Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 1,8 PM] Zawór opóźnienia przy aparacie zapłonowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

[Audi 80 1,8 PM] Zawór opóźnienia przy aparacie zapłonowym

Post autor: GerB3 » 21 sty 2011, 18:45

Do czego służy zawór opóźnienia przy aparacie zapłonowym, jaki ma wpływ na przyspieszenie opóźnienie zapłonu, oraz czy ma znaczenie zamontowanie go odpowiednią stroną w kierunku np. aparatu zapł.

Chodzi mi o tą cześć

Obrazek

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 sty 2011, 20:39

Też mnie to interesuje. Z tego co wiem nie każde PM to ma, ja mam, a raczej miałem bo testowo wywaliłem. Ale nie widzę żadnej różnicy.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 21 sty 2011, 20:47

Właśnie znalazłem jedyny temat własnie Twój w którym to opisałeś ale nie do końca ;-)

W którą stronę masz skierowaną białą strone tego zaworu? do rozdzielacza czy w stronę przewodu? Ja znalazłem jedynie na jakimś niemieckim forum że biała strona powinna być właśnie w kierunku rozdzielacza.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 21 sty 2011, 21:57

W tym sęk że nie pamiętam bo jak pisałem ściągnąłem to jakiś czas temu.

EDIT:
Kolega napisał w innym temacie że u niego ten zawór puszcza w jedną stronę. U mnie nie puszczał w sumie w żadną. Skoro tak to zastanawiam się czemu nie ma żadnej różnicy po jego wywaleniu? Podciśnienie na wyższych obrotach jest, płytka w aparacie się przesuwa. Chyba że przyśpieszanie zapłonu jest niewyczuwalne przez kierowcę?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 23 sty 2011, 10:40

Musi być wyczuwalne, jakby nie było to jakbyś depnął gwałtownie w gaz to to auto dostałoby chwilowego zamulenia bo mieszanka nie spaliłaby się do końca na normalnym ustawienu zapłonu. On ma własnie puszczać w jedną stronę tylko nie wiem w którą :-D

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 sty 2011, 12:24

Raczej tak aby podciśnienie mogło działać na aparat zapłonowy. Potestuj "paszczowo" i załóż odpowiednio :-) No a u mnie to ciekawe. Wogóle po kupnie zapłon był na maxa przyśpieszony. Po przestawieniu na lampie, i wywaleniu tego zablokowanego zaworu żadnej różnicy. Wg mnie auto jest troche za mułowate... Czary mary.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl