Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kucik96
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 03 lip 2013, 19:11
Lokalizacja: Żnin

Post autor: kucik96 » 03 cze 2014, 20:46

Jednak wolałbym poszukać kogoś kto się na tym zna, bo szkoda mi wyremontowanego silnika ;)

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 03 cze 2014, 22:11

Tak trochę się wetnę w temat. Mam pytanie czy po wymianie rozrządu jeżeli zapłon się jakoś przestawił, bo nie ustawili jak trzeba, to jest możliwe, żeby mi samochód więcej palił, zalewał się benzyna i wtryski były otwarte na biegu jałowym, przez 7 milisekund,a w chwili obecnej w ogóle odpalić nie można, mogło to mieć jakieś znaczenie ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 cze 2014, 22:46

smaqosz pisze: żeby mi samochód więcej palił
tak
smaqosz pisze:wtryski były otwarte na biegu jałowym, przez 7 milisekund
tak
smaqosz pisze:zalewał się benzyna
źle ustawiony zapłon mógłby dawać efekty jak zmniejszenie mocy itd.

Źle ustawiony zapłon można też zauważyć w programie od instalacji sekwencyjnej. Przy zbyt późnym zapłonie podciśnienie jest mniejsze i zamiast 0,35 jest więcej.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 03 cze 2014, 22:51

aldi, dzięki za odpowiedź jutro dowiem się czy to sprawdzali, bo właśnie też odniosłem wrażenie,że po wymianie rozrządu jakoś osłabł słabiej się zbierał,ale myślałem,ze może przewrażliwiony już jestem, ale nawet narzeczona zauważyła, że jakby słabiej szedł. Mechanik ma jakiś komputer więc jak coś to sprawdzi, jeszcze raz dzięki <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 cze 2014, 22:59

smaqosz pisze:dzięki za odpowiedź jutro dowiem się czy to sprawdzali
A masz gaz sekwencyjny?
Nawet jak nie mają kabla to lepiej wyposażony warsztat powinien mieć wakuometr do sprawdzania podciśnienie w kolektorze do diagnozowania.
Może masz niedaleko do tego użytkownika: https://audi80.pl/karolas123,u,1802.htm powinien móc ci pomóc ogarnąć samochód.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 16 lip 2014, 21:24

Wracam do tematu.

Przypomnę że walczę od roku ze spalaniem 19lLPG/100km

Wymieniłem
-Kable WN
-Kopułkę
-Palec
-Niebieski czujnik temperatury
-Termostat

Kupiłem manometr do sprawdzania kompresji

1cyl-13.8bar
2cyl-13,8bar
3cyl-13,8bar
4cyl-14bar

Kupiłem lampę stroboskopową do zapłonu z regulacją
I dzisiaj rozgrzewam silnik do 90st->VCDS->Basic setting->lampa na 10st->zrobione

Jadę a z silnika muł. Ciężko mu się wchodzi na obroty a więc z powrotem
rozgrzewam silnik do 90st->VCDS->Basic setting->lampa na 6st->zrobione

Nie odczuwam poprawy

Wracając jedną stronę wcześniej pisałem o tym, że rozrząd jest przestawiony o pół ząbka. to znaczy koła wałka jest ustawione na literkę T a nie na to nacięcie.
Dziś to sprawdzałem ponownie i 0 na wale korbowym jest przecięte a na wałku rozrządu strzałka jest na T.

Może by tak przesunąć na wałku rozrządu o jeden ząbek? Wtedy strzałka by wskazywała na 0.

Już przebolałbym to spalanie jak by silnik się rekompensował mocą a tu MEGA spalanie i muł.

Aha przed ruszaniem zapłonu miał dziwne zachcianki raz jechał raz galopował

Dajcie mi proszę jakieś wskazówki bo wysiadam psychicznie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lip 2014, 21:30

WhiteWhite pisze:Przypomnę że walczę od roku ze spalaniem 19lLPG/100km
a u gazownika był i regulował :?: i co tam za instalację masz

A tak naprawdę to raczej nie miejsce na tego typy postów bo temat dotyczy tylko ustawienia zapłonu :!: a nie problemów z dużym spalaniem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lip 2014, 21:37

Co do ustawiania zapłonu to spróbuj tak: wejdź w mesure blocks znajdź pole z wyświetlonym kątem zapłonu i ustaw na lampie tyle ile się wyświetla.

Przestawienie rozrządu to raczej szybko sprawa więc możesz próbować. Ale uważam że odchyłka pół ząbka w jedna albo drugą stronę nie powinna tworzyć takich problemów.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 16 lip 2014, 21:39

PieterB pisze:
WhiteWhite pisze:Przypomnę że walczę od roku ze spalaniem 19lLPG/100km
a u gazownika był i regulował :?: i co tam za instalację masz

A tak naprawdę to raczej nie miejsce na tego typy postów bo temat dotyczy tylko ustawienia zapłonu :!: a nie problemów z dużym spalaniem.
Tak ustawienia zapłonu.

Dlaczego po ustawieniu na 6 lub 10 stopni silnik słabo wkręca się na obroty.

A instalacja BINGO-M sam ją regulowałem i wszystko jest w jak najlepszym porządku.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 16 lip 2014, 21:47

Jedyne kąty jakie znalazłem to chyba od otwarcia przepustnicy, bo na wyłączonym silniku to okienko reagowało na pedał gazu.
Może jakaś podpowiedź? Który blok danych?

[ Dodano: 2014-07-16, 21:56 ]
Edit: znalazłem coś takiego Obrazek

Rozumiem, że będzie to grupa 004 pozycja 4?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 lip 2014, 22:26

W ABK przed 06-1993 grupa 004 blok 3 od 7-1993 już nie było tej wartości na vagu.

A to co wstawiłeś jest od diesla.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lip 2014, 07:03

aldi pisze:Co do ustawiania zapłonu to spróbuj tak: wejdź w mesure blocks znajdź pole z wyświetlonym kątem zapłonu i ustaw na lampie tyle ile się wyświetla.
tak raczej nie da rady bo tam w tym momencie chyba same 0000 się wyświetlają z tego co pamiętam
aldi pisze:W ABK przed 06-1993 grupa 004 blok 3 od 7-1993 już nie było tej wartości na vagu.
u mnie jest a auto 94 z tym że blok 5 albo 6 już nie pamiętam ale to może zależeć jeszcze od nr sterownika

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 17 lip 2014, 10:18

Ja mam auto z końca 94 sterownik 1.75

Sprawdzę jeszcze raz ale ja tam żadnego kąta nie widziałem.

Dzisiaj rano z zapłonem ustawionym na 6st odpalam na benzynie i ze 4 razy musiałem zakręcić silnik wstał spadł prawie do zera i dopiero utrzymał obroty. Jazda na LPG jest zupełnie inna, silnik inaczej się zachowuje.
Z mocą to szału nie ma ale jest lepiej niż wcześniej. Bywało czasami tak, że miał kopa dużo lepszego ale rzadko się to zdarzało.

Jak by miał spalanie po mieście 13-14L to bym był zadowolony

Jakieś jeszcze pomysły?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 lip 2014, 10:23

WhiteWhite pisze:Tak ustawienia zapłonu.



Dlaczego po ustawieniu na 6 lub 10 stopni silnik słabo wkręca się na obroty.

Jakie kolega ma znaki na kole zamachowym?
Według mnie przy rozrządznie górne koło ustawia się na równo z lewą krawedzią głowicy (od strony kierowcy).
Dla Digifant 1.75 z tego co pamiętam powinien być tylko jeden znacznik na kole zamachowym.
Ustawianie zapłonu w trybie nastaw podstawowych.
Ustaw kąt na 0 stopni i daj znać co wyszło.
Ostatnio zmieniony 17 lip 2014, 10:28 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 17 lip 2014, 10:28

czarekj pisze:
WhiteWhite pisze:Tak ustawienia zapłonu.



Dlaczego po ustawieniu na 6 lub 10 stopni silnik słabo wkręca się na obroty.

Jakie kolega ma znaki na kole zamachowym?
Według mnie przy rozrządznie górne koło ustawia się na równo z krawedzią głowicy.
Na zamachu mam tylko 0 a na wałku rozrządu mam ''0 l T''


Na stronie 10 tego tematu dałem zdjęcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl