Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0]temperatura silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: sebolec » 09 lut 2007, 14:12

sacrum pisze:Wybacz niemieckie samochody mają dobry układ chłodzenia
Trochę OT, ale moim zdaniem niemieckie samochody mają kiepskie układ chłodzenia. Przegrzewające się BMW i Ople mają się nijak np. do Toyoty i Nissana. W Audi jest chyba trochę lepiej, ale wiecznie niesprawne czujniki i termostaty także obniżają ostateczną ocenę.
Sebastian

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 09 lut 2007, 14:18

Co do demperaturki moje audi trzyma 95 caly czas jak gdzies stane na chwilke szczegolnie latem to wentylator idzie w ruch z tego co sie orientowałem audi tak ma miec ale ile w tym prawdy to kto to wie
Audi Rulez !!

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 lut 2007, 20:16

Coś mi się widzi że sam sobie jestem winien :-?

Jakiś czas temu wymieniłem termostat ponieważ silnik nie nagrzewał się powyżej 70 stopni, le zamiast oryginału założyłem jakąś "popierdółke".
Chyba draństwo szwankuje bo jadąc ze średnią prędkością ok.100km/h silnik powinien wcześnij osiągnąć optymalną temperature, a nie dopiero po 8km.

No ale cóż...."łakomy dwa razy traci" :-(

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 10 lut 2007, 15:27

a mnie się wentylator załącza przy wskazaniu na kontrolce ok.110 st. temp., nie wiem czy jest to normalne ale nie dostrzegam jakichś anomalii!!
Pozdrawiam
I like AUDI!!!

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 10 lut 2007, 15:36

witam..mam tak samo...temp.wychodzi znacznie ponad 90stopni podczas jazdy a w korku idzie do 100 i zalacza sie wiatrak...jednak zakladalem gaz i gdy podpieli mi go do kompa by ustawic to wyszlo tak, ze na wskazniku bylo 100 a u nich w kompie 87...wiec zwykle przeklamania czujnika!!tak mi sie wydaje!!

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 10 lut 2007, 15:40

też mam gazik :-D jak pojadę na przegląd to spytam kolesi czy mogą sprawdzic temperaturę i zobaczę jak jest u nich a jak w niunii
Pozdro 8-)
I like AUDI!!!

szogun0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 24 lis 2006, 18:34
Lokalizacja: Okolice Strzyżowa

Post autor: szogun0 » 10 lut 2007, 15:55

Ja wczoraj zmieniłem chłodnicę na nową, nowy termostat Wahlera i wskaźnik dalej pokazuje 80 stopni jak przed wymianą. Tyle czasu zmarnowałem na wymianę termostatu i efekt żaden. :-( Ten, który wyciągnąłem był jeszcze oryginalny.
Audi 80 2.0 ABK '93 + LPG biały
Użytkownik A4 1.8T AEB '95 czerwień isis metalic

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 10 lut 2007, 16:30

szogun0 wydaje mi się, że Twój problem nie leżał ani w chłodnicy ani w termostacie tylko masz walnięty czujnik temperatury chłodziwa (ten szary). Tylko nie kupuj żadnego szajsu tylko oryginalny albo dobry używany - napewno bedziesz miał temperature ok. :-)
Audi B4 B+LPG

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 12 lut 2007, 23:51

Audi tak ma. W moim aucie wskazóweczka jest na 90 stopniach i czasami zbliża się pod 95, wtedy włącza się wentylator. Ogólnie nie ma się co przejmować temperaturami w zakresie do 102 stopni. U mnie drugi bieg wentylatora włącza sie około 98 stopni. Z racji tego, że układ chłodzenia jest zamknięty i wytwarza się w nim nadciśnienie nawet przy temperaturze ok. 106 stopni płyn nie powinien wrzeć. W sytuacji gdy poziom płynu jest za niski wymagane nadcisnienie nie wytworzy sie i w skrajnych przypadkach zagotuje sie nawet przy 100 stopniach. Z tym poziomem płynu nie można równiez przedobrzyć, bo ciśnienie może węże porozrywać. Widziałem na giełdzie taka akcję - płynu było pod sam korek. Pozdrawiam.

adam_72

wskaźnik

Post autor: adam_72 » 04 mar 2007, 23:08

Miałem to samo. Wymiana czujnika temp. (3 pin) pomogła. Teraz wskazuje ok.2 st C mniej niż komputer podpięty pod gniazdo diagnostyczne - czyli w normie. :-)

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 12 maja 2007, 21:24

A gdzie jest ten czujnik? Co prawda mam silnik 1z ale mysle ze bedzie to w tym samym miejscu.

adam_72

Post autor: adam_72 » 14 maja 2007, 14:53

U mnie jest z prawej strony pokrywy zaworów, na rurce z płynem chłodzącym, Między 3 a 4 świecą. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga