Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Wymiana silnika 1.6 PP na 1.8 JN

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Mateusz93B
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój

Post autor: Mateusz93B » 11 lut 2013, 21:16

zwykłe klucze mam i pewnie odkręcił bym tą pompę wspomagania ale teraz pozostaje pytania jak wyciągnę termostat to czy jeśli nie będzie się przegrzewał to znaczy że to wina termostatu tak i ewentualnie mam pytanie jak odpowietrzyć układ chłodzenia ?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 lut 2013, 21:34

znaczy potrzebna by była jeszcze przedłużka z nasadką 13 + grzechotka, jak nic się nie będzie dziać to termostat można sprawdzić w czajniku bądź jakimś garku zagotowując go. Co do odpowietrzenia to trudna sprawa, niektóre modele posiadają na jednym wężu idącym do nagrzewnicy śrubkę do odpowietrzenia, jak jej niema to zawsze miałem z tym problem, i starałem się założyć taki wąż. W golfie natomiast zalewa się instalacje powoli płyn schodzi z czasem by było szybciej można poruszać wężami. po czym uruchamia się motor na odkręconym korku i tak ma pracować ( kontrolując stan płynu )aż się zagrzeje do temperatury 90 stopni wtedy zakręca się korek i czeka do włączenia wentylatora chłodnicy w tym czasie dolny wąż od chłodnicy powinien być ciepły.

Mateusz93B
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój

Post autor: Mateusz93B » 11 lut 2013, 21:47

no właśnie a ja ten dolny wąż mam cały czas zimny i robiłem tak z tym korkiem jak piszesz no i wentylator się nie włączał jak przekroczył 90 stopni

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 lut 2013, 22:17

może to być wina uszkodzonego termostatu bądź ni odpowietrzenia co jest trudne :-/ i przyznam się że w audi bez węża z odpowietrznikiem nie potrafię nie wiem dlaczego. możesz spróbować lekko zsunąć wąż z nagrzewnicy w celu wypuszczenia powietrza. Zimny wąż znaczy poduszka powietrzna lub niesprawny termostat ( no chyba że wirnik pompy odpadł ale dając gazu robi się ciepło więc raczej jest ok ) musisz próbować odpowietrzyć bądź wyjąć termostat,

Mateusz93B
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój

Post autor: Mateusz93B » 23 lut 2013, 13:36

Witam po chorobie wziąłem się w końcu za swoją audiczkę i mam pytanie a mianowicie termostat jest okej ale chodzi o to że teraz samochód grzeje ale chyba układ jest zapowietrzony bo nie włącza się wentylator i chłodnice u góry mam ciepła a na dole zimną i dolny wąż też jest zimny, i dodam jeszcze że jak samochód się nagrzeje to węże strasznie ciężko jest ścisnąć, aaa i bym zapomniał powietrze ciepłe leci ale dopiero jak wskazówka dojdzie do 90 stopni i gdy mam obroty pomiędzy 1000-2000 obr/min silnik się grzeje a jak powyżej 2000 obr/min wszystko jest okej temperatura spada ze 100 stopni i daję gorące powietrze więc wydaje mi się że to chyba zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie jestem pewny i proszę was znów o poradę

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 23 lut 2013, 13:50

albo kolego po prostu czas zmienic pompe wody bo nie domaga na wolnych obrotach, silnik na wolnych powinien sie sam odpowietrzyc a termostat jesli sprawdzales w garku z woda to nie jest to zadne sprawdzenie aczkolwiek i tak go wykluczam

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 23 lut 2013, 19:12

damianek1234561 pisze:albo kolego po prostu czas zmienic pompe wody bo nie domaga na wolnych obrotach, silnik na wolnych powinien sie sam odpowietrzyc a termostat jesli sprawdzales w garku z woda to nie jest to zadne sprawdzenie aczkolwiek i tak go wykluczam

A jak by kolega inaczej go sprawdził ?? ja twierdze że to dobra metoda i jeszcze mi się nie zdarzyło pomylić w ten sposób . Co do odpowietrzenia w b3 bez węża z odpowietrznikiem nie mogłem jej odpowietrzyć i nie była to wina pompy ( choć nie mówię że się mylisz ) bo jeździ do tej pory.

[ Dodano: 2013-02-23, 19:15 ]
spróbuj niech się nagrzewa z odkręconym korkiem, zakręć go dopiero gdy będzie z 90 stopni, albo zacznie płyn iść w górę a dodając gazu nie zejdzie wtedy powinien puścić w końcu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl