Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ACE+ADR] Swap silnika z passata.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 cze 2011, 20:00

Lukaszbroz pisze:Czy ma to jakieś istotne znaczenie?
Może tak może nie :mrgreen: Chodzi o to że im bardziej zawiły układ dolotowym tym większy opór stawa. Różnie to się może przekładać. Ja na przykład widzę różnicę. Jak tą rurę u siebie zamontuje pod innym kątem to auto delikatnie gorzej idzie - mniej czuć moment obrotowy. Zmiana niewielka, ale dla mnie odczuwalna. A jak jest prawidłowo zamontowana to idzie ok.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 cze 2011, 20:37

Lukasz chyba kupowałeś kolektor z ADRa montowanego w cabrio? Miałeś z nim elektroniczną przepustnicę czy na linkę?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 07 cze 2011, 22:19

aldi pisze:Lukasz chyba kupowałeś kolektor z ADRa montowanego w cabrio? Miałeś z nim elektroniczną przepustnicę czy na linkę?
Kolektor kupowałem jako sam "baran" czyli odlew z gruszką do zmiany długości kolektora (bez przepustnicy). Co ciekawe korektor został fabrycznie przedłożony o specjalnie wyprofilowana odstawkę i właśnie tylko ją wystarczyło kupić. Ja byłem święcie przekonany, że kolektor jest cały, a nie ma ta ww odstawkę:)
W taki sposób stałem się posiadaczem 4 kolektorów do tego silnika:)

Ze zdjęcia które kiedyś mi przesłałeś przepustnica była na linkę.

[ Dodano: 2011-06-07, 22:20 ]
Labiel pisze:
Lukaszbroz pisze:Czy ma to jakieś istotne znaczenie?
Może tak może nie :mrgreen: Chodzi o to że im bardziej zawiły układ dolotowym tym większy opór stawa. Różnie to się może przekładać. Ja na przykład widzę różnicę. Jak tą rurę u siebie zamontuje pod innym kątem to auto delikatnie gorzej idzie - mniej czuć moment obrotowy. Zmiana niewielka, ale dla mnie odczuwalna. A jak jest prawidłowo zamontowana to idzie ok.
Ciekawe to co piszesz, muszę u siebie spróbować wyprostować ten przewód. Skoro mówisz, że jest aż tak odczuwalna różnica....Dzięki za sugestie.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 07 cze 2011, 22:59

Lukaszbroz, graty za wlozenie, ale ja bym czul niedosyt, jednak brak tej literki T boli <ok>

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 08 cze 2011, 06:15

sagem pisze:Lukaszbroz, graty za wlozenie, ale ja bym czul niedosyt, jednak brak tej literki T boli <ok>
Haha no pewnie szczególnie tego z modelu s3:)
Jest lepiej jak było, może w przypływie nudy i pieniędzy również i T pojawi się pod maska :mrgreen: Tylko, że ja nie mam quattro :-|

Twoja furka tez ładnie prezentuje się pod maską:)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 cze 2011, 11:25

Lukaszbroz pisze:
aldi pisze:Lukasz chyba kupowałeś kolektor z ADRa montowanego w cabrio? Miałeś z nim elektroniczną przepustnicę czy na linkę?
Kolektor kupowałem jako sam "baran" czyli odlew z gruszką do zmiany długości kolektora (bez przepustnicy). Co ciekawe korektor został fabrycznie przedłożony o specjalnie wyprofilowana odstawkę i właśnie tylko ją wystarczyło kupić. Ja byłem święcie przekonany, że kolektor jest cały, a nie ma ta ww odstawkę:)
W taki sposób stałem się posiadaczem 4 kolektorów do tego silnika:)
Szukałem jej w ruskiej etce na internecie: http://vagcats.info/base/au/3/640/40/1/2872
ale chyba wstawili schemat od ADRa z A4ki bo nie widać tam tej odstawki. Bo chciałem zobaczyć po numerze ile kosztuje ona w ASO.

EDIT
Teraz dopiero zauważyłem że chyba jest na liście części ten łącznik. Jest pod częścią numer 6 i nie jest zaznaczony na rysunku. Ma numer 058 133 199 i na http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ pisze że kosztuje 310,65 brutto ale nie jest dostępny w magazynie.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 10 cze 2011, 13:54

Kurcze to ja za cały kolektor (używkę) dałem 120zł. Z uwagi na to, że tych aut tak naprawdę nie jeździ za wiele dostępność takich dedykowanych elementów jest znikoma. Podejrzewam, że gdybym pomierzył ten element i zrobił rysunek do mojego zakładu nie byłoby problemu z wykonaniem takiego elementu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 cze 2011, 21:17

Kurcze, o której podstawce wy mówicie?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 10 cze 2011, 21:57

Labiel pisze:Kurcze, o której podstawce wy mówicie?
Odstawka przepustnicy od kolektora. Jutro zrobię fote to wstawię:) Bez niej przepustnica by się nie zmieściła.

adam0735
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2011, 21:15

Post autor: adam0735 » 09 paź 2011, 16:07

mam silnik 2.0 abk w którym obróciło panewke chce go zmienić na 2.0 azm z passata b5 czy podejdzie?
czy różni się bardzo od ADR

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 paź 2011, 16:46

Kumpel ma takiego w B5FL przepustnica wychodzi mniej więcej w tym samym miejscu co w ADRze, więc w Audi 80 też będzie przeszkadzać serwo.
Ogólnie blok silnika to inna konstrukcja niż ABK bo ma pompę wody w bloku i napędzaną z rozrządu.
W nim jest już elektroniczna przepustnica oraz cała masa ekologicznego śmiecia: pompa powietrza wtórnego czy druga sonda lambda monitorująca działanie katalizatora.

adam0735
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 25 mar 2011, 21:15

Post autor: adam0735 » 09 paź 2011, 16:57

Dzięki za odpowiedz czyli nie warto sie bawić lepiej wstawić adr

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 paź 2011, 22:24

Ilość pracy będzie podobna w obu przypadkach, łapy silnika ADR i AZM chyba wychodzą w tych samych miejscach.
Nadprogramową pracą będzie zrobienie elektronicznego pedału gazu i podłączenie go.

Nawet jak złapie błąd niewydolnego katalizatora to nie wpłynie to na pracę silnika bo u kolegi co chwila wyskakuje taki błąd.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 10 paź 2011, 07:29

Na łamach naszego forum widziałem ogłoszenia dotyczące sprzedaży kolektora dolotowego z odstawka, a nawet całej jednostki ADR z audi cabrio.

mlody3215
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 lip 2011, 22:00

Post autor: mlody3215 » 28 paź 2015, 17:30

pompa paliwa z Abt podejdzie? Co z chłodnica może zostać z abt?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl