Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 18 cze 2013, 22:36

Toprany dosyc szybko, dlatego kupic cos troche droższego.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 18 cze 2013, 22:57

kup sobie w aso orginalny i bedzie po problemie podróbki dosc szybko sie odkształcaja co powoduje ich pekaniem lub oring nie trzyma kombinowalem sam chyba ze 4 sztuki w ciagu roku wymienilem róznych firm po wymianie na ten z aso problem ustąpil smigam juz ze 2-3 lata i nic nie cieknie

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 19 cze 2013, 15:59

Spicymir pisze:Widzę, że dyskusja rozgorzała na dobre.
No więc oryginalny króciec OE 048121145B kosztuje w ASO 58 zł. Trochę drogo jak za taki kawałek tworzywa sztucznego. Znalazłem taki MEYLE. I chyba wspomogę się pastą o której pisał tomek83. Bo te TOPRANY znacząco się odkształcają.
Możesz spokojnie kupić taki zamiennik - da radę pod warunkiem że użyjesz pasty.

Jak są mocne wżery to i króciec z ASO bez pasty będzie ciekł. ;-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 07 lis 2013, 14:42

no i kurde mnie ta choroba dopadla, mam dosc sporego wzera i kilka mniejszych na kolnierzu od krocca na ten gruby waz

robilem to na poxipol, lecz sie po tygodniu rozpuscil, narazie zrobilem to na silikon, choc cos czuje ze sobie tym zaszkodzilem, co ciekawe nawet na tym kolnierzu da sie odczuc wgniecenie od oringa

mam krociec toprana, ale jak bedzie lipa to do aso po nowke ori polece

myslalem tez o tasmie na temperature, mam taka do 200st lecz jest za waska rolka i calej powierzchni ją nie obejme, jest dosc sztywna i wtedy bym nia zrobil sztuczna plaszczyzne i to bedzie juz moja ostatecznosc

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 07 lis 2013, 15:34

Szara80tkaTdi, ja ostatnio miałem ten sam problem wymieniałem króciec od czujników i ten drugi z tyłu silnika przy ścianie grodziowej i na obu miałem wżery a to tego na tym od czujników urwała się śruba:/
Kupiłem oba (zamienniki) bo myślałem ze będą popękane ale okazało się ze oring przepuszcza i są wżery. Nie zastanawiałem się długo znalazłem papier ścierny 220, równy mały klocek drewna(musisz znaleźć coś o równej powierzchni żeby równo zbierać) i zabrałem się do roboty trwało to ok 30min i udało mi się w miarę wyrównać powierzchnie. Dobrze robić to na mokro i oczywiście otwory zabezpieczyć. Później lekko poprawiłem papierem 400 żeby wygładzić i tyle. Nie wyrównałem do zera bo czasu za dużo nie miałem ale po tym zabiegu i wymianie oringów narazie nic sie nie leje.
Myśle ze można wykorzystać papier o większej ziarnistośći żeby nie narobić rys chociaż i tak powierzchnia po szlifowaniu będzie gładsza niż przy wżerach.

Kiedyś mi to mechanik złożył na silikonie i wytrzymało ok tygodnia i lało się jeszcze gorzej, moim zdaniem sam oring powinien wystarczyć jak te wżery skasujesz bo w innym przypadku nawet oryginalny na wżery nie pomoże.

.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 07 lis 2013, 15:42

tylko ze umnie ten kolnierz jest miedzy swiecami zarowymi dojscia prawie brak na wieksze szlifowaia, a nwet gdyby to ten wzer umnie ma okolo 2 mm glebokosci, wiec duzo tarcia, zobacze co bedzie dalej po silikonie sie dziac, a jak nic to wmiare wypelnie wzer i daje tasme na temp aby miec plaszczyzne

dostalem tez info ze ta tasma musi byc aluminiowa, bo te plastikowe sa wytrzymale na temp do 1godziny

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 07 lis 2013, 16:42

Za przeproszeniem panowie nie piep.....e głupot ja stosuję najtańsze zamienniki 5zł/szt.
plus http://media1mi.pl/p/1/28/387/photo-55e ... 10x310.jpg to cudo 2-3 lat wytrzymuje ok.60tyś.km.

Oringi i czujniki też tym traktuje to coś ala klej tylko że plastyczne po wyschnięciu ok.24h
w wżery w głow. to każde nasze autko ma z racji wieku .Papier jak wyżej pisali ale bez wariacji to nie planowanie głow. :-o potem odtłuścić np. benz /ekstrakcyjną i ten specyfik ,dodam że wcześniej montowałem na silikon czerw.300stop. to wytrzymywało to ustrojstwo 1 roczek/sezon .

adsense
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 10 paź 2010, 09:15
Lokalizacja: adsense

Post autor: adsense » 07 lis 2013, 18:15

u mnie też było ok 2mm. Myślę nie będziesz miał dużo tarcia, możesz użyć np. papieru 100, a później stopniowo wygładzić 200 i na końcu 400 i powinno być ok. ważne żeby równo ścierać powierzchnie.
Szukaj dalej dobrego sposobu może coś lepszego wymyślisz:)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 lis 2013, 15:29

ja bym spróbował " Klej szczeliwo" firmy wurth, taki klej na bazie poliuretanu można nim nawet szyby wkleić.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 lis 2013, 15:04

no ja juz mam zdwa tygodnie na silikonie tym do 300st, jednego dnia wypelnilem dziury, odzczekalem 1dzien az przeschnie, drugiego dnia dalem mala warstewka po calosci, ale tak aby nie wycieklo poza krociec, przykrecilem lekko, i po godzinie juz dociaglem, i juz 1000km przejechalem wiec raczej bedzie git

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 23 lis 2013, 22:04

Mi kiedyś jakiś fachman doradził by zrobić na silikon. Zrobiłem, odczekałem i ciekło. Wkurzyłem się, bo trochę siedziałem nad tym, by było ładnie czysto i schludnie. Odkręciłem to, usunąłem resztki kleju, wziałem drobne papierki ścierne, wszystko co dałem radę wygładziłem, dałem nowy ładnie dopasowany i wypukły oring i już rok nie cieknie.

Lamborghini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 lut 2018, 14:14

Re: [ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.

Post autor: Lamborghini » 22 lut 2025, 12:04

Odnowie temat, z króćca od strony szyby mocno wycieka mi płyn, wymiana czeka , zamówiłem nowy i szczeliwo do uszczelnienia i płyn chłodzący. Panowie jakbym sam to wymienił:
1. to pod stary króciec jakiś pojemnik podłożyć aby płyn chłodzący po skrzyni biegów się lał się ?

2 . Przewód gumowy i potem króciec wykręcić
3. Nowy na szczeliwo przykręcić i po przykręceniu przewodu gumowego , plynu chłodzącego wlac do zbiorniczka miedzy min a max
4. uruchomić silnik i odpowietrzyć trzeba tym pokrętłem przy przewodzie gumowym

I po wymianie czy coś inaczej trzeba zrobić???

Z góry dziękuję za informację:)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5504
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lut 2025, 17:41

Dolny wąż chłodnicy zdejmij i zleci płyn , potem bierz się za demontaż króćca , oczyść papierem ściernym powierzchnie przylegania i oczyść rozpuszczalnikiem czy zmywaczem do hamulców.
Z nowego króćca wyjmij oring i nałóż masy uszczelniającej , rozprowadź wokół tego wcięcia , wcisnij oring , reszta masy która wycisnie się , to rozesmaruj po tym oringu i skręć go , najlepiej by było zostawic na parę godzin lub na noc żeby masa związała , dopiero później zalać płyn do układu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8423
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.

Post autor: Jarewa » 22 lut 2025, 18:59

Przyświeć lampką i lusterkiem obadaj czy nie ma wżerów bo nowy króciec i uszczelka może nie poradzić, tam ma być gładź jak lustro

Lamborghini
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 28 lut 2018, 14:14

Re: [ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.

Post autor: Lamborghini » 22 lut 2025, 20:55

Dziękuję Krzysiek 84 i dziękuję Jarewa :)

Krzysiek 84 , Myślałem że wystarczy tylko ten wąz z ķróćcem odkręcić i tylko od tej strony płyn ile jego będzie w zbiornik jakiś zlać.
Kanału nie mam i mimo tego płyn chłodzący od dołu chłodnicy dolny musowo też trzeba przewód odkręcić ?

Dodano po 2 minutach 39 sekundach:
Jarewa, a gdyby były wżery to na gładko wyszlifować. Wyczytałem z wątku to papierami typu 100, 200 i na końcu 400 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl