Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT benz] wchodzi na obroty, muli i znow wchodzi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 cze 2008, 23:02

emas pisze:koleś powiedział że VAG jednoznacznie nie wskaże sondy
owszem VAG-iem sondy nie zdiagnozujesz. Nigdzie nie pisałem, że VAG Ci sprawdzi sondę. Napisałem już parę postów wyżej jak sprawdzić sondę.
emas pisze:a to dlatego że ta powinna oscylować pomiędzy 0,9 a 1,1V
bzdura totalna. Sonda generuje napięcie o maksymalnej wartości 1V (w praktyce niespotykana wartość, a 2V to już kosmos jakiś :-) ) Facetowi pomyliło się zapewne z "lambda factor" czyli wskaźnikiem lambda, który przy idealnie sprawnym silniku i sterowaniu mieszanką powinien zawierać się w granicach 0,97 - 1,03 ale nie Volt bo to nie napięcie. Na początek zmień mechanika bo ten coś cienki jest, słyszał, że dzwonią ale nie wie gdzie :-( .
emas pisze:diagnosta który mi to sprawdzał powiedział że nie koniecznie sonda gdyż ja mam jeszcze ori katalizator i powiedział że może być zapchany i dlatego mogą być takie wskazania... co tu teraz robić?
Jedź do innego mechanika na sprawdzenie sondy koniecznie oscyloskopem, każda inna metoda może nie dać miarodajnych wyników. Jak nie masz takiego mechaniora w zasięgu to powiem tak: sonda jest obliczona na 100-150 tys. km. może się tak zdażyć, że po tym okresie jeśli jeszcze działa wogóle to jej reakcje stają się wolniejsze, napięcie niższe niż powinno itp. itd. Jednym słowem mimo jej aktywności nie podaje poprawnych info. Jeśli sonda od nowości nie była wymieniana to proponuję ją wymienić w ciemno. Gdybyś miał zapchany katalizator to muliło by Ci autko.

Tak poza tym to proszę nie używaj wielokrotnie po sobie znaków zapytania, to niezgodne z regulaminem.

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 10 cze 2008, 08:25

Danek pisze:Facetowi pomyliło się zapewne z "lambda factor" czyli wskaźnikiem lambda, który przy idealnie sprawnym silniku i sterowaniu mieszanką powinien zawierać się w granicach 0,97 - 1,03
No na badaniu spalin diagnosta pokazywał mi właśnie taką wartość i mówił mi to co Ty, a u mnie ta wartość jak powiedział strasznie skacze od 0,85 to 1,27. Mechanik u którego byłem - to czysty przypadek. Byłem tam pierwszy raz, a to dlatego że mają tam VAGa, gdyż jak napisałeś:
Danek pisze:Podejrzewam sondę lambda ale na początek sprawdź błędy VAG-iem, może coś pokaże.
Co do katalizatora też mi się wydaje że to nie od tego bo objawy mulenia zdarzają się czasem i na określonych obrotach, a gdyby to był zapchany katalizator to byłoby tak cały czas przecież... Czas odprężyć kieszeń...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 cze 2008, 11:16

emas pisze:No na badaniu spalin diagnosta pokazywał mi właśnie taką wartość i mówił mi to co Ty, a u mnie ta wartość jak powiedział strasznie skacze od 0,85 to 1,27.
No właśnie takie duże skoki współczynnika lambda na badaniu spalin może powodować zamulona sonda lambda.

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 10 cze 2008, 18:41

znalazłem na allegro http://www.allegro.pl/item379957718_son ... 03393.html ale gościu nie daje gwarancji, co najwyżej paragon...
Koleś u którego kupowałem kiedyś silnik krokowy z Pruszkowa z gwarancją woła 260 ok, jutro mam przedzwonić do niego bo dziś już za późno.

Nie wiem jak wy, ale ja wolę gwarancje, więc poczekam...

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 10 cze 2008, 21:44

A nie lepiej kupić sondę uniwersalną NGK/NTK nr OZA624-E3?
W różnistych sklepach internetowych za około 160PLN +11za przesyłkę.

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 10 cze 2008, 21:56

MiQ pisze:A nie lepiej kupić sondę uniwersalną NGK/NTK nr OZA624-E3?
ja uważam że Bosch to Bosch... Żadne uniwersalki raczej nie toleruję, nie będę się pałował i lutował, zaprawiał wtyczki... Ori to ori... masz gwarancje i jak zrobisz raz to przynajmniej trochę się pojeździ... Kupiłem ori silnik krokowy Boscha za 350 (w sklepie u mnie w mieście 530zł) choć za 100-150 można zamiennik kupić. Ja chcę mieć pełne zaufanie do auta... nie oszczędzam bo to tylko względna oszczędność. Auto ma być niezawodne i bezpieczne. Moim zdanie marka Audi nie zasługuje na zbrukanie montowaniem jakiś tanich zamienników (nie mam na myśli NGK bo to dobra firma...) co tu dużo pisać... Chce mieć ori i tyle :-P

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 10 cze 2008, 22:22

Według katalogu boscha prawidłowy nr sondy to 0 258 003 508
Tak na marginesie dodam, że NGK też produkuje "oryginał", który ma (chyba) takie wtyczki, jak potrzeba, nr OZA446-E12.

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 11 cze 2008, 13:22

Danek pisze:Jedź do innego mechanika na sprawdzenie sondy koniecznie oscyloskopem
U mnie w tym zabitym dziurami Wałbrzychu gdzie psy odwłokami szczekają to nawet oscyloskopu od VAGa nie odróżniają... byłem u kilku mechaników i ręcę opadają po prostu...
Zdaję się Danku na Twoją wiedzę... dziś zamówiłem lambdę w sklepie u mnie na wsi Wałbrzych, za 301 złociszy nowych polskich z gwarancją ori BOSCHa o której nawet MiQ mówił w poście wyżej
MiQ pisze:Według katalogu boscha prawidłowy nr sondy to 0 258 003 508
Jest szansa że w piątek będę ją miał na aucie to napisze co i jak.

[ Dodano: 2008-06-13, 11:54 ]
dziś wielkie montowanie.... właśnie wróciłem ze sklepu i oto ona:
ganze neue
[Obrazek

[ Dodano: 2008-06-13, 16:26 ]
Powiem krótko, Danek DZIĘKUJĘ, jesteś wielki...
Temat można zamknąć

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 wrz 2008, 19:36

emas, mógłbyś napisać jak sprawuje Ci się sonda? czy zmniejszyło CI się spalanie na nowej sondzie?

byłoby świetnie gdyby ktoś jeszcze się wypowiedział, kto wymienił sondę. planuję zakup sondy, którą polecał Danek: NGK/NTK uniwersalna o symbolu: OZA624-E3
jak ta sonda się sprawuje na dłuższą metę?

ps. dzisiaj odpiąłem swoją i auto na wysokich obrotach jakby lepiej ciągnie. dodatkowo jest bardziej elastyczny na niskich obrotach. jakby się coś troche odetkało :roll:
dodam, że ostatnio zwiększyło mi się znacznie zużycie benzyny

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 20:06

grze pisze:Danek: NGK/NTK uniwersalna o symbolu: OZA624-E3
jak ta sonda się sprawuje na dłuższą metę?
Jak dotąd nie mam żadnych zastrzeżeń.
grze pisze:dodam, że ostatnio zwiększyło mi się znacznie zużycie benzyny
Tyle, że ostatnio zrobiło się sporo chłodniej rano i na odpał w takich warunkach ABT potrzebuje sporo więcej paliwka niestety.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 26 wrz 2008, 21:40

dzięki Danek, za błyskawiczną odpowiedź :-)
a gdzie kupiłeś swoją sondę? przez neta? jeśli tak to podaj jeśli możesz linka gdzie
Danek pisze:grze napisał/a:
dodam, że ostatnio zwiększyło mi się znacznie zużycie benzyny
Tyle, że ostatnio zrobiło się sporo chłodniej rano i na odpał w takich warunkach ABT potrzebuje sporo więcej paliwka niestety.
czynniki atmosferyczne niestety mają duży wpływ na zyżycie paliwa ale chyba nie aż taki. moje ABT spala ostatnio ok. 14L/100km (benzyny)
z resztą znasz dobrz historie mojej przeprawy ze spalaniem viewtopic.php?t=18357&postdays=0&postorder=asc&start=0
w tym temacie nic sie na lepiej nie zmieniło mimo wymiany niebieskiego czujnika więc chyba pora na sondę.
dzisiaj odpiąłem sondę (czarny przewód) i na niskich obrotach jest minimalnie bardziej elastyczny (przynajmniej tak mi się wydaje), a na wysokich też jakby troche lepiej się zbiera i dźwięk silnika jest jakby troche inny. chciałem zobaczyć jak się zbiera bez sondy i ze startu zatrzymanego czyli od 0-100km/h z odłączoną sondą wyszło mi ok. 13 sekund.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 wrz 2008, 22:20

Ja swoją kupowałem w Intercarsie.

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 27 wrz 2008, 20:32

A ja swoją na autkoplus.com
sonda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl