Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Uszczelka pod głowicą biały korek?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 21 mar 2010, 15:31

Polecam Castrola 5w40 - w tym roku zalałem właśnie taki i masła jest naprawdę mało, a robię zaledwie 8 km dziennie 4 w jedną i po 8h 4 w drugą stronę.
W zeszłym roku lałem 10w40 też Castrola i masła było bardzo dużo, popytałem się trochę i wszyscy co maja zalane full syntetyki nie mają aż takiego problemu z masłem.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 21 mar 2010, 21:50

A jaki masz przebieg w swoim ABT?

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 21 mar 2010, 23:30

Fantomas_29 takie tyci pytanko jeżeli uszczelka poszła i były przedmuchy i po wymianie na nową ich nie było kompresja się zwiekszyła oki ale jak może przez to przepuszczać olej jak by był w cylindrze oki zrozumiał bym, ale olej jest po drugiej stronie gdzie tego ciśnienia niema co jest w cylindrze wiec jak możesz wytłumacz mi tą swoją wypowiedz że przez zwiększone ciśnienie w garze olej przepuszcza przez pierścienie

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 22 mar 2010, 17:39

Pierścienie na tłokach nie są juz takie jak nowe i jak zrobisz głowicę to zwiększy sie stopień sprężania. Wtedy pierścienie tego nie wytrzymują i część kompresji ucieka do skrzyni korbowej gdzie wychodzi to odmą. Natomiast gdy odma jest przytkana ciągnie za sobą odrobiny oleju i dlatego filtr powietrza jest zabrudzony. Wiele ludzi wymienia tylko sama uszczelkę i albo i nie uszczelniacze a nie dociera zaworów żeby potem nie mieć kłopotów.

Częstą przyczyną masła w filtrze powietrznym jest uszkodzenie termostatu ciepłego powietrza pozostaje on przeważnie na zimnym powietrzu co powoduje zasysanie zimnego powietrza w którym jest sporo wilgoci.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 22 mar 2010, 20:39

ale to wtakim razie by musiały być spore te przedmuchy nie wiem jak w abt ale w moim abk i sądzę że to są identyczne silniki różniące się zasilaniem. abk jaest tak że jest rolka od zaworów a na niej osłona nad osłoną jest siateczka i dopiero odma wiec musiała by być dziura w tłoku żeby tak dmuchało olejem chyba zę n ie ma osłony nad rolką zaworów całe szczęście że w abk filtr powietrza jest pozazasięgiem oleju.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 23 mar 2010, 14:10

sylwiasty pisze:Jeśli dobrze pamiętam to w żadnych materiałach dotyczących Audi nie znalazłem info nt. konieczności dokręcania głowicy po określonym przebiegu
Jak to w końcu jest dokręcać po 10.000 km czy nie ?

Awatar użytkownika
yeti88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: yeti88 » 29 kwie 2010, 21:20

ja mam Panowie inny problem...
W zbiorniczku wyrownawczym mam plynu miedzy min i max. Po jezdzie plynu ubywa, ale jak odkrece korek plyn z powrotem wraca do zbiorniczka. Czy to jest normalne? Dodam, że nie mam masełka i nie bierze mi oleju. Miałem niedawno wymieniane uszczelniacze i szklanki. Czekam na odpowiedź. Dziekuje

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 29 kwie 2010, 21:58

Normalne, układ podciśnieniowy.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 kwie 2010, 22:26

Zbyt duże ciśnienie nie może się wytwarzać, jaką twardość ma górny wąż od chłodnicy zanim odkręcisz korek? możesz go ścisnąć ręką tak żeby nie było przepływu ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 29 kwie 2010, 22:37

Raczej nie jest to normalne. Rozgrzany płyn zwiększa swoją objętość więc na pewno poziom nie powinien opadać.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 30 kwie 2010, 07:24

Może to być zależne od temperatury silnika, u mnie czasami też tak jest, cofa się płyn, a jak odkręcę korek to płyn się podnosi.

[ Dodano: 2010-04-30, 07:26 ]
ciechan pisze:A jaki masz przebieg w swoim ABT?
Prawie 200tys. km.

Awatar użytkownika
yeti88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: yeti88 » 30 kwie 2010, 20:27

wąż mam miękki. krusiec tez mam wymieniony i opaski. Jaki moze byc problem?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 kwie 2010, 22:49

yeti88 pisze:wąż mam miękki. krusiec tez mam wymieniony i opaski. Jaki moze byc problem?
A może pęknięta głowica, lub popsuty korek od zbiorniczka wyrównaczego ?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 30 kwie 2010, 22:54

sagem pisze:popsuty korek od zbiorniczka wyrównaczego ?
A dokładniej zawór podciśnieniowy korka. Odkęć korek, ściśnij węże, trzymając je zakręć korek i puść węże. Zawór w korku powinien sie otworzyć i zassać powietrze.

Awatar użytkownika
yeti88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2010, 19:25
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: yeti88 » 01 maja 2010, 08:03

ścisnac górny i dolny wąż?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl