[B4 ABT] Stukot przy zimnym silniku. Panewki?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Silnik ciepły, olej rzadszy tak więc gdyby to były panewki to na ciepłym by się bardziej odzywały.
Może coś nie tak jest dokręcone. Może być walnięty o jeden ząbek rozrząd. Jeszcze dokładnie nie pamiętam ale hydropopychaczy też nie wkłada się ot tak tylko z boku we wcięciach są otworki na olej. Być może któryś popychacz masz lekko obrócony i dociera tam olej dopiero po rozgrzaniu. Jak jest zimny może mieć problemy tam dotrzeć ze względu na gęstość.
Co do kontrolki oleju moja gasła zawsze zaraz po odpaleniu. Nawet w zimie.
Jeżeli popychacze są założone prawidłowo to może też już smok kończyć swój żywot. A dokładnie być już przytkany. Czyszczenie powinno pomóc. A smok się lubi zapychać na oleju mineralnym. Filtr oleju nie wychwyci wszystkiego.
Może coś nie tak jest dokręcone. Może być walnięty o jeden ząbek rozrząd. Jeszcze dokładnie nie pamiętam ale hydropopychaczy też nie wkłada się ot tak tylko z boku we wcięciach są otworki na olej. Być może któryś popychacz masz lekko obrócony i dociera tam olej dopiero po rozgrzaniu. Jak jest zimny może mieć problemy tam dotrzeć ze względu na gęstość.
Co do kontrolki oleju moja gasła zawsze zaraz po odpaleniu. Nawet w zimie.
Jeżeli popychacze są założone prawidłowo to może też już smok kończyć swój żywot. A dokładnie być już przytkany. Czyszczenie powinno pomóc. A smok się lubi zapychać na oleju mineralnym. Filtr oleju nie wychwyci wszystkiego.
Miałem takie objawy Time po nocnym postoju. Dodatkowo dymił i brał olej .Teraz jestem szczęśliwym człowiekiem bo za niewielką sumę pozbyłem się trzech wad. Wymieniłem tylko uszczelniacze zaworów. Są fachowcy co robią to bez zdejmowania głowicy ( ok 270 zł z częściami ). Operacja trwała 3 godz i pacjent całkiem wyzdrowiał....Okazuje się ,że olej zcieka przez zużyte uszczelniacze do cylinrów . Gorzej jest zapalić i zanim od nowa napełnią sie szklanki ,tak klekocą zawory....
Ostatnio zmieniony 30 lip 2012, 22:01 przez Cris, łącznie zmieniany 1 raz.
No to u mnie chyba coś z tłokami, może jak zimne to któryś stuka, w sumie to nie wiem czy brać się za to, wpakowałem już sporo forsy w to auto i nie mam już sił.
Mój oleju nie bierze a uszczelniacze zaworów kolega wymienił mi już dawno i oleju nie bierze w sumie ani grama, tyle ile wleję tyle wylewam, nic nie kopci itd. tylko stuka coś... coś.
Mój oleju nie bierze a uszczelniacze zaworów kolega wymienił mi już dawno i oleju nie bierze w sumie ani grama, tyle ile wleję tyle wylewam, nic nie kopci itd. tylko stuka coś... coś.
Wymieniłem wszystko tz.uszczelniacze, popychacze,olej.Cisnienie oleju prawidłowe,ciśnienie sprężania jak w nowym silniku wszystko bez zbędnych luzów i stuka dalej!
Zostały tylko tloki i tu zgadzam sie z PI7er wymieniam dół silnika i napewno wszystko bedzie OK.
Silnik ABK ma inne tłoki (wyższe)dlatego prowadzenie tłoka mniej sie zużywa i stąd mniejszy luz miedzy tłokiem a ścianka cylindra a nadmierny luz to właśnie te stuki.
Zostały tylko tloki i tu zgadzam sie z PI7er wymieniam dół silnika i napewno wszystko bedzie OK.
Silnik ABK ma inne tłoki (wyższe)dlatego prowadzenie tłoka mniej sie zużywa i stąd mniejszy luz miedzy tłokiem a ścianka cylindra a nadmierny luz to właśnie te stuki.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Napiszę tak.
Problem panewek w ABK to chyba najczęstszy przypadek ich wycierania się w całej gamie silników Audi 80. U zaufanego mechanika dowiedziałem się, że bardzo lubi się zatykać zawór redukcyjny na pompie oleju (smok).
Poza tym zastanawia mnie fakt, że pomimo gęstszego oleju podczas rozruchu na zimnym silniku kontrolka ciśnienia gaśnie dopiero po dwóch sekundach. Powinna gasnąć od razu. W moim byłym ABK tak właśnie było.
Już masz dwie przesłanki ku temu, że to olej nie może dotrzeć do popychaczy a smok musi "pocisnąć" olej z samego dołu silnika na samą górę. W momencie gdy olej jest gorący i rzadszy to pompa ma go łatwiej tłoczyć do góry. Dochodzi fakt, że rzadszy olej "wlezie" wszędzie i wówczas stukanie ustaje. No i jak pisałeś o obrotach. Że w górnym zakresie ustaje stukanie. No ustaje bo smok ma wówczas niezłe obroty i pomimo oporów jest w stanie właściwie zapodać ciśnienie oleju by dotarł on gdzie trzeba.
Zapewne się może powtarzam ale nie jestem zwolennikiem wydawania pieniędzy. Fakt, że miskę olejową zrzucić i odkręcić smok to trochę roboty jest ale to robota bez żadnego wydatku (no może uszczelka miski olejowej). Smok wyczyścić, pomoczyć w ropie.
No i przypomniało mi się. Na jakim oleju śmigała twoja niunia i co wiesz o historii "dołu silnika" jaki kupiłeś. Być może kupiłeś dół silnika zasyfiony jakimś minerałem, nalałeś mu półsyntetyk i coś tam się oberwało i przytkało to co nie trzeba.
Zresztą w przypadku dołu z ABK smok jest bardzo ważnym elementem w smarowaniu całego silnika. I awaria wspomnianej pompy oleju jest bardzo kosztowna. Kilka godzin stracisz a po zabiegu na pewno się dowiesz w czym tkwi problem.
A poza tym w ABK nie widziałem pompy vacuum bo serwo hamulców bierze podciśnienie z kolektora. I żadna pompa tam nie jest potrzebna.
Problem panewek w ABK to chyba najczęstszy przypadek ich wycierania się w całej gamie silników Audi 80. U zaufanego mechanika dowiedziałem się, że bardzo lubi się zatykać zawór redukcyjny na pompie oleju (smok).
Poza tym zastanawia mnie fakt, że pomimo gęstszego oleju podczas rozruchu na zimnym silniku kontrolka ciśnienia gaśnie dopiero po dwóch sekundach. Powinna gasnąć od razu. W moim byłym ABK tak właśnie było.
Już masz dwie przesłanki ku temu, że to olej nie może dotrzeć do popychaczy a smok musi "pocisnąć" olej z samego dołu silnika na samą górę. W momencie gdy olej jest gorący i rzadszy to pompa ma go łatwiej tłoczyć do góry. Dochodzi fakt, że rzadszy olej "wlezie" wszędzie i wówczas stukanie ustaje. No i jak pisałeś o obrotach. Że w górnym zakresie ustaje stukanie. No ustaje bo smok ma wówczas niezłe obroty i pomimo oporów jest w stanie właściwie zapodać ciśnienie oleju by dotarł on gdzie trzeba.
Zapewne się może powtarzam ale nie jestem zwolennikiem wydawania pieniędzy. Fakt, że miskę olejową zrzucić i odkręcić smok to trochę roboty jest ale to robota bez żadnego wydatku (no może uszczelka miski olejowej). Smok wyczyścić, pomoczyć w ropie.
No i przypomniało mi się. Na jakim oleju śmigała twoja niunia i co wiesz o historii "dołu silnika" jaki kupiłeś. Być może kupiłeś dół silnika zasyfiony jakimś minerałem, nalałeś mu półsyntetyk i coś tam się oberwało i przytkało to co nie trzeba.
Zresztą w przypadku dołu z ABK smok jest bardzo ważnym elementem w smarowaniu całego silnika. I awaria wspomnianej pompy oleju jest bardzo kosztowna. Kilka godzin stracisz a po zabiegu na pewno się dowiesz w czym tkwi problem.
A poza tym w ABK nie widziałem pompy vacuum bo serwo hamulców bierze podciśnienie z kolektora. I żadna pompa tam nie jest potrzebna.
Tlok ABT i ABK ma taka samą wysokosc, roznia sie tylko denkiem a dokladnie glebokoscia denka. W ABK byly rozne wysokosci tloków. Ja aktualnie nowe które kupilem to mam nizsze, w moim temacie gdzies sa fotki...Jasiu pisze:Wymieniłem wszystko tz.uszczelniacze, popychacze,olej.Cisnienie oleju prawidłowe,ciśnienie sprężania jak w nowym silniku wszystko bez zbędnych luzów i stuka dalej!
Zostały tylko tloki i tu zgadzam sie z PI7er wymieniam dół silnika i napewno wszystko bedzie OK.
Silnik ABK ma inne tłoki (wyższe)dlatego prowadzenie tłoka mniej sie zużywa i stąd mniejszy luz miedzy tłokiem a ścianka cylindra a nadmierny luz to właśnie te stuki.
edit, juz mam, ja zalozylem te po lewej:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Skoro ABT i ABK są niemal bliźniaczymi konstrukcjami to skąd różnica? Być może w ABT zastosowano zbyt słabe smarowanie. A, że ABT ma mniejszą kompresję, mniejsze obciążenia korbowodów oraz panewek może należałoby iść w tym kierunku? Wiadomo powszechnie, że ABT jest bardziej żywotnym silnikiem od ABK.PI7er pisze:Te stuki to zazwyczaj pochodzą z układu tłok/korbowód/cylinder.
Ja do ABT włożyłem dol silnika z tłokami ABK, pompa oleju została z ABT i jest cisza od prawie 2 lat. Stary blok z tlokami który stukal poszedl do innego auta kolegi i dalej jezdzi bez problemu.
Chociaż po przemyśleniu można dojść do wniosku, że smok ABT wystarczająco dobrze smaruje układ ABK. Zostaje tylko zbyt mały kanał olejowy ABT (ciasny wał korbowy lub inne konstrukcyjne niedociągnięcia). Cóż może zapędziłem się w kozi róg ale odpowiedź kolegi PI7er nie pozostawia zbyt dużo wątpliwości.
Zostaje uszczelnić silnik i zrobić płukankę. Ale czy warto tyle zachodu dla stuków?
Uklad smarowania, kanały w bloku na pewno się różnią w ABK i ABT ponieważ ABK ma natryski oleju na denka tloków, moze to w tym jest problem...
Ciekawe jak by do ABT dać blok od ABK a tloki pozostawic z ABT...
Ciekawe czy mocniejsza odmiana ABT montowana w Audi 100/A6 o oznaczeniu AAE ma tą sama przypadłość i czy posiada natryski na denka tloków...
Ciekawe jak by do ABT dać blok od ABK a tloki pozostawic z ABT...
Ciekawe czy mocniejsza odmiana ABT montowana w Audi 100/A6 o oznaczeniu AAE ma tą sama przypadłość i czy posiada natryski na denka tloków...