Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 14 sty 2010, 19:57


Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 14 sty 2010, 20:00

PAUL_2,0E pisze:ale by wymienic pompe wody to nie trzeba sciagac paska rozrządu ???
Jeśli pasek napędza pompe to trzeba. Pasek można napiąć wkretakiem, nie trzeba mieć specjalnego narzędzia. Poszukaj troche na forum, bo już wiele postów jest na ten temat, w dziale download masz książke Korpa, tam też jest to ładnie wyjaśnione.

PAUL_2,0E
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 sie 2009, 21:30

Post autor: PAUL_2,0E » 14 sty 2010, 20:30

sciagnąłem jakąś książke niemiecka ale nic tam niema :/

[ Dodano: 2010-01-14, 20:37 ]
czy ogolnie napiecie w silniku ABK napinacza jest trudne no i co z tym narzedziem nie macie ktos jakis fotek czym to bede mogł spokojnie napiac ?? 8-)

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 11 lip 2010, 20:26

Witam!!!
Podłącze się do tematu ponieważ dręczy mnie jedno pytanie, mianowicie zastanawiam się czy jest różnica przy zakładaniu paska napisami do przodu auta czy w stronę tyłu? Jeśli tak to jaki to ma wpływ na pracę?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 lip 2010, 21:53

Nie ma to żadnego wpływu na pracę, i nie robi to żadnej różnicy.

marcin B4 ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2011, 18:02
Lokalizacja: Katowic

[B4 ABT] Wymiana rozrządu

Post autor: marcin B4 ABT » 17 lut 2011, 13:48

Witam

Proszę o info dotyczące częstotliwości wymiany rozrządu w Audi 80 B4 ABT (2.0 90KM).

Pozdr.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2011, 14:59 przez marcin B4 ABT, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 17 lut 2011, 13:51

Co 60tyś km
Pozdr.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 17 lut 2011, 15:00

Temat poprawiłem, ale na przyszłość proszę poprawnie nazywać temat i używać opcji <szukaj> przed założeniem nowego wątku.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 17 lut 2011, 15:43

2.0 ABT pod względem rozrządu to złoty silnik. Sam zerwałem pasek w tej jednostce i po założeniu nowego paska jechałem dalej zero problemów z pogiętymi zaworami czy uszkodzoną głowicą. Koszt części to jakieś 100zł i samemu bardzo łatwo to zrobić.

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 17 lut 2011, 16:22

Mam również pytanie co do rozrządu. Mówiłem mechanikowi, aby wstawił pasek z napinaczem za 160 zł (lepszy). Wstawił inny, za 100 pln (60 napinacz, 40 pasek).

Pytanie, czy na pasku tańszym (gorszej firmy) również jechać 60 tys., czy może koło 45 - 50 tys. myśleć już o wymianie?

marcin B4 ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 14 lut 2011, 18:02
Lokalizacja: Katowic

Post autor: marcin B4 ABT » 17 lut 2011, 17:13

Dziękuje za pomoc w temacie wymiany rozrządu.

Pozdrawiam

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 17 lut 2011, 17:18

Zależy jaki to pasek, i czy dobrze założony. Powinien wytrzymać pasek te 60 tys km. Jak będzie się coś dziać to zmienisz. Ja bym jeździł.

Awatar użytkownika
yahoo69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 04 lut 2010, 21:09
Lokalizacja: Toruń

Post autor: yahoo69 » 19 lut 2011, 20:01

o ludzie to co wy za paski kupujecie za 40 złotych :O chyba jakies ze zużytych prezerwatyw. MASAKRA. A napinacz tylko SKF i wiesz ze jezdzisz pasek Gates Powergrip

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 19 lut 2011, 20:28

Ostatnia moja wymiana

Napinacz SKF - 80 zł
Pasek Conti - 57 zł

Wymiana 100-200 zł

Wymiana co 60tys.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 20 lut 2011, 09:11

Nie martw się wytrzyma to 60 tyś. km. Czy tańszy czy droższy wg. producenta paski powinno się wymieniać co 90 a nawet co 120 tyś. km, ale praktyka nam podpowiada że 60 to jest czas właśnie na wymianę, lub co 5 lat. Wiesz może jakiej firmy rolkę i pasek włożył.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga