Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 PM] Ustawienie silnika, żeby palił jak najmniej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 paź 2012, 19:26

GerB3 pisze:po prostu jak czytam jak ludziom po mieście te silniki palom po 9l to nie wiem czy ja mam jakiegoś trupa czy inni żyją w świecie fantazji
Raczej w niewiedzy, miasto miastowi nie równe czasami miasto to jedna ulica twojego miasta.

I uwierz ale przy moim mieście ABT spala 8,8L/100 :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 14 paź 2012, 19:33

A u mnie w Krakau po światłach, korkach itd. wychodzi akurat tyle ale ja chce mniej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 15 paź 2012, 10:03

GerB3 pisze:po prostu jak czytam jak ludziom po mieście te silniki palom po 9l to nie wiem czy ja mam jakiegoś trupa czy inni żyją w świecie fantazji.
No ja już jestem za stary na fantazjowanie, no może poza jedyną dziedziną <ok> .
Powiem tak, że po remoncie silnika na ori sondzie z 89 roku auto mi spaliło na trasie Sosnowiec->Lotnisko Pyrzowice->Sosnowiec (czyli jakieś 50km) prędkość 90-110km/h - równe 11litrów Pb95... czyli spalanie wynosiło jakieś 22l/100km <mikolaj> .
Ponadto auto miało super przyspieszenie jak był zimny silnik (jakby miał jakieś 110hp).
Natomiast jak wskazówka temp. dotarła do 87-90`C, silnik dostawał muła a spaliny na postoju śmierdziały paliwem. Rano zdarzało się, że nie chciał odpalić i zalewało świece (choć to drugie raczej było spowodowane chyba krokowcem). Po wymianie sondy... nie to auto. Silnik ma taką samą moc czy to zimny czy ciepły. Jedynie temperatura wynosi 95`C.

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym wtryskwiacz elektromagnetyczny (czyszczenie U-D?), włoski czujnik lambda (yyy...), silniczek krokowy czy się nie wiesza (u mnie obroty są na poziomie 850rpm), sprawność termostatu (u mnie łapie 90`C już po 5km jazdy w temp. otoczenia około 17`C), stan filtra powietrza/paliwa też ma duży wpływ na spalanie. Opony masz jak najbardziej do eko drivingu (ja mam 185/65/R15 <czapa> )

:arrow: A mój styl jazdy to na zimnym silniku max do 2200rpm
:arrow: Rozgrzany silnik - szybkie rozpędzanie 3000-3500rpm a potem stała prędkość
:arrow: Częste hamowanie silnikiem
:arrow: Osobiście jeźdżę sam (moja waga:60kg) :mrgreen: ciekawe ile A.Małyszowi by spaliła taka Audica :-o
:arrow: No i rzadki jak woda olej... nie ma co się czarować ale ma to olbrzymie znacznie. Silnik startuje praktycznie bez żadnych oporów.

No, ale nie bierz mojej 80-tki jako punktu odniesienia. Wpakowałem w to auto mnóstwo kasy, żeby tak działało. Wymieniłem w niej takie rzeczy jakie się nawet "fizjologą" nie śniło <rotfl> .

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 15 paź 2012, 17:12

Patrique pisze:spaliło na trasie
Ale ja od poczatku NIE mówię o trasie bo mnie trasa nie interesuje. Ja mówie o w miarę dużym MIEŚCIE typu Warszawa Kraków Wrocław itd. Ja tym nie jeżdze po trasach więc wali mnie to ile pali na trasie ja chcę wiedzieć skąd sie biorą wyniki typu 9l po mieście, i Jarewa ma tu rację bo miasto miastu nierówne.

A jadąc dalej:
Patrique pisze:włoski czujnik lambda
- jak najbardziej ok sprawdzane oscyloskopem a nie miernikiem.
Patrique pisze:silniczek krokowy czy się nie wiesza
- nie nie wiesza się, żadnych problemów z falowaniem, wszystkie wężyki podciśnienia nowe, obroty 920 tolerancja jest od 850 do 950 w monowtrysku wiec jak najbardziej w normie a dlicz sobie przekłamania obrotomierza.
Patrique pisze:sprawność termostatu
- nowy u mnie np. rano po 5km było 90* ale temp była 8* więc grzeje szybciej jak u Ciebie trzyma równe 90* podczas jazdy w korku 93* i wentylator się włancza.
Patrique pisze:stan filtra powietrza/paliwa też ma duży wpływ na spalanie
- o tym nawet nie pisz bo filtr paliwa wymieniony jak kupiłem auto na Mann'a powietrza raz do roku po zimie też na Mann'a
A co do rzeczy wymienionych to świece,kable kopułka,palec Beru, czujnik od kompa Bosch ori z serwisu, czujnik od podgrzewania jeża Eberspacher, olej Valvoline 10/40 wymieniany po zimie raz w roku a nie robię 10tyś, nowe uszczelki pod kolektorem dolotowym i wydechowym, no i w sumie tyle bo silnik ma kompreche na każdym garze po 10,5, osiagi lepsze jak książkowe bardzo elastyczny i poniżej 12s o 100.

Trasa tak jak mówię 10km, nie ma za bardzo stania w korkach parę świateł odcinek 2-3km prosty. Jaza tak jak pisałem 2-3tyś obrotów czasem widzi i 6tyś ale bardzo rzadko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl