Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] 2.3E NG problem z obrotami.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 15 paź 2015, 20:21

Jeżeli odepnę wtyczkę od tego potenciometra przepustnicy to tego nie robi, nie faluje, trzyma jakieś obroty bodajże 1050rpm. Odpiąłem też wtyczkę od potencjometru przepływomierza i robi to samo jak odepniesz to robił to samo jak odpiąłem krokowiec na filmiku. Ani nie pali więcej ani nic, zimny pali lepiej i chodzi, nie trzęsie się tak, trzyma obroty wg. obrotomierza 900rpm a jak się zaczyna rozgrzewać obroty spadają, bywa że nawet 800rpm i jak dostanie wysoką temperaturę to faluje 900-1100rpm ok. I jestem w kropce :) a fachowców w okolicy od tego w sumie nie ma. :roll:

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2015, 20:49

Obejrzałem jeszcze raz twój film z lepszymi głośnikami i na 90% twój problem to wina nieszczelności albo brudnego zaworu biegu jałowego bo wyraźnie słychać, że załącza się cut-off.

Silnik jak łapie obroty, komputer myśli, że hamujesz silnikiem, bo przepustnica jest zamknięta + obroty wyższe niż 1100-1300 i odcina paliwo regulatorem ciśnienia paliwa obroty spadają komputer wznawia podawania paliwa i tak w kółko. Bo wyraźnie nie filmie słychać jak silnik wręcz gaśnie przy opadaniu obrotów a nie jest to łagodne falowanie.

Dlatego odłączenie regulatora pomaga bo przestaje odcinać paliwo. I też dlatego odłączenie czujnika przepustnicy pomaga bo wyłącza cut-off (komputer widzi że chcesz jechać więc przestaje odcinać paliwo gdy obroty są wyższe niż 1100-1300).
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, 20:54 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 15 paź 2015, 20:53

Hmm dziwne, zawór biegu jałowego, czyli inaczej krokowiec tak, czyściłem go parę razy, w środku jest czysto i lekko wszystko chodzi. Co do nieszczelności to rozbierałem dziś wszystko, co podejrzane to albo zasmarowałem sylikonem albo naprawiłem jakoś nie wiem gdzie by tam jeszcze była nieszczelność. Chyba że sam krokowiec w sobie jest trafiony. ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2015, 20:56

Tego ci nie powiem, sprawdź jeszcze czy druga przepustnica się zamyka bo może jest już zbyt brudna.

[ Dodano: 2015-10-15, 20:56 ]
A wzrokowe sprawdzanie szczelności nie zawsze przynosi rezultatu nawet jeśli wykonuje ja doświadczony mechanik.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 15 paź 2015, 20:58

Masz na myśli dużą przepustnice tak? No dobrze Maciek, ale powiedz mi teraz dlaczego on to robi tylko wtedy, kiedy jest ciepły, naprawdę ciepły. Dlaczego nie robi tego jak jest zimny, albo chociaż trochę rozgrzany.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2015, 20:58

Najlepiej popryskać czymś palnym wszystkie podejrzane miejsca. Dobrze sprawdza się propan butan bo nie trzeba prysnąć prosto w nieszczelność jak czymś ciekłym (plak, samostart, zmywacz). I razie zapłonu nie zostajesz z silnikiem pokrytym cieczą, która płonie.

Ewentualnie jeśli palisz papierowy to możesz wprowadzić dym tytoniowy do kolektora ssącego i patrzeć czy którędyś nie wychodzi.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 15 paź 2015, 21:02

Wczoraj psikałem trochę plakiem, różnica była lekka tylko jak psikałem w okolicach krokowca, w te węże lekko się uniosły obroty ale naprawdę delikatnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2015, 21:03

Jak tak się dzieje tylko na ciepłym to może być prędzej wina jakiegoś węża który robi się plastyczny po rozgrzaniu albo po postu na zimnym masz wyższy próg zadziałania odcięcia (bo na ssaniu są wyższe obroty) i do tego silnik ma możliwość ustawić sobie wyższe obroty otwierając zawór. Ale jak już się nagrzeje i potrzebne są niższe obroty do tego rozgrzany olej zmniejsza opory silnika to zawór stabilizacji obrotów nie da rady się tyle zamknąć aby spowodować ich zmniejszenie.

[ Dodano: 2015-10-15, 21:03 ]
chojnass pisze:Wczoraj psikałem trochę plakiem, różnica była lekka tylko jak psikałem w okolicach krokowca, w te węże lekko się uniosły obroty ale naprawdę delikatnie.
Jeśli się uniosły w ogóle to masz na 100% nieszczelność. Jakby były szczelne to nie byłoby absolutnie żadnej zmiany.

[ Dodano: 2015-10-15, 21:03 ]
Może też być problem że ciągnie powietrze przez uszczelniaczy wtryskiwaczy a to już większa zabawa z uszczelnieniem.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 15 paź 2015, 21:06

Nie no jeżeli wtryski to si nie będę w to bawił, dam mechanikowi żeby mi to uszczelnił prawda ale ja muszę po prostu być pewny. Sam nie jestem mechanikiem, z "wierzchu" coś zrobię ale głębiej raczej nie. Z tą szczelnością to już nie wiem gdzie zajrzeć szczerze ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2015, 21:11

Może przy wymianie filtra powietrza ruszyłeś przewodami od wtryskiwaczy i zrobiła się nieszczelność. Dobrze jakbyś znalazł dobrego mechanika bo zaraz jakiś zacznie naprawiać to po swojemu i podkręci przepustnicę aby nie było cut-offu albo zrobi jakieś inne czary.

[ Dodano: 2015-10-15, 21:11 ]
Przy okazji wyciągania wtryskiwaczy pewnie trzeba będzie kupić gniazda wtrysków (bo się pewnie rozsypią) z ASO komplet jakieś 100zł. + oringi ale one są tanie.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 15 paź 2015, 21:19

Może być że jakiś przewód ruszyłem bo wiadomo przy wymianie filtra wszystko tam jest sztywne i słabo dostępne, ale swoją drogą przewody są w kołnierzach, są prawie że na sztywno zamocowane do kolektora. Więc w sumie dziwne by to było troszkę. A fakt faktem zaczęło się tak dziać po wymianie filtra.

[ Dodano: 2015-10-15, 21:19 ]
A węże wtryskiwaczy? można kupić nowe czy są uniwersalne?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2015, 21:21

Jeszcze gdzieś w okolicach przepustnicy jest jeden albo takie cienkie plastikowe wężyki. Jak dobrze pamiętam jeden idzie do filtra powietrza, bo tam w środku jest taki odsysacz benzyny, która kapie z rozdzielacza a drugi idzie do regulatora ciśnienia paliwa (nie tego z wtyczką). Jakby któryś z nich się odłączył to też mogły by być problemy.

Ewentualnie można w twoim przypadku spróbować podregulować przepustnicy może jej zamknięcie zmieszyło by przepływ powietrza. Tylko pewnie trzeba by było podregulować czujnik zamknięcia bo pewnie by się na nim oparła przepustnica.

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 15 paź 2015, 21:23

Maciek, czy mógłbyś mi na jakimś zdjęciu zaznaczyć/wskazać te plastikowe wężyki?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 paź 2015, 21:44

Zaznaczone na czerwono obok niego moze być drugi taki sam.

Obrazek
http://images68.fotosik.pl/1262/ccfc3060b49079ab.jpg

Awatar użytkownika
chojnass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 24 lip 2014, 19:49
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: chojnass » 15 paź 2015, 21:54

Umnie jest ten którego nie zaznaczyłeś na zdjęciu, czarny gruby to TEN tak? ten który zaznaczyłeś na czerwono powinien być podpięty pod nim tak? umnie tego pod nim nie ma. Dziś rozbierałem to nic takiego nie było, pamiętał bym.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga