Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT]Znika gdzieś płyn chłodzący!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
drejsd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 kwie 2007, 17:19
Lokalizacja: Włodawa

[80 B4 2.0 ABT]Znika gdzieś płyn chłodzący!!!

Post autor: drejsd » 06 maja 2007, 16:10

Audi 80 2.0 bnz.+gaz 1992r. Mam dziwny problem, otóż ucika mi gdzieś płyn chłodzący i może nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to,że ucika kiedy auto stoi w garażu. Jak jeżdżę to nie widać aby ubywało,ale zostawiam auto na noc w garażu przychodzę rano a w zbiorniku płynu 2 cm mniej. Nie widać żeby ciekło pod auto,już nawe gazety podkładałem i suche a płynu ni ma!!!!
Mam też problemy z temp., przy wyższych obrotach 90 st. czyli OK a na jałowym biegu w granicach 1000 spada do 70...wcześniej tak nie miałem no i pojawiły się te dziwne ubytki płynu...
Ostatnio zmieniony 06 maja 2007, 16:35 przez drejsd, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 16:17

Nie ma czasem śladów płynu w środku auta. Często nagrzewnica sie roszczelnia i z tąd te ubytki płynu. Inny powód to uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy nie ma śladów oleju w naczyniu wyruwnującym ani białego nalotu na korku od wlewu oleju, oraz czy poziom oleju nie wzrasta.
Części samochodowe online - Motostacja

dziadek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 16 lut 2007, 11:32
Lokalizacja: Genewa

Post autor: dziadek21 » 06 maja 2007, 16:39

tez mam 2.0 z 1992r!!!moze ucieka ci plyn przez ktorys z kroccow(wchodzacych do bloku silnika)???
ja tak mialem i musialem wymienic krociec! ;-) przyczyna byla wypalona uszczelka w kroccu i plyn mi uciekal!warto sprawdzic :roll:

drejsd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 kwie 2007, 17:19
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: drejsd » 06 maja 2007, 21:41

Właśnie chodzi o to,że nie mam ani białego nalotu ani śladów oleju w zbiorniku wyrównawczym.Rzeczywiście mam nieszczelny króciec z tyłu silnika przy akumulatorze.Tak było jednak wcześniej a płyn nie uciekał podczas postoju tylko podczas jazdy.Teraz jest jakby odwrotnie.
Codziennie rano muszę dolewać z 2-3 cm. A może mi się do cylindrów sączy a do oleju nie...Jakie są objawy nieszczelnej uszczelki po głowicą i da się to jakoś sprawdzić bez rozbierania całrgo auta?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 21:51

Myśle ze jak by płyn chłodniczy leciał do cylindrów to auto chyba by nie paliło, albo paliło by cieżej. Na pewno byś zauważył róznicę.
Części samochodowe online - Motostacja

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 06 maja 2007, 22:01

No a jak przyjdziesz rano i niema tych 2-3cm to auto jakos cięzej pali ??
Jak są kłopoty z rozruchem to moze byc to uszczelka pod głowicą :cry:

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 06 maja 2007, 23:30

Nie musi wcale ciężej palić a może to być uszczelka pod glowicą.
Trzeba zrzucić glowicę i będzie widać na tlokach, uszczelce, glowicy nalot - wypłukany nagar.
2006-11-17, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi80.PL. <spoko> Ps: Polecam: iParts.pl
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - zima
Moja Audi 80 B4 2.0, 115KM - lato.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 maja 2007, 23:33

No ale przy takich ubytkach płynu chodniczego dzień w dzień jeśli nie widać gdzie on ubywa i jeśli miała by byc to wina uszczelki to czy nie powinno coś z silnikiem sie dziać :?:
Części samochodowe online - Motostacja

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 maja 2007, 09:06

Sprawdziłeś tapicerke od strony kierowcy pod wycieraczką :?: Sucha , czy mokra :?:
AUDI SPORT

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 07 maja 2007, 14:50

Mi też ten kruciec się rozszczelnił i musiałem dolewać prawie codziennie ( i pamiętaj nie dolewaj nigdy wody takiej z kranu, jak już co to destylowaną )

drejsd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 kwie 2007, 17:19
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: drejsd » 07 maja 2007, 16:31

Sprawdziłem dzisiaj przed chwilą,już sam nie wiem. Teraz przez noc prawie nic nie ubyło. Ostatnio gość zmieniał mi termostat i może jeszcze gdzieś powietrze zalega. Spróbuje go jeszcze odpowietrzyć. W kabienie ma sucho więc do kabiny mi nie cieknie, zresztą z ogrzewaniem ma problemy bo raz grzeje raz nie, a nawet jak grzej to słabiej niż kiedyś.
A tak przy okazji, mam z dwóch stron chłodnicy jakieś czujniki, od strony pasażera niebieski (z tego co czytałem na forum to ten załącza wentylator), a drugi po stronie kierowcy(czarny). Nie wiem do czego jes ten drugi i na dodatek mam odłączoną od niego wtyczkę.Nie chce ryzykować i ją podłączać jeśli nie wiem co to jest...
No i na razie będę testował dalej auto...

Awatar użytkownika
bono84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 03 kwie 2007, 23:38
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: bono84 » 07 maja 2007, 22:08

Właśnie bardzo dużo słyszałem o wyciekającym płynie niewiadomo gdzie. U siebie znalazłem przyczynę i jest ok.

wojt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 maja 2007, 14:44

Post autor: wojt » 08 maja 2007, 13:06

jesli nie dawno zmieniales termostat a jezdzisz na malych odcinkach i auto nie zlapie pelnej temperatury do pelnego otwarcia termostatu jest mozliwe ze masz jeszcze zapowieczony uklad. zagrzej ja az wlaczy sie wetylator :!: jesli to nie pomoze , duze szanse ze konczy sie uszczelka pod glowica ale gdyby plyn dostawal sie do tlokow powinna kopcic na blekitno :shock: wymien krucce pozbac sie wycieku i obserwoj.pozdrawiam

drejsd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 kwie 2007, 17:19
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: drejsd » 08 maja 2007, 17:07

Mogę powiedzieć tylko tyle,że moje najgorsze obawy się potwierdziły...uszczelka pod głowicą,wprawdzie nie kopci na błękitno ale odkręciłem świece i zaparowało niebieskim dymem!!!Mimo wszystko dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2007, 22:58

Czyli wyszło tak jak sądziłem na początku. Czyli niestety czeka kolege ściaganie głowicy. Niech kolega napisze jak poszło.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga