[B3 1.6 PP] Wymiana silnika 1.6 PP na 1.8 JN
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
[B3 1.6 PP] Wymiana silnika 1.6 PP na 1.8 JN
Witam! Mam problem ze swoją Audi ostatnio doszła temperatura do 100 stopni i wywaliło mi prawdopodobnie uszczelkę i teraz czasami grzeje a czasami nie ale temperatura od razu przekracza 90 stopni a wentylator się nie włącza, mechanik chce za naprawę tego 500zł za same części no i pewnie 500zł będzie za robociznę więc doszedłem do wniosku że taniej będzie wymienić silnik na większy i teraz moje pytanie jest takie czy mogę właśnie wymienić silnik na 1.8 JN chodzi mi dokładnie o ten silnik http://allegro.pl/audi-80-b3-b4-silnik- ... 99200.html i jeśli będzie pasował to co jeszcze będę musiał kupić do tego silnika żeby wszystko działało ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Na swapowaniu nie bardzo się znam ale na pewno nie wyjdzie Ci to taniej. Ponieważ Twój PP to gaźnik więc do kompletnego silnika potrzebujesz jeszcze wiązkę elektryczną do kompa + obudowę filtra powietrza + rozdzielacz paliwa + pompę paliwa + filtr i pewnie coś jeszcze ale to koledzy bardziej obcykani penie zaraz powiedzą.
Ja na Twoim miejscu o ile silnik jest w jeszcze w miarę dobrym stanie to robiłbym tą uszczelkę.
Ja na Twoim miejscu o ile silnik jest w jeszcze w miarę dobrym stanie to robiłbym tą uszczelkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Nie wiem czy ta cena jest za goły czy z osprzętem bo jeszcze nie wiem co robić czy po wymianie tej uszczelki i wyszlifowaniu głowicy będzie wszystko ok i dodam jeszcze że silnik przy 2000 obr/min strasznie strzela znaczy tak nim zabuja a jak ma 1000obr/min to strzela ale tak co 10s. więc dlatego mam straszny dylemat co robić
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Jak chcesz zmienić motor to chyba lepszy mniej awaryjny był by monowtrysk, albo sam blok z głowicą ( od 1,6 po 2,0 ) z twoimi kolektorami i osprzętem. dalej uszczelka to ok 50zł plus trochę pracy , w benzynie wręcz moło prawdopodobne jest pęknięcie głowicy. Może po prostu masz walnięty termostat, jakiś wyciek ( powodowanie poduszki powietrznej w układzie ) źle odpowietrzony układ chłodzenia. Mechanicy lubią naciągać ludzi co mało wiedzą - szybki zysk :mrgreen:
[ Dodano: 2013-02-10, 20:05 ]
co do szlifowania ( planowania ) głowicy to ok 120zł ale ja nie robiłem tego nigdy i nie było problemu. A czy aut straciło na mocy ? źle odpala ?
[ Dodano: 2013-02-10, 20:05 ]
co do szlifowania ( planowania ) głowicy to ok 120zł ale ja nie robiłem tego nigdy i nie było problemu. A czy aut straciło na mocy ? źle odpala ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Odpala normalnie za pierwszym, ale dodam że strasznie kopci na biało jak mu dodam gazu, co do silnika i jego strzelania to nagram jutro filmik, i mam samą benzynę chodzi o to że chodzi równo i nagle tak bujnie silnikiem spadną troszkę obroty i potem wracają na normalne i to nie trwa nawet sekundy a gdy dodam mu gazu do 2000 obr/min to wtedy to jest częstsze czuć w kabinie że bujnie silnikiem i w ogóle jak stoję przy silniku i dodam gazu to widzę że wtedy go tak szarpie , a co do termostatu to chyba nie bo wcześniej miałem ale takie małe ubytki płynu to znaczy powoli go ubywało ale naprawdę mało a nagle pojechałem płyn się skończył silnik doszedł do 100 stopni i gdy dolałem już płyn to właśnie już koniec teraz szybko się grzeje i nie daję w ogóle ciepłego powietrza no chyba że da mu się obroty powyżej 2000 obr/min
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli chcesz zlecać wymianę uszczelki pod głowicą mechanikowi to daruj sobie przekładkę silnika. Silnik 600zł + osprzęt od tego silnika ze 300zł, ktoś kto ci to przełoży weźmie przynajmniej z 500-800zł (jeśli znajdziesz kogoś kto podejmie się takiej przekładki bo większość mechaników będzie się bała tak zaawansowanych prac).
Jak pisali koledzy wyżej możesz wsadzić na swoim osprzęcie ale aby przykręcić kolektor z gaźnikowca do głowicy silnika z wtryskiem trzeba wyciąć podkładkę zasłaniającą otwory po wtryskiwaczach.
Jak pisali koledzy wyżej możesz wsadzić na swoim osprzęcie ale aby przykręcić kolektor z gaźnikowca do głowicy silnika z wtryskiem trzeba wyciąć podkładkę zasłaniającą otwory po wtryskiwaczach.
To mogę być problemy z gaźnikiem.Mateusz93B pisze: i mam samą benzynę chodzi o to że chodzi równo i nagle tak bujnie silnikiem spadną troszkę obroty i potem wracają na normalne i to nie trwa nawet sekundy a gdy dodam mu gazu do 2000 obr/min to wtedy to jest częstsze czuć w kabinie że bujnie silnikiem i w ogóle jak stoję przy silniku i dodam gazu to widzę że wtedy go tak szarpie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
okej dzięki za pomoc w wyborze więc zlecę zrobienie tego silnika dodam tylko że ta cena 500zł to jest w niej wliczone wymiana uszczelniaczy i pierścieni ponieważ audik brał też trochę oleju. A co sądzicie żebym wymienił też przy okazji gdy będą robić silnik, świece BOSCH i kable WN na Magneti Marelli ?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
co do pierścieni to ciężka sprawa bo trzeba mieć dobry sprzęt pomiarowy żeby to zmierzyć i spasować i sporo wiedzy a nie wielu ma o tym pojęcie i posiada takowy ( więc to może ściema ) dlatego jak coś to wymieniają silniki większości a nie remontują je na warsztatach. Tak robiąc ten silnik to uszczelka głowicy do 50zł gumki zaworowe ( częsta przyczyna spalania oleju ) do 20zł, simeringi 30zł pasek rozrządu ok 40zł rolka do 50zł uszczelka pokrywy do 20zł ( części ok 200zł ) + robocizna chyba że podejmiesz się sam ( zawsze jakaś nauka i nowe doświadczenie ) ważne też dobrze sprawdzić króćce od wody jak i pompę w celu wykluczenia wycieków. A czy płyn teraz ubywa ? może jest niewłaściwie odpowietrzony tylko układ chłodzenia, to gaźnik więc ogrzewany jak dobrze pamiętam jest wodą która steruje także ssaniem ( pewny nie jestem zależy od modelu gaźnika ) co do kopcenia na biało to o tej porze roku to raczej normalne (chyba że świata nie widać :mrgreen: )
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
rozrząd wymieniałem w listopadzie z rolkami od tego czasu zrobiłem ok.10 000km, teraz płynu nie ubywa ,ale jak odkręcę korek i dodam gazu to wypycha mi płyn do góry a czy sam bym dał radę to raczej wątpię bo nie mam żadnych lepszych narzędzi i zero doświadczenia w tym silniku a boje się że raczej bym jeszcze bardziej go popsuł
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
toć to prosty szmelcwagenowski motor :mrgreen: Ciężko mi stwierdzić ( musiał bym to widzieć ) ale można podejrzewać że jest słabo odpowietrzony układ i jest gdzieś poduszka powietrzna. o czy masz wspomaganie ? Garaż ? jakieś miejsce ? trochę chęci do pracy ? Jak nie masz wspomagania to od spodu pompy wody jest przykręcona obudowa termostatu ( takie coś na co założony jest dolny wąż z chłodnicy ) na dwie śrubki M6 ( klucz 10 ) odkręcasz to wyciągasz termostat zakręcasz , lejesz płyn i patrzysz co się dzieje ( samochód powinien mieć mniejsze temperatury. Chyba że to nic nie da to remont nieunikniony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
powiem tak byłem w połczynie ( jakieś 180 km odemnie ) w sanatorium 2 lata temu i nie wiem co tam jest więc nie pomogę. Wiem napewno że mechanicy raczej jak już to będą się starać wydoić klienta jak się da, tak niestety jest bo to ich praca i sposób na życie. A narzędzia jakieś posiadasz ? to trzeba by zdemontować pompę wspomagania bo jest pod pompą wody.