[1.8 NE LPG] wybór świec zapłonowych
[1.8 NE LPG] wybór świec zapłonowych
Witam, szukam świec do swojego samochodu audi B3 1.8 NE 91r gaźnik LPG. byłem dziś w sklepie i dał mi NGK V-line 13 BPR6ES tu jest lik do tych świec http://www.e-ngk.pl/ngk-vline-13-swieca ... -p-32.html ale gdy mi je wybierał jakoś nie zbyt był przekonany że te świece będą pasować, więc postanowiłem się tu upewnić czy będą one pasować. proszę o podpowiedź czy mogę je spokojnie wkładać czy oddać i wziąć inne? dodam że w katalogu są tylko z 3 elektrodami, a tu wyczytałem że najlepiej do gazu nadają się z jedną elektrodą więc nie wiem jakie wybrać jeśli te nie są ok, to proszę o podanie konkretnego modelu
Ostatnio zmieniony 26 lis 2014, 20:32 przez suro, łącznie zmieniany 2 razy.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
czytałem że odstęp elektrod do gazu ma myć 0,7mm a tu jest 1.1mm czy to nie będzie przeszkadzało? bo trochę boje się spróbować i tym samym ryzykować 40zł gdy te świece nie będą dobrze pracowały na gazie.
[ Dodano: 2014-11-24, 19:58 ]
znalazłem z katalogu do gazu NGK LPG Laser Line 2 1497 http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-1106 ale do tanich to one nie należą myślałem o koszcie około 50zł ale za komplet
[ Dodano: 2014-11-24, 21:36 ]
Może lepiej spróbować NGK v-line 2 BPR6E http://www.e-ngk.pl/ngk-vline-swieca-is ... -p-17.html nie trzeba było by zmniejszać iskry skoro do gazu ma myć mniejsza. Dodam że auto bardzo źle mi pali na zimnym silniku, ale patrzyłem że przewody iskrzą i nie wiadomo czy to wina świec czy bardziej przewodów. więc zamienić świece te z przerwą 0,9mm? czy niech zostaną te co kupiłem czyli z przerwą 1.1mm? a w razie czego zmniejszyć iskrę z 1.1mm na mniejszą na jakiej przerwie będzie najlepiej chodził w LPG ?
[ Dodano: 2014-11-24, 19:58 ]
znalazłem z katalogu do gazu NGK LPG Laser Line 2 1497 http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-1106 ale do tanich to one nie należą myślałem o koszcie około 50zł ale za komplet
[ Dodano: 2014-11-24, 21:36 ]
Może lepiej spróbować NGK v-line 2 BPR6E http://www.e-ngk.pl/ngk-vline-swieca-is ... -p-17.html nie trzeba było by zmniejszać iskry skoro do gazu ma myć mniejsza. Dodam że auto bardzo źle mi pali na zimnym silniku, ale patrzyłem że przewody iskrzą i nie wiadomo czy to wina świec czy bardziej przewodów. więc zamienić świece te z przerwą 0,9mm? czy niech zostaną te co kupiłem czyli z przerwą 1.1mm? a w razie czego zmniejszyć iskrę z 1.1mm na mniejszą na jakiej przerwie będzie najlepiej chodził w LPG ?
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
[1.8 NE LPG] wybór świec zapłonowych
suro pisze:Witam, szukam świec do swojego samochodu audi B3 1.8 NE 91r gaźnik LPG. byłem dziś w sklepie i dał mi NGK V-line 13 BPR6ES tu jest lik do tych świec http://www.e-ngk.pl/ngk-vline-13-swieca ... -p-32.html ale gdy mi je wybierał jakoś nie zbyt był przekonany że te świece będą pasować, więc postanowiłem się tu upewnić czy będą one pasować. proszę o podpowiedź czy mogę je spokojnie wkładać czy oddać i wziąć inne? dodam że w katalogu są tylko z 3 elektrodami, a tu wyczytałem że najlepiej do gazu nadają się z jedną elektrodą więc nie wiem jakie wybrać jeśli te nie są ok, to proszę o podanie konkretnego modelu
[ Dodano: 2014-11-25, 18:01 ]
Byłem dziś w sklepie i świece wymieniłem na DENSO W20TT do LPG z przerwą na elektrodzie 0,85mm 13zł/sztuka, jutro jeszcze kupię przewody (podobno dobre na LPG) za 70zł. Jutro włożę i dam znać jak silnik pracuje. Hym tak jeszcze pomyślałem czy aby nie kupić kopułki i palca te co mam są używane niecały rok
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
Witam, świece założyłem DENSO W20TT, palec oraz kopułka beru lecz gdy pojechałem do gazownika aby dobrze ustawił zapłon i gaz, auto zrobiło się mułowate na gazie i na benzynie. Gdy pojechałem aby to ustawil drugi raz silnik zrobił się zrywnijszy na (gazie i bezynie) lecz nadal Nie aż tak jak na początku jedyna korzyść z tego ustawiania to że chodzi trochę rowniej na gazie bo na bezynie chodził rowno. I tu mam pytanie czy na dobrze ustawionym zapłonie auto może mieć mniej siły niż na źle ustawionym?
Nie rozumiem tego że pierwszy gość który wystawiał mi nowy silnik, ustawiła zapłon bez przyrządów na słuch i wyczucie zrobił to dobrze bo auto miło dużą siłę, a drugi który miał do tego przyrządy zrobił to moim zdaniem źle bo spadek mocy oceniał bym o około 5 do 10 koni. Tyle że równiej chodzi na wolnych obrotach. Ale gdy dodam pełny gaz to silnik jak by się dusił na LPG a w przypadku benzyny widać to bardzo wyraźnie. Więc gdy jadę muszę powoli dodawać padał gazu
Niestety nie wiem jakie ustawał to wyprzedzenie. Za pierwszym razem we wtorek, wyglądało to tak z mojej strony że pierwsze ustawił LPG na parowniku przy pomocy sondy w róże wydechowej a później przy pomocy lampy zapłonem zmniejszył obroty z około 1100 obr/min na 900obr/min, po tym zabiegu auto stało się bardzo mułowate na LPG i benzynie, więc dziś znów przyjechałem do tego gazownika. Tym razem zaświeciłem światła i włączyłem dmuchawę ogrzewania aby obroty trochę spadły były coś koło 750 obr/min więc gazownik przy pomocy swojej lampki przyśpieszył zapłon aby obroty znów miały 900obr/min. Po tym auto teraz jedzie trochę lepiej, ale nie tak jak przed jego regulacją we wtorek. Z roboty tego Pana wnioskuję że gdy auto ma większe obciążenie np. przez alternator to obroty trzeba podnieść zapłonem A może dobrze robi tylko ja się mylę przez małą znajomość
[ Dodano: 2014-12-03, 18:51 ]
masakra z tym autem, mechanik z przyrządami nie umie ustawić zapłonu a ustawić gaźnik na PB nawet się nikt nie chciał podjąć z 4 stacji naprawczych heh jeden z nich mówił "a to pewnie samochód na wyjazdy do Ukrainy". mechanicy widząc ten model myślą że on nie musi być dobrze ustawiony tylko aby jechał
[ Dodano: 2014-12-03, 21:33 ]
Może samemu ustawić tak zapłon aby był jak najbardziej zrywny? Wtedy będzie najlepiej ustawiony zaplon?
[ Dodano: 2014-12-03, 22:34 ]
Oddam auto do innego gazownika tylko jaki powinien być kąt zapłonu? Ile wynosi w katalogu bo nie mogłem tego wyszukać. I o ile stopni przesunąć do LPG, wyczytałem coś że do LPG ma być przyspieszony od 3 do 5 stopni.
[ Dodano: 2014-12-03, 18:51 ]
masakra z tym autem, mechanik z przyrządami nie umie ustawić zapłonu a ustawić gaźnik na PB nawet się nikt nie chciał podjąć z 4 stacji naprawczych heh jeden z nich mówił "a to pewnie samochód na wyjazdy do Ukrainy". mechanicy widząc ten model myślą że on nie musi być dobrze ustawiony tylko aby jechał
[ Dodano: 2014-12-03, 21:33 ]
Może samemu ustawić tak zapłon aby był jak najbardziej zrywny? Wtedy będzie najlepiej ustawiony zaplon?
[ Dodano: 2014-12-03, 22:34 ]
Oddam auto do innego gazownika tylko jaki powinien być kąt zapłonu? Ile wynosi w katalogu bo nie mogłem tego wyszukać. I o ile stopni przesunąć do LPG, wyczytałem coś że do LPG ma być przyspieszony od 3 do 5 stopni.