[b4 abk] Spadają obroty na biegu jałowym,trzęsie silnikiem
[b4 abk] Spadają obroty na biegu jałowym,trzęsie silnikiem
Witam,
NIedawno zaczęły się kłopoty. Po nagrzaniu silnika (10km), podczas biegu jałowego obroty spadają do 500, trzęsie silnikiem jakby palił na 3 cylindry, przy dodawaniu gazu zaczyna się mulić. Uruchomienie ponowne silnika powoduje że problem na jakiś czas znika. Podczas właśnie takiej nie równej pracy odpialem czujnik temperatury cieczy do Ecu (niebieski) i silnik zaczął równo pracować. Po wymianie czujnika na nowy Meyle, niestety brak poprawy.
Znalazłem schemat do audi 90 jednostki centralnej, ale z tego co widzę czujnik temperatury nie jest podłączony pod inne elementy które mogłoby być uszkodzone. Musze sprawdzić masę oraz wiązke, a poza tym nie wiem jaka może być przyczyna.
[ Dodano: 2015-10-20, 23:16 ]
Schemat control unit.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/
[ Dodano: 2015-10-20, 23:22 ]
Schemat control unit.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... GRAMS/itam,
NIedawno zaczęły się kłopoty. Po nagrzaniu silnika (10km), podczas biegu jałowego obroty spadają do 500, trzęsie silnikiem jakby palił na 3 cylindry, przy dodawaniu gazu zaczyna się mulić. Uruchomienie ponowne silnika powoduje że problem na jakiś czas znika. Podczas właśnie takiej nie równej pracy odpialem czujnik temperatury cieczy do Ecu (niebieski) i silnik zaczął równo pracować. Po wymianie czujnika na nowy Meyle, niestety brak poprawy.
Znalazłem schemat do audi 90 jednostki centralnej, ale z tego co widzę czujnik temperatury nie jest podłączony pod inne elementy które mogłoby być uszkodzone. Musze sprawdzić masę oraz wiązke, a poza tym nie wiem jaka może być przyczyna.
[ Dodano: 2015-10-20, 23:16 ]
Schemat control unit.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... 0DIAGRAMS/
[ Dodano: 2015-10-20, 23:22 ]
Schemat control unit.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... GRAMS/itam,
93'
[ Dodano: 2015-11-09, 23:07 ]
Sprawdzałem błędy na VAGu
Address 01: Engine
Controller 039 906 022
Component Digifant 1.6 1243PMC 11
1 Fault
00525 Oxygen Sensor G36
03-00 No signal
Po wykasowaniu nie pojawił się, a silnik i tak po jakimś czasie jazdy zaczyna nierówno pracować. Ponowne uruchomienie silnika lub wypięcie niebieskiego czujnika podczas pracy silnika rozwiązuje problem.
[ Dodano: 2015-11-09, 23:18 ]
Trzeba się zainteresować przekaźnikiem od ECU.
[ Dodano: 2015-11-09, 23:07 ]
Sprawdzałem błędy na VAGu
Address 01: Engine
Controller 039 906 022
Component Digifant 1.6 1243PMC 11
1 Fault
00525 Oxygen Sensor G36
03-00 No signal
Po wykasowaniu nie pojawił się, a silnik i tak po jakimś czasie jazdy zaczyna nierówno pracować. Ponowne uruchomienie silnika lub wypięcie niebieskiego czujnika podczas pracy silnika rozwiązuje problem.
[ Dodano: 2015-11-09, 23:18 ]
Trzeba się zainteresować przekaźnikiem od ECU.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Sonda może odpowiadać za muła przy przyspieszaniu.
Co do spadania obrotów : problem z powietrzem, zły lub uszkodzony przepływomierz a w ostateczności za wczesny zapłon.
Jeżeli problem sam się pojawił ostatnie można zignorować.
Do diagnozy przeplywomierza pomocna jest grupa z okienkiem Engine Load. Na wolnych ma być 12-16 %.
Co do spadania obrotów : problem z powietrzem, zły lub uszkodzony przepływomierz a w ostateczności za wczesny zapłon.
Jeżeli problem sam się pojawił ostatnie można zignorować.
Do diagnozy przeplywomierza pomocna jest grupa z okienkiem Engine Load. Na wolnych ma być 12-16 %.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Rozwiązanie: http://allegro.pl/obdii-obd-obd2-gniazd ... 48936.htmlbigben pisze: Gniazdo diagnostyczne w kabinie ułatwilo by pracę. ...
Jak masz problem z zapłonem na którymś cylindrze to błąd sondy wywali bo będzie widzieć cały czas ubogo i zacznie dowalać paliwo na pracujące cylindry.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Piotrek akurat komputer abk jest bardzo dziwny, miałem walnietego stukowego. Wykasowalem, przejechałem się, popizdowalem, znowu komp i nic czysto, po 3 dniach pod kompa i błąd juz jest, miałem tak z 5 razy, wymieniłem stukowca i jak ręką odjal a samochód jakby dostał 30 KM więcej. Więc sonda napewno tez do wymiany jeżeli powraca
zapłon podzespoły
na bank coś z zapłonem... może jest mikro pękniecie na kopułce? a może odzywa się cewka? hmm ;>