80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 gru 2015, 20:36
- Lokalizacja: Przełęk
80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Witam,
Pacjent to Audi 80 2.3 NG z 1992r z LPG (tak tak wiem, mechaniczny i LPG)
Audi kupiłem jakieś 5 lat temu w stanie agonalnym, miała problemy z odpaleniem, pompowało układ chłodniczy.
Po zakupie dzięki pomocy tego forum zrobiłem remont kapitalny, wymieniłem:
- nagrzewnica, chłodnica, termostat, płyny ustrojowe itp
-czujnik temperatury 2pin BOSCH,
-sonda lambda BOSCH,
-palec, kopułka, kable WN,
-remont silnika- wszystkie uszczelki i pierścienie, wyczyszczona odma
-guma przepływomierza na całą,
-ustawiony zapłon na 18st,
-jakiś czas temu czujnik spalania stukowego BOSCH,
-cała instalacja LPG pod maską.
-ustawiona przepustnica po ingerencji magików
Po remoncie były czasami problemu z odpaleniem szczególnie na ciepłym, ale jeździło w miarę ok na benzynie i gazie bez strzałów itp
Ostatnio zaczęło strzelać w wydech po odpuszczeniu gazu, na przeglądzie diagnosta kazał wymienić przewody paliwowe z powodu korozji.
Po wymianie przewodów przejechałem może 500km i zaczęły się problemy- strzały w kolektor i w wydech, jazda na benzynie niemożliwa, odpalenie bardzo ciężkie.
Aktualnie odłączyłem całe lpg, wsadziłem zapasową przepustnicę ze sprawnym wyłącznikiem jałowego, wsadziłem stary wtrysk z prostym i ustawionym talerzykiem- nie zawiesza się i nie obciera, zawór biegu jałowego działa.
Auto odpala z niechęcią, ma problemy z wkręceniem się na obroty, jak postoi z 10min za wolnych obrotach ( ok 500-600obr) i się zagrzeje to wchodzi na obroty, lecz jeśli tylko spadnie nisko to znowu ma problem żeby wejść na obroty.
Chciałem ustawić zapłon i tutaj kolejny problem- jak zgram znaki na kole rozrządu i kole wału korbowego to 0 na zamachowym mi ucieka, żeby widzieć 0 muszę przekręcić wał o jakieś 20st w lewo.
Jakieś porady co sprawdzić?
Tylko nie piszcie żeby odstawić do mechanika bo takiego w okolicy brak, po remoncie stała u magika od mercedesów prawie 2 miesiące, nie zrobił nic tylko pieniądze wziął. Na EFI też nie przejdę bo mi się nie opłaca.
Pacjent to Audi 80 2.3 NG z 1992r z LPG (tak tak wiem, mechaniczny i LPG)
Audi kupiłem jakieś 5 lat temu w stanie agonalnym, miała problemy z odpaleniem, pompowało układ chłodniczy.
Po zakupie dzięki pomocy tego forum zrobiłem remont kapitalny, wymieniłem:
- nagrzewnica, chłodnica, termostat, płyny ustrojowe itp
-czujnik temperatury 2pin BOSCH,
-sonda lambda BOSCH,
-palec, kopułka, kable WN,
-remont silnika- wszystkie uszczelki i pierścienie, wyczyszczona odma
-guma przepływomierza na całą,
-ustawiony zapłon na 18st,
-jakiś czas temu czujnik spalania stukowego BOSCH,
-cała instalacja LPG pod maską.
-ustawiona przepustnica po ingerencji magików
Po remoncie były czasami problemu z odpaleniem szczególnie na ciepłym, ale jeździło w miarę ok na benzynie i gazie bez strzałów itp
Ostatnio zaczęło strzelać w wydech po odpuszczeniu gazu, na przeglądzie diagnosta kazał wymienić przewody paliwowe z powodu korozji.
Po wymianie przewodów przejechałem może 500km i zaczęły się problemy- strzały w kolektor i w wydech, jazda na benzynie niemożliwa, odpalenie bardzo ciężkie.
Aktualnie odłączyłem całe lpg, wsadziłem zapasową przepustnicę ze sprawnym wyłącznikiem jałowego, wsadziłem stary wtrysk z prostym i ustawionym talerzykiem- nie zawiesza się i nie obciera, zawór biegu jałowego działa.
Auto odpala z niechęcią, ma problemy z wkręceniem się na obroty, jak postoi z 10min za wolnych obrotach ( ok 500-600obr) i się zagrzeje to wchodzi na obroty, lecz jeśli tylko spadnie nisko to znowu ma problem żeby wejść na obroty.
Chciałem ustawić zapłon i tutaj kolejny problem- jak zgram znaki na kole rozrządu i kole wału korbowego to 0 na zamachowym mi ucieka, żeby widzieć 0 muszę przekręcić wał o jakieś 20st w lewo.
Jakieś porady co sprawdzić?
Tylko nie piszcie żeby odstawić do mechanika bo takiego w okolicy brak, po remoncie stała u magika od mercedesów prawie 2 miesiące, nie zrobił nic tylko pieniądze wziął. Na EFI też nie przejdę bo mi się nie opłaca.
-
OnlineLeo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Z Przełęku do Biedrzychowic jest niedaleko, stosunkowo, ale byłoby drogo. Zresztą, nie wiem, czy Leszek by chciał jeszcze się takimi starociami bawić... A jeśli EFI Ci się nie opłaca, to pogoń dziada i kup coś normalnego.
Taka prawda, bo za naprawę tego położysz tysiaka a i tak nie będziesz zadowolony.
Tak czy siak, powodzenia.
Taka prawda, bo za naprawę tego położysz tysiaka a i tak nie będziesz zadowolony.
Tak czy siak, powodzenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 gru 2015, 20:36
- Lokalizacja: Przełęk
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Rzeczywiście bardzo daleko nie jest, ale własnie o to chodzi że nie opłaca się dołożyć mi teraz jeszcze tysiaka, w ostatnim miesiącu poszło 500 na nowe przewody i serwis olejowy. Jakbym wiedział że się wysra to bym wcześniej sprzedał
W obecnym stanie nie wiadomo czy dostane 1000, żałuję że nie zmieniłem dziada na 1.8t tylko remont zrobiłem, to przez ten dzwięk .
Jakby była ogólnie w lepszym wyposażeniu i stanie to bym EFI wsadził, bo OC i przegląd na rok kosztuje mnie 450zł
Aha, kodów błyskowych tez coś szczytać nie mogę, tzn mam zrobiony tester, robię zworkę, silnik zaczyna inaczej pracować ale nic nie błyska, dioda sprawna napewno
W obecnym stanie nie wiadomo czy dostane 1000, żałuję że nie zmieniłem dziada na 1.8t tylko remont zrobiłem, to przez ten dzwięk .
Jakby była ogólnie w lepszym wyposażeniu i stanie to bym EFI wsadził, bo OC i przegląd na rok kosztuje mnie 450zł
Aha, kodów błyskowych tez coś szczytać nie mogę, tzn mam zrobiony tester, robię zworkę, silnik zaczyna inaczej pracować ale nic nie błyska, dioda sprawna napewno
-
OnlineLeo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Bardzo mi przykro, stary. No kupiłeś jak kupiłeś... Ja bym NG nigdy nie wziął, dlatego jeżdżę 90konnym ABT na codzień. Z gazem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 gru 2015, 20:36
- Lokalizacja: Przełęk
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Ha, życie. Audi jest jako 2 auto, podstawowe to 200KM laguna z gazem. Na przyszłość nauczka.
Narodził się właśnie szatański plan żeby kupić 2.0l 8v i zrobić swapa a NG z fantami sprzedać .
Narodził się właśnie szatański plan żeby kupić 2.0l 8v i zrobić swapa a NG z fantami sprzedać .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
zgredzik105 nie kumam tysiak to za dużo na naprawę a chcesz swapa robić, hmm.
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Możesz napisać dokładniej jak się za ten zapłon brałeś?zgredzik105 pisze: ↑03 cze 2020, 14:47Chciałem ustawić zapłon i tutaj kolejny problem- jak zgram znaki na kole rozrządu i kole wału korbowego to 0 na zamachowym mi ucieka, żeby widzieć 0 muszę przekręcić wał o jakieś 20st w lewo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Jak to przewody zapłonowe to zmierz miernikiem jaki mają opór między końcem na aparacie a końcem świecy. Bo widziałem przypadek gdzie po wsadzeniu przewodów z czystym drutem miedzianym działy się cuda w samochodzie (szarpanie, strzelania, przekaźnik pompy paliwa szalał) takie zakłucenia one generowały. Normalnie przewody powinny mieć coś około 6 tys. omów (ustaw miernik na pomiar 20k).zgredzik105 pisze: ↑03 cze 2020, 14:47Po wymianie przewodów przejechałem może 500km i zaczęły się problemy- strzały w kolektor i w wydech, jazda na benzynie niemożliwa, odpalenie bardzo ciężkie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 gru 2015, 20:36
- Lokalizacja: Przełęk
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
jakbym był pewny że wydam tysiaka i auto będzie palić i chodzić jak powinno to pewnie bym się zdecydował. niestety większość mechaników to wróżbici i wymieniacze. Swapa mogę zrobić sam w garażu tylko pewnie trzeba cały przód innego auta posiadać.
Wg instrukcji z tego tematu: silniki-pieciocylindrowe/jak-ustawic-za ... 93074.htmlkrzych900 pisze: ↑03 cze 2020, 17:21Możesz napisać dokładniej jak się za ten zapłon brałeś?zgredzik105 pisze: ↑03 cze 2020, 14:47Chciałem ustawić zapłon i tutaj kolejny problem- jak zgram znaki na kole rozrządu i kole wału korbowego to 0 na zamachowym mi ucieka, żeby widzieć 0 muszę przekręcić wał o jakieś 20st w lewo.
Ustawiam pierwszy tłok w GMP, znak na kole wałka rozrządu mi się zgadza (obudowa i kropka na kole), na kole pasowym również (kropka a obudowie i nacięcie na kole), ale w okienku zamachu nie widzę 0, dopiero jak przekręcę wał w lewo to pojawia mi się 0 w okienku. Kiedyś ustawiałem zapłon i rozrząd i z tego co pamiętam to wszystko się zgadzało.
Akurat paliwowe, te zapłonowe mają może rok czasu, ale sprawdzę je i tak.maciek889 pisze: ↑03 cze 2020, 18:15Jak to przewody zapłonowe to zmierz miernikiem jaki mają opór między końcem na aparacie a końcem świecy. Bo widziałem przypadek gdzie po wsadzeniu przewodów z czystym drutem miedzianym działy się cuda w samochodzie (szarpanie, strzelania, przekaźnik pompy paliwa szalał) takie zakłucenia one generowały. Normalnie przewody powinny mieć coś około 6 tys. omów (ustaw miernik na pomiar 20k).zgredzik105 pisze: ↑03 cze 2020, 14:47Po wymianie przewodów przejechałem może 500km i zaczęły się problemy- strzały w kolektor i w wydech, jazda na benzynie niemożliwa, odpalenie bardzo ciężkie.
Przy takim ustawieniu wału dopiero widzę 0 w okienku https://photos.app.goo.gl/6iZ4Si1bQ2KJAXKW6
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Kolega tak miał w abk kiedyś , wał był pęknięty...zgredzik105 pisze: ↑03 cze 2020, 19:34
Chciałem ustawić zapłon i tutaj kolejny problem- jak zgram znaki na kole rozrządu i kole wału korbowego to 0 na zamachowym mi ucieka, żeby widzieć 0 muszę przekręcić wał o jakieś 20st w lewo.
Przy takim ustawieniu wału dopiero widzę 0 w okienku https://photos.app.goo.gl/6iZ4Si1bQ2KJAXKW6
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 gru 2015, 20:36
- Lokalizacja: Przełęk
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Więc tak,
Dzisiaj rozebrałem trochę przód i odkryłem rozrząd. Jeśli ustawie znaki: koło wałka rozrządu z obudową, z tyłu koła znak w okienku na wysokości uszczelki oraz nacięcie koła pasowego z kropką na obudowie, to tłok nie jest w GMP i znak brak znaku na zamachu.
Znak 0 na kole zamachowym zgrywa mi się w położeniu ja na zdjęciu, wtedy też tłok 1 cylindra jest w GMP. Jestem pewny że jak składałem silnik te 4 lata temu to wszystkie znaki się zgrywały, nie patrzyłem na ślady markera po poprzednikach.
Jakieś sugestie? czy silnik szrot?
Dzisiaj rozebrałem trochę przód i odkryłem rozrząd. Jeśli ustawie znaki: koło wałka rozrządu z obudową, z tyłu koła znak w okienku na wysokości uszczelki oraz nacięcie koła pasowego z kropką na obudowie, to tłok nie jest w GMP i znak brak znaku na zamachu.
Znak 0 na kole zamachowym zgrywa mi się w położeniu ja na zdjęciu, wtedy też tłok 1 cylindra jest w GMP. Jestem pewny że jak składałem silnik te 4 lata temu to wszystkie znaki się zgrywały, nie patrzyłem na ślady markera po poprzednikach.
Jakieś sugestie? czy silnik szrot?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Klina ci ścieło na kole pasowym znaczy koło rozrządu wału czym predzej to rób bez zwłoki i absoutnie raczej już nie kręć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 gru 2015, 20:36
- Lokalizacja: Przełęk
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Dzięki wielkie
Zanim odczytałem wiadomość postanowiłem sprawdzić właśnie koło, Ty mnie w tym utwierdziłeś i miałeś rację. Klin ścięty, najgorsze jest to że uszkodzeniu uległ również frez w wale.
Koło udało mi się rozkręcić i nasi tu byli, jedna śruba obrobiona i z przeciągniętym gwintem.
Znalazłem koło, oryginał 220pln, zamiennik niecałe 100pln ale nie wiem czy nawet z nowym kołem będzie to działać. Wg Etki śruby koła pasowego powinny być z podkładkami sprężystymi, tutaj były same śruby.
Zanim odczytałem wiadomość postanowiłem sprawdzić właśnie koło, Ty mnie w tym utwierdziłeś i miałeś rację. Klin ścięty, najgorsze jest to że uszkodzeniu uległ również frez w wale.
Koło udało mi się rozkręcić i nasi tu byli, jedna śruba obrobiona i z przeciągniętym gwintem.
Znalazłem koło, oryginał 220pln, zamiennik niecałe 100pln ale nie wiem czy nawet z nowym kołem będzie to działać. Wg Etki śruby koła pasowego powinny być z podkładkami sprężystymi, tutaj były same śruby.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Klin to tylko pozycja, głównie trzyma "stozek" i widać ze zle stykało cos tu źle było sprawdź dlaczego ta bieżnia nie stykała w całości. Być moze jeszcze trzeba bedzie wymienić koło pasowe. Powinno jeszcze długo pochulac...
I takie jeszcze pytanie główna śruba mocno była przykręcona??
I takie jeszcze pytanie główna śruba mocno była przykręcona??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 04 gru 2015, 20:36
- Lokalizacja: Przełęk
Re: 80 B4 2.3 NG problem z odpaleniem, nierówna praca, niskie obroty jałowe
Śruba była mocno przykręcona i tylko dlatego nie obróciło całkiem koła.
Koło pasowe w miejscu styku z wałem wygląda na lekko "spracowane"
Jest sens zakupu używki całego koła?
Dzwoniłem dzisiaj za częściami i tak:
Koło zębate wału 034105263A - niedostępne lokalnie, na Allegro OEM 220zł ( zamiennik HP100 642 niedostępny)
Podkładka sprężysta N01224110 - niedostępna
Śruba imbusowa N0147263 - niedostępna ( ale to M8x30 kl 8.8 więc dokupię w żelaznym)
Tłumik drgań skrętnych 054105251E - niedostępny
Koło pasowe 054105255C - niedostępne
Śruba wału N0101432 - dostępna w zamienniku ok 25zł
Czytałem na forum żeby zablokować wał przy dokręcaniu koła, gdzie go zablokować i czym bo blokady dedykowanej nie znalazłem.
Koło pasowe w miejscu styku z wałem wygląda na lekko "spracowane"
Jest sens zakupu używki całego koła?
Dzwoniłem dzisiaj za częściami i tak:
Koło zębate wału 034105263A - niedostępne lokalnie, na Allegro OEM 220zł ( zamiennik HP100 642 niedostępny)
Podkładka sprężysta N01224110 - niedostępna
Śruba imbusowa N0147263 - niedostępna ( ale to M8x30 kl 8.8 więc dokupię w żelaznym)
Tłumik drgań skrętnych 054105251E - niedostępny
Koło pasowe 054105255C - niedostępne
Śruba wału N0101432 - dostępna w zamienniku ok 25zł
Czytałem na forum żeby zablokować wał przy dokręcaniu koła, gdzie go zablokować i czym bo blokady dedykowanej nie znalazłem.