Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 abk]Szarpie, zwiekszone spalanie, kopci jak diesel..

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2011, 10:36

[b4 2.0 abk]Szarpie, zwiekszone spalanie, kopci jak diesel..

Post autor: piotrekkk » 17 kwie 2011, 10:41

Czesc wszystkim!

Mam pewien problem z moim Audi...

Mianowicie b4 2.0 + LPG z niedzialajacym wskaznikiem paliwa. Jezdzilem, jezdzilem, az sie paliwo skonczylo. Nastepnie zalalem do niego 10 litrow i od tego momentu rozpoczely sie problemy...

Auto szarpie na niskich obrotach, a na wolnych wskazowka obrotomierza faluje. Z ruly wydechowej leci dym niczym z zarznietego diesla i jakby tego bylo malo to auto zaczelo palic 1l PB na 2km.

Na LPG objawy ustepuja, dlatego obstawiam uklad paliwowy. Filtr paliwa (ale co by to mialo za zwiazek ze spalaniem)? Zarznolem pompe paliwa? Co jeszcze moglo sie stac?

Z gory dzieki : )

PS Zapomnialem dodac, ze zanim wyjezdzilem resztke paliwa to mialem delikatna detonacje na LPG, lecz ogladalem dolot dokladnie i wydaje mi sie, ze nic nie oberwalo.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 17 kwie 2011, 11:16

masz małego peszka kolego jak już słyszę o detonacjach w ABK to mi się nie dobrze robi.
nie można doprowadzać do takiego stanu, a tak się dzieje jak ktoś nie dba o auto.
a to cię drożej wyniesie niż powinno przy normalnym użytkowaniu.

po pierwsze pompa pewnie nie trzyma ciśnienia albo jest na wykończeniu.
musi być sprawna bo wtedy ci nie wtryśnie odpowiedniej dawki paliwa.
i będą się działy takie rzeczy.
druga sprawa sprawdź przeplywkę czy pracuje tak jak powinna, bo może być wykrzywiona i się przycinać po strzale. a to są drogie rzeczy.
sprawdź również gumę od przepływki do kolektora czy się nie uszkodziła podczas wystrzału bo to bardzo ważne, musi być wszystko szczelne żeby przepływka dobrze pracowała. od razu sprawdź klapkę anty wybuchową czy też się nie wykrzywiła.
ale na pierwszy rzut idzie pompa paliwa bo na pewno ją zajechałeś bo było mało paliwa a ty jeżdziłeś a na zakrętach ona pracowała na sucho i się wykończyła.

piotrekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2011, 10:36

Post autor: piotrekkk » 17 kwie 2011, 11:29

Pech, nie pech.. Ten samochod jest taki 'zapasowy', bo moj w remoncie jest.

Oka, dolot nie oberwal, jak juz wczesniej pisalem. Przeplywka tez nie oberwala, jest w porzadku.

Mowisz pompa paliwa? Czy pompa paliwa nie powinna dzialac zerojedynkowo? W sensie, ze albo dziala, albo nie? Dlaczego, gdyby nie podawala odpowiedniej dawki paliwa zwiekszyloby sie spalanie? Skad ta czarna chmura za mna?

Moja teoria jest podobna do Twojej, lecz moim zdaniem jak pompa zaciagnela syf z baku to cos sie musialo przytkac..

Jak sprawdzic pompe?

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 17 kwie 2011, 11:39

no ucho można sprawdzić pompę i słychać czy ładnie pracuje czy się kończy już.
i po przekręceniu kluczyka powinna się na chwilę włączyć i szybko nabić i wyłączyć,sprawdz to.

piotrekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2011, 10:36

Post autor: piotrekkk » 17 kwie 2011, 11:57

Pompa wyglada oka, pracuje cicho, nie wyje, zalacza sie tak, jak powinna.

Jakies inne pomysly?

Dziekuje za dotychczasowa pomoc.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 17 kwie 2011, 12:01

to nie do końca jest powiedziane że jest dobra. jeśli pracuje cicho to waśnie się kończy.

piotrekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2011, 10:36

Post autor: piotrekkk » 17 kwie 2011, 12:02

Jest jakas inna opcja, niz sprawdzenie tego nanometrem?

Bo tak na sluch, to troche subiektywne sprawdzanie.

EDIT: Dlaczego, gdyby nie podawala odpowiedniej dawki paliwa zwiekszyloby sie spalanie? Skad ta czarna chmura za mna?
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2011, 12:06 przez piotrekkk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 17 kwie 2011, 12:04

jet założyć dobrą i sprawdzić.

piotrekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2011, 10:36

Post autor: piotrekkk » 17 kwie 2011, 12:08

Kule, chetnie bym to zrobil, ale nie mam nikogo w okolicy z b4ka.

No nic, na poczatek moze to rozbiore i przeczyszcze, a noz sie samo naprawi :)

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 17 kwie 2011, 12:19

możesz spróbować.
a nie masz problemów z odpalaniem na zimnym albo ciepym?

piotrekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2011, 10:36

Post autor: piotrekkk » 17 kwie 2011, 12:28

Rzeczywiscie, w zasadzie to musze chwilke dluzej pokrecic, by odpalil - ale to juz od poczatku tak bylo.

Druga sprawa. Samochod mam od miesiaca, gdy kupowalem przeplywka nie dzialala i auto strasznie zalewalo na PB. Odlaczylem aku i przeczyscilem przeplywke --> pozniej bylo oka.

Awaryjnie na LPG opala bez kaszlu.

Martwi mnie tylko to kopcenie i spalanie. Myslalem jeszcze o sondzie, ale to musialby byc mega przypadek, ze akurat jak mi paliwa braklo to sonda dala ciala..

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 17 kwie 2011, 12:37

a na zimnym masz problem z odpaleniem czy na ciepłym?
i trzeba podpiąć vaga i sprawdzić błędy zobaczymy co pokarze.
to wyglądatak jakby wtrysk rozruchowy pracował cały czs, sprawdz to odłącz wtyczkę wsać żaróweczkę i zobaczymy czy cały czas podaje czy się wyłączy jak się zagrzeje.

piotrekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2011, 10:36

Post autor: piotrekkk » 17 kwie 2011, 12:40

Na zimnym. Minute musze pokrecic z rana, by odpalil. Na cieplym duzo lepiej, ale tez nie idealnie.

Ktora wtyczke odlaczyc i gdzie wlozyc zarowke? :>

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 17 kwie 2011, 12:57

od wtrysku rozruchowego taka niebieska wtyczka na kolektorze ssącym u góry z tyłu.

piotrekkk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 17 kwie 2011, 10:36

Post autor: piotrekkk » 17 kwie 2011, 12:59

A kiedy ma sie wlaczyc/wylaczyc? Jak silnik odpali, czy jak? :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl