[B4 ABK] Ustawienie zapłonu
Tak trochę się wetnę w temat. Mam pytanie czy po wymianie rozrządu jeżeli zapłon się jakoś przestawił, bo nie ustawili jak trzeba, to jest możliwe, żeby mi samochód więcej palił, zalewał się benzyna i wtryski były otwarte na biegu jałowym, przez 7 milisekund,a w chwili obecnej w ogóle odpalić nie można, mogło to mieć jakieś znaczenie ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
taksmaqosz pisze: żeby mi samochód więcej palił
taksmaqosz pisze:wtryski były otwarte na biegu jałowym, przez 7 milisekund
źle ustawiony zapłon mógłby dawać efekty jak zmniejszenie mocy itd.smaqosz pisze:zalewał się benzyna
Źle ustawiony zapłon można też zauważyć w programie od instalacji sekwencyjnej. Przy zbyt późnym zapłonie podciśnienie jest mniejsze i zamiast 0,35 jest więcej.
aldi, dzięki za odpowiedź jutro dowiem się czy to sprawdzali, bo właśnie też odniosłem wrażenie,że po wymianie rozrządu jakoś osłabł słabiej się zbierał,ale myślałem,ze może przewrażliwiony już jestem, ale nawet narzeczona zauważyła, że jakby słabiej szedł. Mechanik ma jakiś komputer więc jak coś to sprawdzi, jeszcze raz dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A masz gaz sekwencyjny?smaqosz pisze:dzięki za odpowiedź jutro dowiem się czy to sprawdzali
Nawet jak nie mają kabla to lepiej wyposażony warsztat powinien mieć wakuometr do sprawdzania podciśnienie w kolektorze do diagnozowania.
Może masz niedaleko do tego użytkownika: https://audi80.pl/karolas123,u,1802.htm powinien móc ci pomóc ogarnąć samochód.
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Wracam do tematu.
Przypomnę że walczę od roku ze spalaniem 19lLPG/100km
Wymieniłem
-Kable WN
-Kopułkę
-Palec
-Niebieski czujnik temperatury
-Termostat
Kupiłem manometr do sprawdzania kompresji
1cyl-13.8bar
2cyl-13,8bar
3cyl-13,8bar
4cyl-14bar
Kupiłem lampę stroboskopową do zapłonu z regulacją
I dzisiaj rozgrzewam silnik do 90st->VCDS->Basic setting->lampa na 10st->zrobione
Jadę a z silnika muł. Ciężko mu się wchodzi na obroty a więc z powrotem
rozgrzewam silnik do 90st->VCDS->Basic setting->lampa na 6st->zrobione
Nie odczuwam poprawy
Wracając jedną stronę wcześniej pisałem o tym, że rozrząd jest przestawiony o pół ząbka. to znaczy koła wałka jest ustawione na literkę T a nie na to nacięcie.
Dziś to sprawdzałem ponownie i 0 na wale korbowym jest przecięte a na wałku rozrządu strzałka jest na T.
Może by tak przesunąć na wałku rozrządu o jeden ząbek? Wtedy strzałka by wskazywała na 0.
Już przebolałbym to spalanie jak by silnik się rekompensował mocą a tu MEGA spalanie i muł.
Aha przed ruszaniem zapłonu miał dziwne zachcianki raz jechał raz galopował
Dajcie mi proszę jakieś wskazówki bo wysiadam psychicznie
Przypomnę że walczę od roku ze spalaniem 19lLPG/100km
Wymieniłem
-Kable WN
-Kopułkę
-Palec
-Niebieski czujnik temperatury
-Termostat
Kupiłem manometr do sprawdzania kompresji
1cyl-13.8bar
2cyl-13,8bar
3cyl-13,8bar
4cyl-14bar
Kupiłem lampę stroboskopową do zapłonu z regulacją
I dzisiaj rozgrzewam silnik do 90st->VCDS->Basic setting->lampa na 10st->zrobione
Jadę a z silnika muł. Ciężko mu się wchodzi na obroty a więc z powrotem
rozgrzewam silnik do 90st->VCDS->Basic setting->lampa na 6st->zrobione
Nie odczuwam poprawy
Wracając jedną stronę wcześniej pisałem o tym, że rozrząd jest przestawiony o pół ząbka. to znaczy koła wałka jest ustawione na literkę T a nie na to nacięcie.
Dziś to sprawdzałem ponownie i 0 na wale korbowym jest przecięte a na wałku rozrządu strzałka jest na T.
Może by tak przesunąć na wałku rozrządu o jeden ząbek? Wtedy strzałka by wskazywała na 0.
Już przebolałbym to spalanie jak by silnik się rekompensował mocą a tu MEGA spalanie i muł.
Aha przed ruszaniem zapłonu miał dziwne zachcianki raz jechał raz galopował
Dajcie mi proszę jakieś wskazówki bo wysiadam psychicznie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do ustawiania zapłonu to spróbuj tak: wejdź w mesure blocks znajdź pole z wyświetlonym kątem zapłonu i ustaw na lampie tyle ile się wyświetla.
Przestawienie rozrządu to raczej szybko sprawa więc możesz próbować. Ale uważam że odchyłka pół ząbka w jedna albo drugą stronę nie powinna tworzyć takich problemów.
Przestawienie rozrządu to raczej szybko sprawa więc możesz próbować. Ale uważam że odchyłka pół ząbka w jedna albo drugą stronę nie powinna tworzyć takich problemów.
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Tak ustawienia zapłonu.PieterB pisze:a u gazownika był i regulował :?: i co tam za instalację maszWhiteWhite pisze:Przypomnę że walczę od roku ze spalaniem 19lLPG/100km
A tak naprawdę to raczej nie miejsce na tego typy postów bo temat dotyczy tylko ustawienia zapłonu :!: a nie problemów z dużym spalaniem.
Dlaczego po ustawieniu na 6 lub 10 stopni silnik słabo wkręca się na obroty.
A instalacja BINGO-M sam ją regulowałem i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tak raczej nie da rady bo tam w tym momencie chyba same 0000 się wyświetlają z tego co pamiętamaldi pisze:Co do ustawiania zapłonu to spróbuj tak: wejdź w mesure blocks znajdź pole z wyświetlonym kątem zapłonu i ustaw na lampie tyle ile się wyświetla.
u mnie jest a auto 94 z tym że blok 5 albo 6 już nie pamiętam ale to może zależeć jeszcze od nr sterownikaaldi pisze:W ABK przed 06-1993 grupa 004 blok 3 od 7-1993 już nie było tej wartości na vagu.
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam auto z końca 94 sterownik 1.75
Sprawdzę jeszcze raz ale ja tam żadnego kąta nie widziałem.
Dzisiaj rano z zapłonem ustawionym na 6st odpalam na benzynie i ze 4 razy musiałem zakręcić silnik wstał spadł prawie do zera i dopiero utrzymał obroty. Jazda na LPG jest zupełnie inna, silnik inaczej się zachowuje.
Z mocą to szału nie ma ale jest lepiej niż wcześniej. Bywało czasami tak, że miał kopa dużo lepszego ale rzadko się to zdarzało.
Jak by miał spalanie po mieście 13-14L to bym był zadowolony
Jakieś jeszcze pomysły?
Sprawdzę jeszcze raz ale ja tam żadnego kąta nie widziałem.
Dzisiaj rano z zapłonem ustawionym na 6st odpalam na benzynie i ze 4 razy musiałem zakręcić silnik wstał spadł prawie do zera i dopiero utrzymał obroty. Jazda na LPG jest zupełnie inna, silnik inaczej się zachowuje.
Z mocą to szału nie ma ale jest lepiej niż wcześniej. Bywało czasami tak, że miał kopa dużo lepszego ale rzadko się to zdarzało.
Jak by miał spalanie po mieście 13-14L to bym był zadowolony
Jakieś jeszcze pomysły?
WhiteWhite pisze:Tak ustawienia zapłonu.
Dlaczego po ustawieniu na 6 lub 10 stopni silnik słabo wkręca się na obroty.
Jakie kolega ma znaki na kole zamachowym?
Według mnie przy rozrządznie górne koło ustawia się na równo z lewą krawedzią głowicy (od strony kierowcy).
Dla Digifant 1.75 z tego co pamiętam powinien być tylko jeden znacznik na kole zamachowym.
Ustawianie zapłonu w trybie nastaw podstawowych.
Ustaw kąt na 0 stopni i daj znać co wyszło.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2014, 10:28 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
- WhiteWhite
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
- Lokalizacja: Wrocław
Na zamachu mam tylko 0 a na wałku rozrządu mam ''0 l T''czarekj pisze:WhiteWhite pisze:Tak ustawienia zapłonu.
Dlaczego po ustawieniu na 6 lub 10 stopni silnik słabo wkręca się na obroty.
Jakie kolega ma znaki na kole zamachowym?
Według mnie przy rozrządznie górne koło ustawia się na równo z krawedzią głowicy.
Na stronie 10 tego tematu dałem zdjęcia