Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[Audi 80 1,8 PM] Zawór opóźnienia przy aparacie zapłonowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

[Audi 80 1,8 PM] Zawór opóźnienia przy aparacie zapłonowym

Post autor: GerB3 » 21 sty 2011, 18:45

Do czego służy zawór opóźnienia przy aparacie zapłonowym, jaki ma wpływ na przyspieszenie opóźnienie zapłonu, oraz czy ma znaczenie zamontowanie go odpowiednią stroną w kierunku np. aparatu zapł.

Chodzi mi o tą cześć

Obrazek

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 sty 2011, 20:39

Też mnie to interesuje. Z tego co wiem nie każde PM to ma, ja mam, a raczej miałem bo testowo wywaliłem. Ale nie widzę żadnej różnicy.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 21 sty 2011, 20:47

Właśnie znalazłem jedyny temat własnie Twój w którym to opisałeś ale nie do końca ;-)

W którą stronę masz skierowaną białą strone tego zaworu? do rozdzielacza czy w stronę przewodu? Ja znalazłem jedynie na jakimś niemieckim forum że biała strona powinna być właśnie w kierunku rozdzielacza.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 sty 2011, 21:57

W tym sęk że nie pamiętam bo jak pisałem ściągnąłem to jakiś czas temu.

EDIT:
Kolega napisał w innym temacie że u niego ten zawór puszcza w jedną stronę. U mnie nie puszczał w sumie w żadną. Skoro tak to zastanawiam się czemu nie ma żadnej różnicy po jego wywaleniu? Podciśnienie na wyższych obrotach jest, płytka w aparacie się przesuwa. Chyba że przyśpieszanie zapłonu jest niewyczuwalne przez kierowcę?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 23 sty 2011, 10:40

Musi być wyczuwalne, jakby nie było to jakbyś depnął gwałtownie w gaz to to auto dostałoby chwilowego zamulenia bo mieszanka nie spaliłaby się do końca na normalnym ustawienu zapłonu. On ma własnie puszczać w jedną stronę tylko nie wiem w którą :-D

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 sty 2011, 12:24

Raczej tak aby podciśnienie mogło działać na aparat zapłonowy. Potestuj "paszczowo" i załóż odpowiednio :-) No a u mnie to ciekawe. Wogóle po kupnie zapłon był na maxa przyśpieszony. Po przestawieniu na lampie, i wywaleniu tego zablokowanego zaworu żadnej różnicy. Wg mnie auto jest troche za mułowate... Czary mary.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl