Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zimą ciężej pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
arturro1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 05 wrz 2009, 23:15
Imię: Artur
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: arturro1986 » 07 sty 2015, 08:30

Kolego PieterB do czego idzie ten dodatkowy wężyk pomiędzy krokowcem a kolektorem?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2015, 09:04

arturro1986, to jakiś wynalazek który był montowany w niemcowni i miał służyć ekonomi zdaje się
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
69kotek1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 12 mar 2015, 18:29
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: 69kotek1988 » 13 mar 2015, 07:13

rafalaudi1 pisze:W przypadku jak opisane czyli ciężkie odpalanie na zimnym są najczęściej 4 przyczyny:
- urwane przewody od rozruchowego,
- uszkodzony regulator ciśnienia,
- niebieski czujnik temperatury,
- uszkodzony bezpiecznik 28.

To tak dla potomnych
a co to znaczy uszkodzony bezpiecznik 28 ?? Bo u mnie jest cały ale napięcia na nim go nie mam jak sprawdzałem Miernikiem >> mogę pociągnąć napięcie z innego bezpiecznika ??

gregorian322
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2008, 16:09
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: gregorian322 » 18 mar 2015, 23:37

Panowie, miałem ten sam problem. Czasem odpalił za 1 razem, czasem wcale. Kręcenie nie raz do rozładowania akumulatora. 3 razy zdarzyło się że jechałem i nagle wszystko zgasło na 2 sek. Nieraz nie chciał odpalić. zamykałem wkurzony, przychodziłem po godzinie czy 2, i na dotyk odpalił. Później przestał. Za każdym razem katowałem rozrusznik.
Po 1 kabelek w kostce niebieskiej od wtryskiwacza rozruchowego
po 2 przekaźnik 30 w kabinie, który powodował nieraz tykanie przekaźnika 208. Tu wystarczy przylutować wszystkie luty i odpala za 1 razem.

Kiedyś miałem tak, że jak za 1 razem nie udało się odpalić, to już było ciężko, bo zalewało silnik. Czujnik temperatury uszkodzony, który podawał ujemną temp. i komputer podawał za dużo paliwa.

Może komuś się przyda moja wypowiedź, bo koszt naprawy żaden, a nie jeden mechanik zgarnie fortunę, jak do niego z lenistwa zawieziesz.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 11 paź 2015, 22:55

Witam,
Ja pomimo wszystko mam dziwny problem. Czujnik niebieski po pomiarach jest ok. Na zimnym bardzo ciężko odpala. Najczęściej za trzecim razem.
Jak odłączę wtyczkę od niebieskiego czujnika to odpala od startu więc rozruchowy działa (na ciepłym zalewa bo wiadomo że chodzi cały czas w awaryjnym).
Miałem wcześniej problemy z wysokimi obrotami które się zawieszały ale to minęło.
Ma ktoś pomysł co może być?
Dodam, że jak już odpali to potem pali bez stresów za pierwszym.
Czy ten niebieski czujnik pomimo dobrych wyników może coś pierniczyć?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4663
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 paź 2015, 09:34

Mi przychodzi do głowy sprawdzenie ciśnienia paliwa bo przy słabej pompie najczęściej są problemy z odpaleniem zimnego silnika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 12 paź 2015, 18:52

rafalaudi1, a ile masz paliwa w zbiorniku? Z twojego profilu wynika ze masz LPG, odpalasz i gasisz sinik na benzynie?
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 12 paź 2015, 21:17

Teraz robiłem pomiar i nie ma prądu na rozruchowym. Teraz trzeba zbadać wiązkę w celu szukania przerwy na przewodzie.
Zastanawiam się czy może tu mieć winę stacyjka. Pamiętam że jakiś czas temu zakopciło się z okolicy dźwigni wycieraczek jak odpalałem. Teraz to będzie kopanie w kablach chyba.

Palę na benie (standardowo poziom lekko rezerwowy w baku) ale gaszenie to już na gazie.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 12 paź 2015, 21:51

No to pewnie już znalazłeś przyczynę, szukaj złamania kabla blisko wtyczki. Możesz wymianić kostkę stacyjki, nawet dla sprawdzenia kupić najtańszą jaka jest. U mnie problem z odpaleniem pojawia się wraz z począdkiem rezerwy. Wtedy też głośniej pracuje pompa paliwa, zawsze tankuje do 1/3 zbiornika. Odpalam i jadę na benzynie aż się wskazówka temp ruszy i gaszę silnik (może chodzi z 10 sekund) na benzynie.
ABK + lpg I gen. :-) i ponad 400 tys. na liczniku :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4663
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 paź 2015, 21:51

rafalaudi1 pisze:Teraz robiłem pomiar i nie ma prądu na rozruchowym.
Mierzyłeś pomiędzy pinami? czy między zasilaniem (czarno-niebieskim jak dobrze pamiętam) a masą? Zwykłym miernikiem trudno jest zauważył wysterowanie tego wtryskiwacza.

Zmierz jaki jest opór na niebieskim czujniku albo zobacz na vagu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 12 paź 2015, 22:07

Niebieski czujnik wskazuje prawidłowo. Mierzone w każdej temperaturze.
Sprawdzę jak wykręcę wtrysk rozruchowy i zobaczę czy sika.
Metoda prób i błędów muszę iść najwidoczniej.

sandokan32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2016, 14:33

Post autor: sandokan32 » 24 kwie 2016, 15:24

Witam użytkowników forum. Mam problem z moim Audi 80 b4 2.0 abt. Ciężko czasami odpalić samochód na benzynie albo odpalając samochód silnik przerywa jak by nie palił na wszystkie cylindry, czasem szarpie mocno. Problem jest tylko na benzynie na lpg jest ok. Świece, przewody wymieniłem. Silnik jak się nagrzeje jest ok. Problem powraca jak zgaszę silnik, postoi godzinę lub dwie. Zauważyłem że jak czasami zaleję nowe paliwo to problem się zmniejsza, pali za każdym razem i na zimno chodzi prawie jak powinien aczkolwiek jak odpalę i od razu ruszam przez najbliższy km chodzi nierówno.
W najgorszych przypadkach z uruchomieniem muszę zakręcić do 4 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4663
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 kwie 2016, 17:43

sandokan32, przeczytaj ten temat: https://audi80.pl/printview.php?t=41152&start=0

Jak będzie pomagać odłączenie akumulatora na 10-15 minut przed odpalaniem to w temacie wyżej jest rozwiązanie.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga