[B3 1.6 PP] Wymiana silnika 1.6 PP na 1.8 JN
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
znaczy potrzebna by była jeszcze przedłużka z nasadką 13 + grzechotka, jak nic się nie będzie dziać to termostat można sprawdzić w czajniku bądź jakimś garku zagotowując go. Co do odpowietrzenia to trudna sprawa, niektóre modele posiadają na jednym wężu idącym do nagrzewnicy śrubkę do odpowietrzenia, jak jej niema to zawsze miałem z tym problem, i starałem się założyć taki wąż. W golfie natomiast zalewa się instalacje powoli płyn schodzi z czasem by było szybciej można poruszać wężami. po czym uruchamia się motor na odkręconym korku i tak ma pracować ( kontrolując stan płynu )aż się zagrzeje do temperatury 90 stopni wtedy zakręca się korek i czeka do włączenia wentylatora chłodnicy w tym czasie dolny wąż od chłodnicy powinien być ciepły.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
może to być wina uszkodzonego termostatu bądź ni odpowietrzenia co jest trudne i przyznam się że w audi bez węża z odpowietrznikiem nie potrafię nie wiem dlaczego. możesz spróbować lekko zsunąć wąż z nagrzewnicy w celu wypuszczenia powietrza. Zimny wąż znaczy poduszka powietrzna lub niesprawny termostat ( no chyba że wirnik pompy odpadł ale dając gazu robi się ciepło więc raczej jest ok ) musisz próbować odpowietrzyć bądź wyjąć termostat,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 paź 2012, 21:43
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Witam po chorobie wziąłem się w końcu za swoją audiczkę i mam pytanie a mianowicie termostat jest okej ale chodzi o to że teraz samochód grzeje ale chyba układ jest zapowietrzony bo nie włącza się wentylator i chłodnice u góry mam ciepła a na dole zimną i dolny wąż też jest zimny, i dodam jeszcze że jak samochód się nagrzeje to węże strasznie ciężko jest ścisnąć, aaa i bym zapomniał powietrze ciepłe leci ale dopiero jak wskazówka dojdzie do 90 stopni i gdy mam obroty pomiędzy 1000-2000 obr/min silnik się grzeje a jak powyżej 2000 obr/min wszystko jest okej temperatura spada ze 100 stopni i daję gorące powietrze więc wydaje mi się że to chyba zapowietrzony układ chłodzenia,ale nie jestem pewny i proszę was znów o poradę
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
damianek1234561 pisze:albo kolego po prostu czas zmienic pompe wody bo nie domaga na wolnych obrotach, silnik na wolnych powinien sie sam odpowietrzyc a termostat jesli sprawdzales w garku z woda to nie jest to zadne sprawdzenie aczkolwiek i tak go wykluczam
A jak by kolega inaczej go sprawdził ?? ja twierdze że to dobra metoda i jeszcze mi się nie zdarzyło pomylić w ten sposób . Co do odpowietrzenia w b3 bez węża z odpowietrznikiem nie mogłem jej odpowietrzyć i nie była to wina pompy ( choć nie mówię że się mylisz ) bo jeździ do tej pory.
[ Dodano: 2013-02-23, 19:15 ]
spróbuj niech się nagrzewa z odkręconym korkiem, zakręć go dopiero gdy będzie z 90 stopni, albo zacznie płyn iść w górę a dodając gazu nie zejdzie wtedy powinien puścić w końcu