Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 14 mar 2012, 19:43

Szanowni posiadacze silników ABK. Podstawą bezproblemowej pracy tego silnika, jest stuprocentowa sprawność tegoż ustrojstwa :arrow: https://audi80.pl/b4-abk-przekaznik- ... t22250.htm
W pierwszej kolejności zacząłbym od niego, a dopiero później szukałbym dalej.






artur_korejwo
Regulamin pisze:6. PISANIE WIELKIMI LITERAMI jest uznawane za krzyk i niezgodne z netykietą.

pawelmal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2010, 15:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pawelmal » 15 mar 2012, 11:45

Witam. Kolega IC69 pisze o słynnym przekaźniku 30. Mam silnik ABK współpracujący ze skrzynia automatyczną. A w tej wersji nie ma tego przekaźnika. Jest za to obok przekaźnik 205( odpowiada za tryb sportowy przełożeń skrzyni). Po wyjęciu go silnik pali. I co z tym zrobić?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 mar 2012, 18:17

pawelmal pisze:Witam. Kolega IC69 pisze o słynnym przekaźniku 30. Mam silnik ABK współpracujący ze skrzynia automatyczną. A w tej wersji nie ma tego przekaźnika. Jest za to obok przekaźnik 205( odpowiada za tryb sportowy przełożeń skrzyni). Po wyjęciu go silnik pali. I co z tym zrobić?
A w którym miejscu kolega szukał tego przekaźnika? Ten przekaźnik 30 jest zamontowany nad nogami kierowcy , trzeba półkę odkręcić.

pawelmal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 12 mar 2010, 15:19
Lokalizacja: Białystok

Post autor: pawelmal » 16 mar 2012, 11:12

Tak wiem o tym. I własnie tam go szukałem. Na listwie przyłaczeniowej go tam nie ma. Nie ma nawet do niego podstawki. Jest za to obok przekaźnik 205 sterujący automatyczną skrzynią biegów. W innym miejscu tez go nie znalazłem.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 16 mar 2012, 11:16

forumowicz mial podobny problem sam podnosil sobie obroty itp z ty mze nie bylo zadnych spadków mocu, wymienilem mu czujnik polozenia przepustnicy i problem sie rozwiazał

co do przekaznika 30 jak czarek pisze czytaj dokladnie jego posty zna sie na tych silnikach jak mało kto szukaj musi byc chyba ze jakis madry go wyrwal tylko w jakim celu

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 16 mar 2012, 21:37

Sprawdź po numerach, bo jeśli był wymieniany to nie ma na nim liczby '30'.

oyamabdg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 28 sie 2011, 10:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: oyamabdg » 05 kwie 2012, 08:24

Audi było u fachowca, wymieniona została sonda lambda i już nie szarpie ani nie faluje ;) Dodatkowo gaz nie posiada krokowca tylko ręczny taki patent i to też zostało wstawione nowe. Także jeżeli macie problemy z falowaniem, dławieniem to sprawdzić Vagiem czy nie ma błędu sondy, jeśli tak to do wymiany.

Awatar użytkownika
AdamTD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2013, 21:55
Lokalizacja: Kraków

Post autor: AdamTD » 22 gru 2013, 19:35

WITAM jestem posiadaczem audi b4 1995r ABK 2.0 115KM Zawsze na zimnym silniku mam problem z odpaleniem na benzynie silnik pracuje jak by na trzech baniakach dopiero na 2000 obrotach silnik w miarę pracuje ale czuć benzynę, na gazie jest ok ale mam wrażenie że na 37 litrach gazu powinienem zrobić przynajmniej 300 km a robię 260km .założona jest Instalacja

LANDI 2 gen. CO RADZICIE bo każdy mechanik mówi co innego POMOCY!!!

tomta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 mar 2009, 18:22

Post autor: tomta » 14 paź 2015, 22:55

Kolo tak się składa że przewody w abk mają mieć 5 kilo omów

sylwek1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 18:25

Post autor: sylwek1995 » 16 gru 2015, 08:02

witam mam taki problem z moją audi że czasami zapale chodzi normalnie a czasami poprostu słabnie szarpie i pózniej dalej chodzi normalnie objawy te są na benzynie i lpg dodam że cewka zapłonowa ma około roku świece nowe kopułka z palcem nowa krokowy zmieniony kable zapłonowe zmienione wiec nie wiem juz co może być

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 gru 2015, 17:18

sylwek1995, a przekaźnik 30 :?: , pod pod kierą od razu dodam

sylwek1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 18:25

Post autor: sylwek1995 » 17 gru 2015, 08:08

A co do przekaznika to jeszcze nie sprawdzałem ale mechanik niby mi to wykluczył ale nie wiem czy sie nie mylił

Siarex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2016, 13:22

Post autor: Siarex86 » 02 lut 2016, 16:12

Witam :)

W swojej audicy (2.0 ABK) już od dłuższego czasu mam problem z szarpaniem silnika podczas gdy wsiadam do auta i chce odrazu jechać to auto szarpnie 3 razy i dalej już jedzie normalnie. Problem nie występuje gdy chwile sobie pochodzi gdy np. skrobie szyby w aucie. Odpalam zawsze na benzynie bo na gaz przerzuca się gdy silnik osiągnie 38 stopni (instalacja BRC sequent 24). Pewnie dalej bym się tym nie przejmował ale 5 dni temu (czwartek) szarpanie silnikiem pojawiło się gdy wracając z Bieszczad w jednym z niewielu miejsc do wyprzedzania gdzie są dwa pasy wyprzedałem sznur aut pod solidną i długą górkę. Przegoniłem auto na 3 biegu do ok 130 km/h i przy 5 tys. obr z haczkiem i wtedy zaczęło szarpać silnikiem. Na szczęście byłem już na wierzchołku i wyrzuciłem na luz bo dalej było już z górki, pomyślałem że zmroziło reduktor bo było zimno a miałem włączone ogrzewanie. Jednakże po zjechaniu i wrzuceniu biegu silnik przy stałych obrotach nadal szarpał i na gazie i na benzyne również (po zatrzymaniu i przegazowaniu na luzie problemu nie było). Zatrzymałem się i posprawdzałem wtyczki i przewody ale było ok. Po ok 5 min. odpaliłem auto i chodziło już normalnie.
Później problem pojawiał się gdy np. szybko włączałem się do ruchu i przeciągałem auto po obrotach na 1 i 2 biegu lub np. jadąc na 4 biegu ok 80 km/h dociskałem gaz żeby się szybciej rozpędzić. W piątek wymieniłem cewkę Beru, która zamontowałem ok rok wcześniej i wymieniłem na nową zapasową oryginalną Temica. W sobotę był spokój, a w niedzielę małe szarpanie już się pojawiło.
Wczoraj (poniedziałek) sprawdzałem auto i ciągnąłem wielokrotnie po obrotach ale nie udało mi się sprowokować szarpania. I teraz nie wiem w czym tkwi problem, czy w tym przekaźniku nr. 30 czy w potencjometrze przepustnicy, a może w sonda szaleje ??
Na koniec dodam, że mam jeszcze jedną dziwną sytuację ponieważ odcięcie zapłonu mam przy ok. 5,5 tys. obrotów i nie wiem czy może to mieć coś z tym wspólnego czy nie. Ten problem jest odkąd kupiłem to auto (już ponad 3 lata). Sprawdzałem i skrzynia jest taka jaka ma być do tego modelu, zresztą już ją wymieniałem bo padł synchronizator 3 biegu, ale i na jednej i na drugiej odcinka jest przy takich samych obrotach. Nie jestem pewien na 100% ale wydaje mi się, że w czwartek kiedy pojawił się problem z szarpaniem podczas jazdy to będąc już prawie pod domem udało mi się raz zakręcić auto do 5,9 tys. obrotów. Popatrzyłem tylko raz szybko bo wyprzedzałem i wydawało mi się, że silnik coś więcej się zakręcił i musiałem dalej patrzeć na drogę.
Przepraszam, że tak długą litanie napisałem ale chciałem dokładnie opisać sytuację :)
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś z forumowiczów poratował jakąś wskazówką :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lut 2016, 16:17

Siarex86, nie napisałeś jednej dość ważnej rzeczy czy to szarpanie występuje też na bp :?: bo z Twojego postu wnioskuję że na lpg tak masz, tak?

Siarex86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2016, 13:22

Post autor: Siarex86 » 02 lut 2016, 16:42

Napisałęm :)

"Jednakże po zjechaniu i wrzuceniu biegu silnik przy stałych obrotach nadal szarpał i na gazie i na benzynie również "

Na gazie i na benzynie tnie tak samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl