaz przejechałem 30 km i mi strzelil gaz w mieście jak gwałtownie wcisnałem pedał gazu. Masakra z tym samochodem :cry:

Od samego początku zawsze coś ale jakoś jezdzil a teraz to juz w ogole nie ma przyjemności z jazdy czuje sie jakbym za kare nim jezdzil a nie chce bezsensu ładować w niego kase i wymieniać wszystko po kolei

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 05 wrz 2012, 09:51

spróbuj tak jak jugo radzil podmienic calą przepływkę a potem krokowca .
Ogladnij tez gume przeplywomierza czy nie ma dziury(jesli tak zalep klejem do szyb dobry patent )

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 05 wrz 2012, 14:46

jabko_nb pisze:spróbuj tak jak jugo radzil podmienic calą przepływkę a potem krokowca .
Ogladnij tez gume przeplywomierza czy nie ma dziury(jesli tak zalep klejem do szyb dobry patent )
nie mam możliwości podmienić przepływki bo nikt nie ma w okolicy ze znajomych. krokowiec? a czemu przecież to od jałowych obrotów a jałowe ok 800 na Pb i LPG trzyma prawidłowo
jeszcze dorobie takie cos bo mi pekło mocowanie grzybka od odmy do pokrywy zaworów

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 wrz 2012, 16:35

Co do przepływki to sprawdź czy klapka w środku jest prosta i czy chodzi gładko w całym zakresie. A co do naciągu sprężyny to na jałowych obrotach powinno być wychylenie w zakresie około 15% całego zakresu. Owszem należy to robić Vagiem ale jak już naciągałeś sprężynę to ustaw ją w tym mniej więcej miejscu. Możesz do tego użyć kątomierza. Wyliczyć ile stopni ma cały zakres potencjometru, wyliczyć ile to będzie te około 15-16% i tak ustawić. Potem można dokonać korekcji tak by się najlepiej "zbierał"

Tylko jak u ciebie z zapłonem. Dobrze ustawiony? Możesz nawet nie ruszać aparatu a ktoś przy wymianie rozrządu nie zablokował koła pośredniego (idącego do aparatu zapłonowego) i możliwe, że minimalnie się przestawił. Akurat to jest nagminna przypadłość niedokładnej wymiany rozrządu.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 05 wrz 2012, 18:27

Francis1982 pisze:Tylko jak u ciebie z zapłonem. Dobrze ustawiony? Możesz nawet nie ruszać aparatu a ktoś przy wymianie rozrządu nie zablokował koła pośredniego (idącego do aparatu zapłonowego) i możliwe, że minimalnie się przestawił. Akurat to jest nagminna przypadłość niedokładnej wymiany rozrządu.
w tamtym roku zmieniałem głowice i ustawiałem rozrząd, wałek aparatu ustawiony na znaki odpalił od pierwszego cyknięcia i do tej pory chodził jak należy zbierał sie, palił i odpalał jak należy. W przyszłym tyg bedę wymieniał rozrząd to zapłon też ustawie jak należy bo kumpel w pracy ma lampe ale najpierw ustawie sobie wszystko na znaki tzn obkrece wałkiem tak żeby sprawdzić czy sie znaki pokrywają i wtedy też sprawdze czy rozrzad nie przeskoczył o ząbek.

Jak rozgrzany zachowuje sie lepiej ( niebieski czujnik wymieniony), sonda lambda, kable,kopułka, wygrzebałem wkreciłem świece na ktorych kiedyś zrobiłem niecałe 10tys. Przepływke jak ustawiam jak była kiedyś to w ogóle na benie nie chce palić, ale sprawdze ją przy okazji zmiany rozrządu

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 05 wrz 2012, 18:31

masked25 pisze: bo kumpel w pracy ma lampe
zalatw sobei tez lapka vaga by zablokwoac sterownik bobez tego znak bedzie ci skakak i lmapa na nic sie nei zda

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 05 wrz 2012, 18:38

delik pisze:
masked25 pisze: bo kumpel w pracy ma lampe
zalatw sobei tez lapka vaga by zablokwoac sterownik bobez tego znak bedzie ci skakak i lmapa na nic sie nei zda
nie mam kabelka :roll: tzn mam lipny i nie mogę sie połaczyc a 2 razy juz kiedys mi sie udało a teraz zero odzewu

a tak tez przeciez mozna:

"Sterownik zablokujesz odłączając na włączonym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i przegazowaniu trzykrotnym powyżej 3500 obr/min"

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 wrz 2012, 18:58

A nie podpinałeś w międzyczasie innego urządzenia pod USB? Może po prostu zmieniły ci się ustawienia portu? Gorzej jak podłączyłeś przez przypadek odwrotnie zasilania (czarny OBDI). Wtedy interfejs do wyrzucenia.

Masz xp w lapku? Jak tak to może wystarczy nowa konfiguracja portu. Vag dobrze pracuje na ustawieniu COM 2 i COM 4. Reszty nie próbowałem.

No i spróbuj od nowa zainstalować sterowniki kabla.

masked25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 18 cze 2011, 18:06
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: masked25 » 05 wrz 2012, 19:05

Francis1982 pisze:A nie podpinałeś w międzyczasie innego urządzenia pod USB? Może po prostu zmieniły ci się ustawienia portu? Gorzej jak podłączyłeś przez przypadek odwrotnie zasilania (czarny OBDI). Wtedy interfejs do wyrzucenia.

Masz xp w lapku? Jak tak to może wystarczy nowa konfiguracja portu. Vag dobrze pracuje na ustawieniu COM 2 i COM 4. Reszty nie próbowałem.

No i spróbuj od nowa zainstalować sterowniki kabla.
1. nie podpinałem niczego innego
2. a jakbym podłaczył odwrotnie chociaż jestem pewien że tego nie zrobiłem to tyl;ko kabel do d..y czy wtyk w aucie? chociaz po podłaczeniu zapala sie dioda w kablu
3. nie mam xp jest 7
4. sterowniki instalowane kilka razy od nowa tak samo jak instalowałem od nowa vag 409 i 302, oraz WV vag

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl