[2.0 E ABK] Stukot w silniku
Masz rację ale znalazłem gościa który ma tych silników z 4 bo ściąga z niemiec te audice na części. 220 kkm bez gazu podobno bardzo dobrze pracują. 800 zł i dowóz 50 zł. Myślę, że to jedyne sensowne rozwiązanie bo remontu za 1500 nie zrobię a takto mam przełożony i trochę pewnie jeszcze pojeżdżę. Można powiedzieć, że będę gazował nowy silnik bo jak tamten LPGu nie widział to będzie nowa przygoda. Mam nadzieję, że nie będzie jakiś problemów z wyciekami itp. Jeśli tak jak piszesz będą to niskie koszty typu uszczelki czy uszczelniacze to ok.
Jaki olej byście polecali do takiego silniczka. Okolice 93 roku 220kkm bez gazu. Temat rzeka i dzisiaj się naczytałem aż mam dość. Czy lepiej zalać mineralnym i pamiętać o częstszej wymianie czy lepiej jakiś lepszy półsyntetyk z dobrym filtrem?
Jaki olej byście polecali do takiego silniczka. Okolice 93 roku 220kkm bez gazu. Temat rzeka i dzisiaj się naczytałem aż mam dość. Czy lepiej zalać mineralnym i pamiętać o częstszej wymianie czy lepiej jakiś lepszy półsyntetyk z dobrym filtrem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
To czy wcina czy nie raczej nie zależy od firmy czy olej jest A czy B tylko od stanu silnika jak silnik bierze olej to nawet jakby był złoty i za 10 tys. zl to i tak by go brał (oczywiscie nie mowie tu o doktorach czy zmienie lepkości)Damian80b4LDZ pisze:lecz mi ABK wgl go nie wcina a jeżdżę dynamicznie i mam do tego oleju super przekonanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Ja zalewam zwykłego mobila 2000 10w40 i jest ok. Wujek w ABK też zalewał tym samym i nie brał oleju (znaczy brał pół litra na 1000 przed wymianą uszczelniaczy na oleju mineralnym, po wymianie uszczelniaczy i oleju na 10w40 ani grama). Także zalej jakiś 10w40 i nie kombinuj z żadnym mineralnym bo w zimie robi się z niego galareta i silnik ma gorsze smarowanie. 10w40 zawsze trochę będzie rzadszy, a i nie zapominaj, ze mineralny jest gęsty tylko jak jest zimny po rozgrzaniu robi się z niego woda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Myslę ,że po 7 latach studiowania mechaniki wiem trochę na temat mechaniki płynów.Damian80b4LDZ pisze:No właśnie dużo zależy od parametrów oleju. Odsyłam Cie do lektury na temat oliwy
Powiem tyle ,co jest najnormalniejszą prawdą z którą zgodzą się pewnie ¾ ludzi ,że Oleje stosuje się syntetyczne /półsyntetyczne / mineralne . Każdy silnik był pod inną nogą , inaczej był docierany to co u Ciebie się udało nie koniecznie uda się w takim samym silniku obok. Jeśli się da należy jak najdłużej jeździć na oleju syntetycznym , nie spotkałem się nigdy z opinią aby np. ktoś zalecał zmianę z oleju np. 15w40 na 5w40 . Jeśli na oleju syntetycznym pojawiają się ubytki oleju przechodzi się na olej o większej gęstości aby poprawić smarowanie i uszczelnić lepiej pracujące elementy.W przypadku zmiany z mineralnego na syntetyczny mozliwe jest wypłukanie syfu czy rozszczelnienie silnika.Jarewa pisze: A co powiesz ze miałem magnatc 10/40 brało go 1L/10000km po zmianie na LM 5/40 nie bierze ani gramusia??
Ale nie będę się wykłócał wy wiecie swoje ja swoje Jeśli chodzi o oleje ile ludzi tyle opinii zbędna i nikomu nie potrzebna dyskusja.
Ja się zgadzam z twoją opinią. Jak silnik ma predyspozycje do pracy na lepszym oleju to czemu nie. Jak leci na syntetyku to półsyntetyk. Dużo ludzie mówią o odrywaniu się nagarów przy awansie olejowym. Dla mnie to g. prawda. Jeśli nie będzie wypluwał oleju z siebie to z minerala na półsyntetyk nic nie będzie. Miałem cieniasa zalanego mineralem i też na półsyntetyk przeszedłem. Golf 3 w gazie to samo. Mineralny nie był wymieniany przez 3 lata chyba. Półsyntetyk zalałem i na gicie. 40 tysięcy zrobiłem na półsyntetykach. Golf 3 w dieslu to samo. Kupiłem od wujka co przeszedł na półsyntetyk. Przeszedłem na syntetyk i zero ubytku. Zmieniałem go tylko b. często bo na różnych specyfikach jeździł. W audi podejrzewam był zalany jakiś doktor dlatego mi rozwaliło panewki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wg. tego producenta nie ma przeciwskazań: http://www.mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syn ... owych.aspxbeast pisze:nie spotkałem się nigdy z opinią aby np. ktoś zalecał zmianę z oleju np. 15w40 na 5w40
Był też chyba film któregoś z producentów o podobnej tematyce.