[ABT] Wyciek płynu chłodzącego z pod króćca przy głowicy.
Możesz spokojnie kupić taki zamiennik - da radę pod warunkiem że użyjesz pasty.Spicymir pisze:Widzę, że dyskusja rozgorzała na dobre.
No więc oryginalny króciec OE 048121145B kosztuje w ASO 58 zł. Trochę drogo jak za taki kawałek tworzywa sztucznego. Znalazłem taki MEYLE. I chyba wspomogę się pastą o której pisał tomek83. Bo te TOPRANY znacząco się odkształcają.
Jak są mocne wżery to i króciec z ASO bez pasty będzie ciekł.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no i kurde mnie ta choroba dopadla, mam dosc sporego wzera i kilka mniejszych na kolnierzu od krocca na ten gruby waz
robilem to na poxipol, lecz sie po tygodniu rozpuscil, narazie zrobilem to na silikon, choc cos czuje ze sobie tym zaszkodzilem, co ciekawe nawet na tym kolnierzu da sie odczuc wgniecenie od oringa
mam krociec toprana, ale jak bedzie lipa to do aso po nowke ori polece
myslalem tez o tasmie na temperature, mam taka do 200st lecz jest za waska rolka i calej powierzchni ją nie obejme, jest dosc sztywna i wtedy bym nia zrobil sztuczna plaszczyzne i to bedzie juz moja ostatecznosc
robilem to na poxipol, lecz sie po tygodniu rozpuscil, narazie zrobilem to na silikon, choc cos czuje ze sobie tym zaszkodzilem, co ciekawe nawet na tym kolnierzu da sie odczuc wgniecenie od oringa
mam krociec toprana, ale jak bedzie lipa to do aso po nowke ori polece
myslalem tez o tasmie na temperature, mam taka do 200st lecz jest za waska rolka i calej powierzchni ją nie obejme, jest dosc sztywna i wtedy bym nia zrobil sztuczna plaszczyzne i to bedzie juz moja ostatecznosc
Szara80tkaTdi, ja ostatnio miałem ten sam problem wymieniałem króciec od czujników i ten drugi z tyłu silnika przy ścianie grodziowej i na obu miałem wżery a to tego na tym od czujników urwała się śruba:/
Kupiłem oba (zamienniki) bo myślałem ze będą popękane ale okazało się ze oring przepuszcza i są wżery. Nie zastanawiałem się długo znalazłem papier ścierny 220, równy mały klocek drewna(musisz znaleźć coś o równej powierzchni żeby równo zbierać) i zabrałem się do roboty trwało to ok 30min i udało mi się w miarę wyrównać powierzchnie. Dobrze robić to na mokro i oczywiście otwory zabezpieczyć. Później lekko poprawiłem papierem 400 żeby wygładzić i tyle. Nie wyrównałem do zera bo czasu za dużo nie miałem ale po tym zabiegu i wymianie oringów narazie nic sie nie leje.
Myśle ze można wykorzystać papier o większej ziarnistośći żeby nie narobić rys chociaż i tak powierzchnia po szlifowaniu będzie gładsza niż przy wżerach.
Kiedyś mi to mechanik złożył na silikonie i wytrzymało ok tygodnia i lało się jeszcze gorzej, moim zdaniem sam oring powinien wystarczyć jak te wżery skasujesz bo w innym przypadku nawet oryginalny na wżery nie pomoże.
.
Kupiłem oba (zamienniki) bo myślałem ze będą popękane ale okazało się ze oring przepuszcza i są wżery. Nie zastanawiałem się długo znalazłem papier ścierny 220, równy mały klocek drewna(musisz znaleźć coś o równej powierzchni żeby równo zbierać) i zabrałem się do roboty trwało to ok 30min i udało mi się w miarę wyrównać powierzchnie. Dobrze robić to na mokro i oczywiście otwory zabezpieczyć. Później lekko poprawiłem papierem 400 żeby wygładzić i tyle. Nie wyrównałem do zera bo czasu za dużo nie miałem ale po tym zabiegu i wymianie oringów narazie nic sie nie leje.
Myśle ze można wykorzystać papier o większej ziarnistośći żeby nie narobić rys chociaż i tak powierzchnia po szlifowaniu będzie gładsza niż przy wżerach.
Kiedyś mi to mechanik złożył na silikonie i wytrzymało ok tygodnia i lało się jeszcze gorzej, moim zdaniem sam oring powinien wystarczyć jak te wżery skasujesz bo w innym przypadku nawet oryginalny na wżery nie pomoże.
.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tylko ze umnie ten kolnierz jest miedzy swiecami zarowymi dojscia prawie brak na wieksze szlifowaia, a nwet gdyby to ten wzer umnie ma okolo 2 mm glebokosci, wiec duzo tarcia, zobacze co bedzie dalej po silikonie sie dziac, a jak nic to wmiare wypelnie wzer i daje tasme na temp aby miec plaszczyzne
dostalem tez info ze ta tasma musi byc aluminiowa, bo te plastikowe sa wytrzymale na temp do 1godziny
dostalem tez info ze ta tasma musi byc aluminiowa, bo te plastikowe sa wytrzymale na temp do 1godziny
Za przeproszeniem panowie nie piep.....e głupot ja stosuję najtańsze zamienniki 5zł/szt.
plus http://media1mi.pl/p/1/28/387/photo-55e ... 10x310.jpg to cudo 2-3 lat wytrzymuje ok.60tyś.km.
Oringi i czujniki też tym traktuje to coś ala klej tylko że plastyczne po wyschnięciu ok.24h
w wżery w głow. to każde nasze autko ma z racji wieku .Papier jak wyżej pisali ale bez wariacji to nie planowanie głow. :-o potem odtłuścić np. benz /ekstrakcyjną i ten specyfik ,dodam że wcześniej montowałem na silikon czerw.300stop. to wytrzymywało to ustrojstwo 1 roczek/sezon .
plus http://media1mi.pl/p/1/28/387/photo-55e ... 10x310.jpg to cudo 2-3 lat wytrzymuje ok.60tyś.km.
Oringi i czujniki też tym traktuje to coś ala klej tylko że plastyczne po wyschnięciu ok.24h
w wżery w głow. to każde nasze autko ma z racji wieku .Papier jak wyżej pisali ale bez wariacji to nie planowanie głow. :-o potem odtłuścić np. benz /ekstrakcyjną i ten specyfik ,dodam że wcześniej montowałem na silikon czerw.300stop. to wytrzymywało to ustrojstwo 1 roczek/sezon .
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no ja juz mam zdwa tygodnie na silikonie tym do 300st, jednego dnia wypelnilem dziury, odzczekalem 1dzien az przeschnie, drugiego dnia dalem mala warstewka po calosci, ale tak aby nie wycieklo poza krociec, przykrecilem lekko, i po godzinie juz dociaglem, i juz 1000km przejechalem wiec raczej bedzie git
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Mi kiedyś jakiś fachman doradził by zrobić na silikon. Zrobiłem, odczekałem i ciekło. Wkurzyłem się, bo trochę siedziałem nad tym, by było ładnie czysto i schludnie. Odkręciłem to, usunąłem resztki kleju, wziałem drobne papierki ścierne, wszystko co dałem radę wygładziłem, dałem nowy ładnie dopasowany i wypukły oring i już rok nie cieknie.