Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP `89r LPG] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 09 lis 2013, 20:11

aldi pisze:nie zmieni się on przy przełączaniu benzyna-gaz-benzyna
Dokładnie
A jeżeli jest inaczej, chętnie bym się dowiedział dlaczego i co to powoduje.....

Poza tym jak świecisz lampą punkt nie może falować, bo to oznacza uszkodzony-niesprawny zapłon, kble itp...

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 12 lis 2013, 21:04

no zmienie całe NW na nowe i dopiero ustawię a wiecie ile może taka usługa kosztować tak wypośrodkowywując tą kwote ustawienia zapł na lampe?


Ciekawy wykres zapodał Aldi ciekawe czy faktycznie mi tak by ustawili w warsztacie bo ja lampy nie posiadam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lis 2013, 00:59

Myślę że zapłacisz tak 20-50zł w mniejszym mieście.
Za podobną cenę możesz kupić "ledowy stroboskop" http://allegro.pl/narzedzia-i-sprzet-wa ... oboskopowa

konar1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:21
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: konar1987 » 28 lis 2018, 12:15

Panowie może minęło 100 lat od tego posta, ale wg mnie w Audi 80 B3 1.6 PP kąt wyprzedzenia zapłonu z odpiętym przyspieszaczem powinien wynosić 6 stopni, natomiast z podpiętym winien wskoczyć na 18 stopni.

Dodatkowo zadam pytanie, gdzie mam szukać przyczyny w tego typu silniku ze słabym odpalaniem na zimnym silniku?
Mam założony gaźnik Pierburg 2e3 (po regeneracji) ssawka na zimnym zamyka się (zostaje przerwa 3mm)
Rozrząd ustawiony prawidłowo (książkowo), palec rozdzielacza na 0 wskazuje na 1 cylinder.
Auto jak jest zimne odpalam z uprzednim wciśnięciem 1 lub 2 krotnie celem wstrzykniecia paliwa pompką przyspieszającą, ale kręci około 3 obrotów przy czym muszę dodać trochę gazu, czasem jak już zaskoczy potrafi zafalować - przegazuje wskakuje na właściwe obroty. Gdy odpali chodzi bez zarzutów na obrotach około 1800 do nagrzania się bimetalu i całkowitego wyłączenia ssania. Dodam jeszcze że gdy auto odpale na zimnym (z wcześniej wspomnianymi utrudnieniami) i zgaszę silnik - wtedy odpala od strzała już bez wciskania pedału gazu, taka sama jest przy rozgrzanym silniku pali na strzał.
Auto bez LPG.
Świece NGK BUR5ET-10, kopułka z palcem nowe (bosch), przewody nowe (beru), przyspieszacz zapłonu działa, czujnik hall nowy (firmowy taki jak był oryginalnie Siemens bodajże), cewka nowa ale gówniana (Topran) na oryginalnej boscha problem z odpalaniem również występował, podstawa gaźnika nowa (lepszej firmy nie pamiętam jakiej). Filtr powietrza oczywiście nowy,

Zapłon ustawiony na kreskę kilka centymetrów przed oznaczeniem 0 , po odpięciu przyspieszacza wskakuje na 6 stopni.

Spalenie bp95 na trasie waha się od 8-9 l w mieście około 10 l

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2018, 13:49

konar1987, kilka centymetrów :shock: Znaczy ile?

konar1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:21
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: konar1987 » 28 lis 2018, 14:44

PieterB pisze:konar1987, kilka centymetrów :shock: Znaczy ile?
Napisałem że tyle ile zostaje po odłączeniu przyspieszacza zapłonu masz rysunek to sobie policz ile mm jaśniej już chyba nie da się wyjaśnić :D zly_ .
OKOŁO 12mm! oklasky

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2018, 16:47

konar1987 pisze:
PieterB pisze:konar1987, kilka centymetrów :shock: Znaczy ile?
Napisałem że tyle ile zostaje po odłączeniu przyspieszacza zapłonu masz rysunek to sobie policz ile mm jaśniej już chyba nie da się wyjaśnić :D zly_ .
OKOŁO 12mm! oklasky
ile ma być to ja wiem ;-) ale 12mm to nie kilka centymetrów - to znacząca różnica dlatego mnie to trochę zaskoczyło.

konar1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:21
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: konar1987 » 29 lis 2018, 07:52

Problem uważam za częściowo rozwiązany, odgiąłem blaszkę od ssawki, aby w zimne dni jak teraz zamykała się do końca patrz rysunek strzałka nr 2.
Następnie wyregulowałem obroty na zimnym i wyregulowałem zaworek regulacyjny ssania aby otwierał ssawkę na około 3 mm (już po powstaniu podciśnienia).
W zasadzie pali bardzo ładnie - została drobna regulacja dekielka ssawki z bimetalem, ponieważ ssanie wyłącza się przy około 50 stopniach więc za wcześnie ponieważ przy dodaniu gazu z postoju przy temperaturze silnika 50 % potrafi delikatnie przymulić :) co świadczy o tym jak wyżej wspomniałem że ssanie jest już wyłączone całkowicie - więc troszkę za wcześnie.
Ustawię ssanie na około 60 stopni i obroty przy tej temperaturze około 1100 i będzie grało.
Pozdrawiam
Jeżeli ktoś ma ten gaźnik i jakieś zagwozdki to zapraszam bo trochę już go poznałem ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 lis 2018, 12:00

Mam Golfa mk2 z silnikiem PN ( odpowiednik PP w 80-tce )
Gaźnik ma zmieniony z 2EE na 2E.
Kiedyś to przyśpieszenie miał dobre , ale mechanik wsadził łapy do zapłonu bo cos tam mu nie pasowało i potem to juz takiej mocy nie miał.
Sprawdzałem zapłon lampą stroboskopową i na 18 stopni chyba poprawiali , bo tyle znalazłem w książce ""Sam Naprawiam""
Ale to i tak nie jest to co kiedyś było.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 29 lis 2018, 13:34

"Spalenie bp95 na trasie waha się od 8-9 l w mieście około 10 "
Tyle to mnie spala LPG

konar1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:21
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: konar1987 » 30 lis 2018, 09:12

audikom pisze:"Spalenie bp95 na trasie waha się od 8-9 l w mieście około 10 "
Tyle to mnie spala LPG
Życie, tak te auta paliły, gdyby paliły mniej ludzie nie zakładali by lpg.
Na 2EE paliły od 7-8 litrów więc nie widzę tu przepaści.

[ Dodano: 2018-11-30, 09:12 ]
Krzysiek 84 pisze:Mam Golfa mk2 z silnikiem PN ( odpowiednik PP w 80-tce )
Gaźnik ma zmieniony z 2EE na 2E.
Kiedyś to przyśpieszenie miał dobre , ale mechanik wsadził łapy do zapłonu bo cos tam mu nie pasowało i potem to juz takiej mocy nie miał.
Sprawdzałem zapłon lampą stroboskopową i na 18 stopni chyba poprawiali , bo tyle znalazłem w książce ""Sam Naprawiam""
Ale to i tak nie jest to co kiedyś było.
To rzeczywiście coś jest nie tak.
Ustaw go na 0 i sprawdź gdzie wskazuje palec rozdzielacza.
Jeżeli masz rozdzielacz przestawiony o jeden ząbek, to 18 nie będzie rzeczywistym 18 :D
Słyszałem również że w starych autach najlepszym możliwym ustawieniem jest na słuch.
Czyli wkręcasz na około 2500 obrotów i kręcisz do moementu kiedy silnik przestanie samoczynnie przyspieszać. Ile w tym prawdy może któryś z mądrusiów się wypowie :)
Jednakże u mnie kiedy tak robiłem to zapłon ustawiał się na 18 stopni bez podpiętego rozdzielacza z podpiętym to drugie tyle. :D o dziwo odpalał lepiej, ale był bardziej mułowaty.
2E jest bardzo podobny w konstrukcji - jak oscyluje u Ciebie spalanie PB95?

W dniu wczorajszym opóźniłem wyłączenie się ssania, wyłącza się przy temperaturze 55 stopni, zamulanie przy dodawaniu gazu ustało. Poza tym dałem nową kopułkę z palcem BERU koszt nie wielki 44 zł a ku mojemu zdziwieniu silnik chodzi ciszej i równiej, z boscha nie byłem zadowolony.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lis 2018, 12:26

2E jest bardzo podobny w konstrukcji - jak oscyluje u Ciebie spalanie PB95?
z 7 litrów spali.

W 2ee nastawnik wysypał się i trzymał wysokie obroty , znalazłem mechanika co wyrzucał te 2ee i wstawiał 2e

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 30 lis 2018, 13:04

"W 2ee nastawnik wysypał się i trzymał wysokie obroty , znalazłem mechanika co wyrzucał te 2ee i wstawiał 2e"

Wystarczyło tylko nastawnik zdemontować
Jeśli to ten o którym myślę ,to robi tylko problem rano na zimnym silniku,trzeba jakiś czas na obrotach potrzymać

konar1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:21
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: konar1987 » 30 lis 2018, 14:20

audikom pisze:"W 2ee nastawnik wysypał się i trzymał wysokie obroty , znalazłem mechanika co wyrzucał te 2ee i wstawiał 2e"

Wystarczyło tylko nastawnik zdemontować
Jeśli to ten o którym myślę ,to robi tylko problem rano na zimnym silniku,trzeba jakiś czas na obrotach potrzymać
Ten o którym myślę przecież jest jeden 😄
Ja w zasadzie na ta chwilę żałuję że nie dałem 2ee do regeneracji koszt chyba 450 zł, a wymieniłem na 2e3 za ciut większą kasę, miał być taki och ach spalanie małe i zero problemów a od roku ciagle coś😄😄😄

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 lis 2018, 23:55

Trzymał wysokie obroty cały czas, czy ciepły czy zimny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl