Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 PM] Ustawienie silnika, żeby palił jak najmniej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 20 gru 2011, 14:33

spiczi pisze:
Lukaszbroz pisze:... Co do 1.4 16V to może być problem gdyż one chyba kręcą się w druga stronę;)
poważnie?

To bedzie miał jeden bieg do przodu i 5 do tyłu <ok>
Musze to gdzieś sprawdzić bo coś kojarzę, że taka sytuacja miałaby miejsce. :mrgreen: Chyba ze ktoś ma jakiś motor 1.4 16V i podzieli się tą informacją.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 20 gru 2011, 14:50

Szczerze wątpię żeby to była wina powolności komputera. Do sterowania wtryskiem chyba nie potrzeba zbyt dużej mocy obliczeniowej. W końcu na księżyc polecieli z czymś co miało moc dzisiejszego kalkulatora :mrgreen:
BTW: 0 omów na czujniku wody oznacza że silnik jest bardzo gorący :-D

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 06 mar 2012, 19:36

Znalazłem sposób jak urwac jeszcze z jakieś 0,2-0,3l - wymien na nowy czujnik temp. do podgrzewacza kolektora, ja miałem niesprawny, kupiłem Eberspacher bo topran to syf, o wiele szybciej łapie temp. a jeszcze jest zimno, myśle że jak rano będą już plusowe temp. rano to da sie zejsć poniżej 10l. po mieście na krótkiej skrzyni <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 mar 2012, 20:52

Zmienić trójnik z czujnikami z metalowego na plastikowy. Dodatkowo czujnik temperatury silnika przenieść na mały obwód chłodzący. Sprawdzone, sam to kiedyś robiłem. Zimą (ok. - 20 stopni) czas pracy ssania skrócony o połowę. Ci którzy mają BC potwierdzą że największe spalanie paliwa występuje przy pracy na ssaniu w trakcie nagrzewania. Czujniki od B3 po przerobieniu złącz pasują do B4.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 06 mar 2012, 21:05

czarekj pisze:Zmienić trójnik z czujnikami z metalowego na plastikowy.
Dlaczego ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 06 mar 2012, 21:43

GerB3 pisze:
czarekj pisze:Zmienić trójnik z czujnikami z metalowego na plastikowy.
Dlaczego ?
hmm... może dlatego, że metalowy króciec odbiera część ciepła od czujnika temp? Sam nie wiem. Może coś w tym sensie. Ja swego czasu myślałem, żeby np. z mostkować styki czujnika temp. jakimś rezystorem (odpowiadającym rezystacji czujnika temp. w warunkach temp. roboczej silnika) i wpiąć w obwód wyłącznik. Dzięki czemu można by w dowolnym momencie oszukać komputer, że silnik jest już rozgrzany <ok> .

[ Dodano: 2012-03-06, 20:46 ]
A jak nie przyjdzie do głowy, żaden inny sposób na zmniejszenie spalania, to chyba kupię sobię jakąś drugą audi 80 b3 z uszkodzonym motorem i zrobię swapa na komplet ze skody fabii 1.4mpi ze skrzynią biegów i całą elektryką. Rzeźba nad rzeźby włączając zrezanie półosiek a`la Skoda 80 B3 :-P .

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 10 maja 2012, 19:34

Pali mi 10,3 minimum na odcinkach 10km. po mieście. Mam nowe wszystkie czujniki dobrych firm (nie topran itd.), sonda jakaś włoska ale działa ok, silnik w bdb kondycji, nie bierze oleju, kompresja 10,5 na wszystkich garach skrzynia AKM opony 175/70.

Ma ktoś jakis pomysł żeby zejść poniżej 10l. ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 maja 2012, 13:46

Oprócz wspomnianego przeniesienia czujnika temperatury celem zmniejszenia spalania proponuję zainstalować światła do jazdy dziennej, ktorych instalacja pozwoli by w ruchu miejskim akumulator został w pełni naładowany.


Pełne naładowanie akumulatora to odpowiednio wysokie napięcie w instalacji WN i co za tym idzie zmniejszone spalanie paliwa.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 paź 2012, 13:46

Mnie nurtuje cały czas jeden problem :
Mam testy z różnych gazet, dane książkowe itd i wszędzie dla silnika PM dla jazdy po mieście podawane jest spalanie 10.5-10.8l. Mnie pali dokładnie tyle, robię przeważnie trasy po 10km, ale nagrzewa się dosyć szybko, nie zamulam auta zmianami biegów przy obrotach poniżej 2500 bo mam krótką skrzynię AKM. Wszystkie czujniki w silniku mam nowe Bosch albo Eberspacher, zapłon Beru, jedynie sonda jakaś włoska ale działa ok. Łożyska powymieniane, ciśnienie w oponach ok, no po prostu wszystko jak z fabryki, przy -25* odpala od razu itd, nie szarpie obroty 920 na ciepłym.

I jakim cudem innym po mieście pali poniżej 10l? Wiem że na mechanicznym wtrysku da się tak zrobić żeby palił i 9,4 po mieście ale monowtrysk ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 paź 2012, 16:52

Długo nie zaglądałem do tego wątku, a u mnie wiele zmian dotyczących pracy silnika. Otóż w wakacje wymieniłem sondę lambda na NTK (1pin) i silniczek krokowy ori Boscha. Silnik również zalany oliwą castrol edge 0w40 <ok> . Uwaga! Spalanie mam teraz na poziomie 8,0litrów w cyklu... mieszanym <ok> . Nie wiem, ale odnoszę wrażenie że po wymianie czujnika lambdy silnik ma teraz te 90KM, a i spalin po rozgrzaniu w ogóle nie czuć. Zmieniłem również styl jazdy; tj. obroty do 3000~3500rpm a potem "tempomat" i nie przeciążanie silnika. Jedyny efekt uboczny jaki zauważyłem to temperatura silnika cały czas wynosi 95`C (nawet jak jest na dworze trochę chłodniej). Co prawda ma to swoje plusy - ogrzewanie działa jak kuchenka mastercook :-P . Aha i jeszcze jedna wskazówka, właściwie to nie ode mnie ale od jednego fachmana który stwierdził, żeby lać jak najlepszą 95-tkę i raz w miesiącu "przepalić" sondę lambda, poprzez jazdę na wysokich obrotach silnika. Pęd wypali wtedy nagar na sondzie. Aha no i kwestia katalizatora, ponoć lepiej żeby był; inaczej spaliny po stronie kolektora wydechowego nie zagrzeją odpowiednio sondy. U mnie o dziwo katalizator jest z kompletnym wkładem, co prawda mocno zanieczyszczonym sadzą, ale jest :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 paź 2012, 18:29

Patrique, a jakie robisz trasy po ile km?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 paź 2012, 18:47

Drogi szybkiego ruchu i trochę po mieście około 40km dziennie. Robiłbym więcej ale mam ford`a który dużo lepiej się odpycha <ok>

[ Dodano: 2012-10-14, 17:49 ]
125KM no i spalanie ON na poziomie 7-8,00 litrów <ok>

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 paź 2012, 18:50

A tylko po mieście jakbyś robił po 10-15 w jena strone ciekawe ile by Ci spaliło, chyba już nie 9l. :lol:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 paź 2012, 18:55

Wiesz co, kłóciłbym się. Chociaż z drugiej strony jeździłem nim od lata, a teraz zimą to nie wiem ile spali :-? . Prawdopodobnie jednak zimę audi będzie w garażu (brak nowych zimówek). No ale nie czarujmy się wolę jeździć większym autem szczególnie zimą (odmrażanie przedniej szyby, ABS i inne... <ok> ). Choć przyznam się że fordem osiągnąłem kiedyś spalanie rzędu 9,8 litra po mieście :oops: . O dziwo w trasie jak mu się depcze to mniej pali.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 paź 2012, 19:17

Ja mówię o lecie tylko po mieście czasem chwila w korku, światła itd. 10-15km. Jak zejść poniżej 10l, jak mi wytłumaczysz co wymienić lub jak jeździć to dobry jesteś ;-)
Ja przy jeździe ultra emeryckiej czyli tak jak pisałeś o 2500tys obr co jest meczeniem silnika miałem 10,4l. W zimie spokojnie na takich odcinkach przekroczy 11l. W moim aucie nie ma już co powymieniać z czujników czy innych takich pierdół bo wszystko jest nowe, po prostu jak czytam jak ludziom po mieście te silniki palom po 9l to nie wiem czy ja mam jakiegoś trupa czy inni żyją w świecie fantazji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl