Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 E ABK] Stukot w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kbanah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2015, 15:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kbanah » 04 maja 2015, 20:17

Dlatego już nie będę szukał nic innego tylko ABK, bez wycieków i w miarę możliwości bez gazu z niskim przebiegiem i tyle. Ten co jest teraz oddam na złom bo raczej nic z niego się nie przyda :/

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 04 maja 2015, 20:26

Za dużo byś chciał :mrgreen: Znajdź taki co można odpalić albo co nie jest mocno uwalony w oleju i powinno być ok. A jak by sie coś działo np: ze by brał olej to do wymiany uszczelniacze zaqworowe i ewentualnie jakaś uszczelka i powinno być ok. Te silniki mają już ponad 20 lat nie ma co wymagać. :-P

kbanah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2015, 15:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kbanah » 04 maja 2015, 23:02

Masz rację ale znalazłem gościa który ma tych silników z 4 bo ściąga z niemiec te audice na części. 220 kkm bez gazu podobno bardzo dobrze pracują. 800 zł i dowóz 50 zł. Myślę, że to jedyne sensowne rozwiązanie bo remontu za 1500 nie zrobię a takto mam przełożony i trochę pewnie jeszcze pojeżdżę. Można powiedzieć, że będę gazował nowy silnik bo jak tamten LPGu nie widział to będzie nowa przygoda. Mam nadzieję, że nie będzie jakiś problemów z wyciekami itp. Jeśli tak jak piszesz będą to niskie koszty typu uszczelki czy uszczelniacze to ok.

Jaki olej byście polecali do takiego silniczka. Okolice 93 roku 220kkm bez gazu. Temat rzeka i dzisiaj się naczytałem aż mam dość. Czy lepiej zalać mineralnym i pamiętać o częstszej wymianie czy lepiej jakiś lepszy półsyntetyk z dobrym filtrem? :-P

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 05 maja 2015, 00:00

Jezeli silnik naprawde zdrowy wlej mu motula 6100 . Tez miałem kiedyś taki problem jak Ty ,po kupnie zaczela stukać panewka

kbanah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2015, 15:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kbanah » 05 maja 2015, 07:00

Pojadę sobie jeszcze pojeździć tym samochodem u mechanika na podwórku to nagram to "pukanie". Bardziej bym to porównał do walenia takim młotem jakie są do wyrównywania kostki brukowej ale postawionym na kawałku blachy.

Ten Motul Synergie 6100 10W40 to jakiś z wyższej półki olej?

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 05 maja 2015, 12:37

Czy z wyższe półki? Raczej średnia/wyższa, lecz mi ABK wgl go nie wcina a jeżdżę dynamicznie i mam do tego oleju super przekonanie. Ogólnie to nie ma sprawy , mogę polecić olej z polki Premium ale licz się z 400zl za bańkę 4l

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 05 maja 2015, 13:42

Damian80b4LDZ pisze:lecz mi ABK wgl go nie wcina a jeżdżę dynamicznie i mam do tego oleju super przekonanie.
To czy wcina czy nie raczej nie zależy od firmy czy olej jest A czy B tylko od stanu silnika ;) jak silnik bierze olej to nawet jakby był złoty i za 10 tys. zl to i tak by go brał (oczywiscie nie mowie tu o doktorach czy zmienie lepkości)

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 05 maja 2015, 14:05

No właśnie dużo zależy od parametrów oleju. Odsyłam Cie do lektury na temat oliwy

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 05 maja 2015, 14:37

Ja zalewam zwykłego mobila 2000 10w40 i jest ok. Wujek w ABK też zalewał tym samym i nie brał oleju (znaczy brał pół litra na 1000 przed wymianą uszczelniaczy na oleju mineralnym, po wymianie uszczelniaczy i oleju na 10w40 ani grama). Także zalej jakiś 10w40 i nie kombinuj z żadnym mineralnym bo w zimie robi się z niego galareta i silnik ma gorsze smarowanie. 10w40 zawsze trochę będzie rzadszy, a i nie zapominaj, ze mineralny jest gęsty tylko jak jest zimny po rozgrzaniu robi się z niego woda. ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 maja 2015, 20:07

beast pisze:To czy wcina czy nie raczej nie zależy od firmy czy olej jest A czy B tylko od stanu silnika
A co powiesz ze miałem magnatc 10/40 brało go 1L/10000km po zmianie na LM 5/40 nie bierze ani gramusia??

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 05 maja 2015, 20:20

LM klasa sama w sobie .

kbanah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2015, 15:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kbanah » 05 maja 2015, 22:43

Pomyślę nad Midlandem albo castrol magnatec pół syntetyki.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 06 maja 2015, 11:29

Damian80b4LDZ pisze:No właśnie dużo zależy od parametrów oleju. Odsyłam Cie do lektury na temat oliwy
Myslę ,że po 7 latach studiowania mechaniki wiem trochę na temat mechaniki płynów.
Jarewa pisze: A co powiesz ze miałem magnatc 10/40 brało go 1L/10000km po zmianie na LM 5/40 nie bierze ani gramusia??
Powiem tyle ,co jest najnormalniejszą prawdą z którą zgodzą się pewnie ¾ ludzi ,że Oleje stosuje się syntetyczne /półsyntetyczne / mineralne . Każdy silnik był pod inną nogą , inaczej był docierany to co u Ciebie się udało nie koniecznie uda się w takim samym silniku obok. Jeśli się da należy jak najdłużej jeździć na oleju syntetycznym , nie spotkałem się nigdy z opinią aby np. ktoś zalecał zmianę z oleju np. 15w40 na 5w40 . Jeśli na oleju syntetycznym pojawiają się ubytki oleju przechodzi się na olej o większej gęstości aby poprawić smarowanie i uszczelnić lepiej pracujące elementy.W przypadku zmiany z mineralnego na syntetyczny mozliwe jest wypłukanie syfu czy rozszczelnienie silnika.

Ale nie będę się wykłócał wy wiecie swoje ja swoje ;-) Jeśli chodzi o oleje ile ludzi tyle opinii :) zbędna i nikomu nie potrzebna dyskusja.

kbanah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2015, 15:31
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kbanah » 06 maja 2015, 12:45

Ja się zgadzam z twoją opinią. Jak silnik ma predyspozycje do pracy na lepszym oleju to czemu nie. Jak leci na syntetyku to półsyntetyk. Dużo ludzie mówią o odrywaniu się nagarów przy awansie olejowym. Dla mnie to g. prawda. Jeśli nie będzie wypluwał oleju z siebie to z minerala na półsyntetyk nic nie będzie. Miałem cieniasa zalanego mineralem i też na półsyntetyk przeszedłem. Golf 3 w gazie to samo. Mineralny nie był wymieniany przez 3 lata chyba. Półsyntetyk zalałem i na gicie. 40 tysięcy zrobiłem na półsyntetykach. Golf 3 w dieslu to samo. Kupiłem od wujka co przeszedł na półsyntetyk. Przeszedłem na syntetyk i zero ubytku. Zmieniałem go tylko b. często bo na różnych specyfikach jeździł. W audi podejrzewam był zalany jakiś doktor dlatego mi rozwaliło panewki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 maja 2015, 12:52

beast pisze:nie spotkałem się nigdy z opinią aby np. ktoś zalecał zmianę z oleju np. 15w40 na 5w40
Wg. tego producenta nie ma przeciwskazań: http://www.mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syn ... owych.aspx

Był też chyba film któregoś z producentów o podobnej tematyce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl