[ABT B4] Zawieszenie silnika
[ABT B4] Zawieszenie silnika
Witam
po naszej zimie zauważyłem ze coś mi stuka pod maska :cry:
co się okazało :
po "lekkim" wybiciu się poduszek silnika silniczek zaczął obijać się o maskę (filtr powietrza i plastikowa osłona paska)
tak droga dedukcji i patrzenia zauważyłem ze przy naprawie blaszek karoserii zmieniane było mocowanie podpór silnika i tak jakoś mi się wydaje ze chyba ktoś ciut za wysoko je zamocował
i teraz głowię się co z tym zrobić - jak najprościej obniżyć/opuścić silnik o 1 do 2 centymetrów :?:
najprostszym wyjściem było by zrobienie jakiś podkładek pod poduszki aby były mocowane niżej :!: co wy na to :?:
jakieś inne pomysły :?: :idea:
po naszej zimie zauważyłem ze coś mi stuka pod maska :cry:
co się okazało :
po "lekkim" wybiciu się poduszek silnika silniczek zaczął obijać się o maskę (filtr powietrza i plastikowa osłona paska)
tak droga dedukcji i patrzenia zauważyłem ze przy naprawie blaszek karoserii zmieniane było mocowanie podpór silnika i tak jakoś mi się wydaje ze chyba ktoś ciut za wysoko je zamocował
i teraz głowię się co z tym zrobić - jak najprościej obniżyć/opuścić silnik o 1 do 2 centymetrów :?:
najprostszym wyjściem było by zrobienie jakiś podkładek pod poduszki aby były mocowane niżej :!: co wy na to :?:
jakieś inne pomysły :?: :idea:
co do poduszki przy chłodnicy to napisze jutro bo dziś już ciemniutko
a obija się filtr bo maska od spodu jest już nieco pozbawiona lakieru (optarta) właśnie kolo filtra i kolo plastiku osłony paska (nad ta osłoną przebiega w masce połączenie wzmocnienia blach) i jak się przypatrzeć to są one trochę przygniecone (więc ten problem jest od dawna)
a doputy poduszki były w sztywne to stykania w maskę nie było słychać (najlepiej to słychać jak się stanie obok maski - jak lekko przytrzymac maskę ręką to milknie
stad mi się wydaje że obniżenie by pomogło
dodatkowy minus to instalacja LPG i mikser między gaźnikiem a obudową filtra (wiec ten 1-2 cm brakujących ucieka na ten właśnie mikser) ( w poprzednim autko b3 mikser miałem wewnątrz filtra - wiec było lepiej)
a z innej beczki bo nie wiem czy zrozumiałem - czy są poduszki o różnej wysokości ??
zaznaczam że obie lewa i prawa są z tych bardziej okrągłych - w b3 były bardziej "prostokątne" patrząc od góry
a obija się filtr bo maska od spodu jest już nieco pozbawiona lakieru (optarta) właśnie kolo filtra i kolo plastiku osłony paska (nad ta osłoną przebiega w masce połączenie wzmocnienia blach) i jak się przypatrzeć to są one trochę przygniecone (więc ten problem jest od dawna)
a doputy poduszki były w sztywne to stykania w maskę nie było słychać (najlepiej to słychać jak się stanie obok maski - jak lekko przytrzymac maskę ręką to milknie
stad mi się wydaje że obniżenie by pomogło
dodatkowy minus to instalacja LPG i mikser między gaźnikiem a obudową filtra (wiec ten 1-2 cm brakujących ucieka na ten właśnie mikser) ( w poprzednim autko b3 mikser miałem wewnątrz filtra - wiec było lepiej)
a z innej beczki bo nie wiem czy zrozumiałem - czy są poduszki o różnej wysokości ??
zaznaczam że obie lewa i prawa są z tych bardziej okrągłych - w b3 były bardziej "prostokątne" patrząc od góry
właśnie oglądałem przednia poduszkę - ta koło chłodnicy
patrząc z boku wygląda to tak:
,___/
| ,--,_____
| | ____
| |__/ /
|____/
ta zewnętrzna część jest przykręcona do do podstawy chłodnicy a ta w środku to "mocowanie" silnika
i tu moje pytanie czy jest ono dobrze zamontowana ?? czy to powinno wyglądać tak:
,___/
|
|
|
|____/
czy tak ??
,------\
|
|
|
`------\
w sumie czy te "łapki" mają być skierowane do góry czy do dołu ??
jeśli w dół to w tym miejscu mocowanie obniży się o ten poszukiwany 1 cm
patrząc z boku wygląda to tak:
,___/
| ,--,_____
| | ____
| |__/ /
|____/
ta zewnętrzna część jest przykręcona do do podstawy chłodnicy a ta w środku to "mocowanie" silnika
i tu moje pytanie czy jest ono dobrze zamontowana ?? czy to powinno wyglądać tak:
,___/
|
|
|
|____/
czy tak ??
,------\
|
|
|
`------\
w sumie czy te "łapki" mają być skierowane do góry czy do dołu ??
jeśli w dół to w tym miejscu mocowanie obniży się o ten poszukiwany 1 cm
Witam,
Po zrobieniu blach jakiś rok temu (czołowe zderzenie z clio :evil: ) mam coś takiego: gdy wrzucam luz powyżej 100km/h np przy zmianie biegu z 4 na 5 telepie mi kierownica (gdy ciągnie albo hamuje silnikiem jest ok). Zrobiłem już wszystko: tulejki, sworznie, łączniki, ostatnio nawet skasowałem mały luz na kierownicy i dalej to samo. Jedyne co mi przyszło ostatio do głowy to zawieszenie silnika. No więc sprawdziłem wszystkie poduszki i co widzę. Cały silnik opiera się na odboju (niektórzy nazywają to przednim wspornikiem) także poduszki pod silnikiem chyba nie mają za wile do roboty. I tak sobie myślę że to może być przyczyną problemu. Macherzy coś źle poskładali albo niestety papierowe zamienniki są tak spasowane. Jedyne co mi przychodzi do głowy to spróbować ten ogranicznik co jest przykręcony do przedniego pasa przykręcić górą na dół albo np. użyć wiertarki i przesunąć otwory centymetr w górę.
Jak sądzicie, czy to może być przyczyną telepania kierownicy? No i podstawowe pytanie czy wogóle to dobrze myślę a mianowicie myślę, że ten ogranicznik trzeba tak ustawić żeby guma odboju była w równych odległościach od jego góry i dołu. Jak to wygląda w waszych pojazdach?
Po zrobieniu blach jakiś rok temu (czołowe zderzenie z clio :evil: ) mam coś takiego: gdy wrzucam luz powyżej 100km/h np przy zmianie biegu z 4 na 5 telepie mi kierownica (gdy ciągnie albo hamuje silnikiem jest ok). Zrobiłem już wszystko: tulejki, sworznie, łączniki, ostatnio nawet skasowałem mały luz na kierownicy i dalej to samo. Jedyne co mi przyszło ostatio do głowy to zawieszenie silnika. No więc sprawdziłem wszystkie poduszki i co widzę. Cały silnik opiera się na odboju (niektórzy nazywają to przednim wspornikiem) także poduszki pod silnikiem chyba nie mają za wile do roboty. I tak sobie myślę że to może być przyczyną problemu. Macherzy coś źle poskładali albo niestety papierowe zamienniki są tak spasowane. Jedyne co mi przychodzi do głowy to spróbować ten ogranicznik co jest przykręcony do przedniego pasa przykręcić górą na dół albo np. użyć wiertarki i przesunąć otwory centymetr w górę.
Jak sądzicie, czy to może być przyczyną telepania kierownicy? No i podstawowe pytanie czy wogóle to dobrze myślę a mianowicie myślę, że ten ogranicznik trzeba tak ustawić żeby guma odboju była w równych odległościach od jego góry i dołu. Jak to wygląda w waszych pojazdach?
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Witajcie!
Co do poduszki skrzyni biegów to jak to jest w Waszych audiczkach? Czy one powinny dolegać do podwozia?
Zapraszam do zdjęć jak to jest u mnie:
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-94 ... t26942.htm
Pozdrowka!
Co do poduszki skrzyni biegów to jak to jest w Waszych audiczkach? Czy one powinny dolegać do podwozia?
Zapraszam do zdjęć jak to jest u mnie:
https://audi80.pl/80-b4-19-tdi-1z-94 ... t26942.htm
Pozdrowka!