Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0]temperatura silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 09 lut 2007, 14:12

sacrum pisze:Wybacz niemieckie samochody mają dobry układ chłodzenia
Trochę OT, ale moim zdaniem niemieckie samochody mają kiepskie układ chłodzenia. Przegrzewające się BMW i Ople mają się nijak np. do Toyoty i Nissana. W Audi jest chyba trochę lepiej, ale wiecznie niesprawne czujniki i termostaty także obniżają ostateczną ocenę.

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 09 lut 2007, 14:18

Co do demperaturki moje audi trzyma 95 caly czas jak gdzies stane na chwilke szczegolnie latem to wentylator idzie w ruch z tego co sie orientowałem audi tak ma miec ale ile w tym prawdy to kto to wie

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 lut 2007, 20:16

Coś mi się widzi że sam sobie jestem winien :-?

Jakiś czas temu wymieniłem termostat ponieważ silnik nie nagrzewał się powyżej 70 stopni, le zamiast oryginału założyłem jakąś "popierdółke".
Chyba draństwo szwankuje bo jadąc ze średnią prędkością ok.100km/h silnik powinien wcześnij osiągnąć optymalną temperature, a nie dopiero po 8km.

No ale cóż...."łakomy dwa razy traci" :-(

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 10 lut 2007, 15:27

a mnie się wentylator załącza przy wskazaniu na kontrolce ok.110 st. temp., nie wiem czy jest to normalne ale nie dostrzegam jakichś anomalii!!
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 10 lut 2007, 15:36

witam..mam tak samo...temp.wychodzi znacznie ponad 90stopni podczas jazdy a w korku idzie do 100 i zalacza sie wiatrak...jednak zakladalem gaz i gdy podpieli mi go do kompa by ustawic to wyszlo tak, ze na wskazniku bylo 100 a u nich w kompie 87...wiec zwykle przeklamania czujnika!!tak mi sie wydaje!!

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 10 lut 2007, 15:40

też mam gazik :-D jak pojadę na przegląd to spytam kolesi czy mogą sprawdzic temperaturę i zobaczę jak jest u nich a jak w niunii
Pozdro 8-)

szogun0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 24 lis 2006, 18:34
Lokalizacja: Okolice Strzyżowa

Post autor: szogun0 » 10 lut 2007, 15:55

Ja wczoraj zmieniłem chłodnicę na nową, nowy termostat Wahlera i wskaźnik dalej pokazuje 80 stopni jak przed wymianą. Tyle czasu zmarnowałem na wymianę termostatu i efekt żaden. :-( Ten, który wyciągnąłem był jeszcze oryginalny.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 10 lut 2007, 16:30

szogun0 wydaje mi się, że Twój problem nie leżał ani w chłodnicy ani w termostacie tylko masz walnięty czujnik temperatury chłodziwa (ten szary). Tylko nie kupuj żadnego szajsu tylko oryginalny albo dobry używany - napewno bedziesz miał temperature ok. :-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 lut 2007, 23:51

Audi tak ma. W moim aucie wskazóweczka jest na 90 stopniach i czasami zbliża się pod 95, wtedy włącza się wentylator. Ogólnie nie ma się co przejmować temperaturami w zakresie do 102 stopni. U mnie drugi bieg wentylatora włącza sie około 98 stopni. Z racji tego, że układ chłodzenia jest zamknięty i wytwarza się w nim nadciśnienie nawet przy temperaturze ok. 106 stopni płyn nie powinien wrzeć. W sytuacji gdy poziom płynu jest za niski wymagane nadcisnienie nie wytworzy sie i w skrajnych przypadkach zagotuje sie nawet przy 100 stopniach. Z tym poziomem płynu nie można równiez przedobrzyć, bo ciśnienie może węże porozrywać. Widziałem na giełdzie taka akcję - płynu było pod sam korek. Pozdrawiam.

adam_72

wskaźnik

Post autor: adam_72 » 04 mar 2007, 23:08

Miałem to samo. Wymiana czujnika temp. (3 pin) pomogła. Teraz wskazuje ok.2 st C mniej niż komputer podpięty pod gniazdo diagnostyczne - czyli w normie. :-)

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 12 maja 2007, 21:24

A gdzie jest ten czujnik? Co prawda mam silnik 1z ale mysle ze bedzie to w tym samym miejscu.

adam_72

Post autor: adam_72 » 14 maja 2007, 14:53

U mnie jest z prawej strony pokrywy zaworów, na rurce z płynem chłodzącym, Między 3 a 4 świecą. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga